Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka P0017, jis signalizuoja apie kritinį laiko nesutapimą tarp alkūninio veleno ir skirstomojo veleno padėties jutiklių, esančių 1 krante. Ši koreliacijos klaida sutrikdo tikslią sinchronizaciją, būtiną idealiam variklio veikimui, todėl gali atsirasti netaisyklinga tuščioji eiga, sumažėti galia ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Priežastys gali būti įvairios – nuo mechaninių paskirstymo laiko komponentų gedimų iki jutiklių veikimo sutrikimų, ir kiekvienai iš jų reikia taikyti specialius diagnostikos metodus. Norint išvengti brangiai kainuojančių variklio pažeidimų, labai svarbu suprasti pagrindinį šio laiko nesutapimo šaltinį.
P0017 Alkūninio veleno padėties ir skirstomojo veleno padėties koreliacija 1 banko B jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia variklio 1 banko alkūninio veleno padėties jutiklio ir išmetamųjų dujų skirstomojo veleno padėties jutiklio koreliacijos klaidą. ECM nuolat stebi šių komponentų santykį, kad užtikrintų tinkamą vožtuvų laiko nustatymą ir degalų įpurškimo sinchronizavimą. Kai laiko sąryšis neatitinka priimtinų parametrų, paprastai daugiau nei keliais laipsniais, ECM įjungia šį kodą. Šis laiko nesuderinamumas gali smarkiai paveikti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį, dėl to transporto priemonė gali neatlikti išmetamųjų teršalų bandymų.
Bendrosios P0017 priežastys
- Įtempta arba nutrūkusi paskirstymo grandinė – dėl to skirstymo veleno laikas nukrypsta nuo alkūninio veleno padėties
- Nusidėvėjęs grandinės įtempiklis – dėl to atsiranda pernelyg didelis grandinės laisvumas ir laiko svyravimai
- Keistas skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingus laiko nustatymo signalus ECM
- Sugedęs alkūninio veleno padėties jutiklis – siunčia netikslius alkūninio veleno laiko nustatymo duomenis
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – turi įtakos kintamo vožtuvų paskirstymo sistemos veikimui
- Uždaryti alyvos kanalai – neleidžia tinkamai hidrauliškai veikti paskirstymo mechanizmo komponentams
- Keičiamo vožtuvų laiko nustatymo elektromagneto gedimas – sutrikdo skirstymo veleno laiko valdymą
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Triukšminga variklio tuščiąja eiga – netaisyklingas variklio veikimas tuščiąja eiga
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Variklio stuksenimas arba barškėjimas – ypač varikliui įsibėgėjant arba greitėjant
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl laiko nustatymo problemų
- Neteisingas variklio užsidegimas – nereguliarus degimas, sukeliantis vibraciją ir galios sumažėjimą
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD2 skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Jie patikrina, ar nėra papildomų su laiko skaičiavimu susijusių kodų, galinčių nurodyti pagrindinę priežastį. Vėliau vizualiai apžiūri, ar nėra alyvos nuotėkio ar neįprastų garsų, apžiūrimas skirstymo grandinės dangčio plotas. Naudodami oscilografą, technikai palygina alkūninio veleno ir skirstomojo veleno padėties jutiklio signalus, kad patikrintų laiko sąryšį. Patikrinamas variklio alyvos lygis ir būklė, nes užteršta arba mažai alyvos turi įtakos kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemoms. Siekiant įvertinti vidinę variklio būklę, gali būti atliekamas suspaudimo bandymas, o tikrinant paskirstymo grandinę reikia iš dalies išardyti variklį, kad būtų galima patikrinti, ar ji nėra ištempta arba susidėvėjusi.
Remonto etapai ir kaina
- Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo.
- Pakeiskite skirstymo veleno padėties jutiklį – nesudėtingas išmetimo veleno jutiklio keitimas; kaina: 80-150 €
- Pakeisti alkūninio veleno padėties jutiklį – jutiklio keitimas šalia alkūninio veleno skriemulio srities; kaina: 70 € – 130 €
- Greičio paskirstymo grandinės keitimas – visos grandinės, kreipiančiųjų ir įtempiklio keitimas; kaina: 800 € – 1 500 €
- Variklio vožtuvų laiko nustatymo elektromagneto keitimas – elektromagneto ir filtro keitimas; kaina: 150 € – 300 €
- Variklio alyvos keitimas ir sistemos praplovimas – šviežios alyvos ir filtro montavimas; kaina: 50 € – 100 €
Po remonto išvalykite kodą naudodami OBD2 skaitytuvą ir atlikite bandomąjį važiavimą, kad patikrintumėte pataisymą. Stebėkite sistemą kelis važiavimo ciklus, kad įsitikintumėte, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Volvo XC90 2007-2014
- Mini Cooper 2007-2013
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0017 kodui?
Nors variklis vis dar gali veikti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Dėl laiko suderinamumo problemos gali įvykti vožtuvo ir stūmoklio kontaktas, todėl gali būti brangiai sugadintas variklio vidus. Rekomenduojama nedelsiant atlikti automobilio diagnostiką ir vengti važiuoti dideliais sūkių dažniais, kol bus atliktas remontas.
Kiek paprastai kainuoja P0017 taisymas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 80 € už paprastą jutiklio pakeitimą iki 1 500 € už pilną paskirstymo grandinės pakeitimą. Diagnostikos mokesčiai daugumoje techninės priežiūros centrų paprastai kainuoja 40-60 €. Galutinė kaina priklauso nuo pagrindinės priežasties, o dėl darbo imlumo brangiausiai kainuoja remontas, susijęs su laiko grandine.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0017 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, nes jis rodo, kad 1 banko alkūninio veleno ir skirstomojo veleno padėties jutiklių laiko sinchronizavimo problemos yra labai svarbios. Nepašalinta ši koreliacijos klaida gali sukelti rimtų variklio pažeidimų, prastą veikimą ir padidėjusią taršą. Tinkama diagnostika apima sistemingą jutiklių, laiko nustatymo komponentų ir susijusių sistemų testavimą. Profesionalus remontas paprastai išsprendžia problemą pakeičiant jutiklius, atliekant paskirstymo grandinės / diržo priežiūrą arba kintamo vožtuvų paskirstymo sistemos remontą.