Šiuolaikiniai varikliai, norėdami užtikrinti puikias eksploatacines savybes, priklauso nuo tikslaus skirstomojo veleno laiko, tačiau kai pasirodo diagnostinis kodas P001B, ši subtili pusiausvyra pažeidžiama. Skirstomojo veleno profilio pavaros valdymo grandinėje atsiranda pavojingai žema įtampa, todėl suveikia įspėjamosios sistemos ir gali pablogėti variklio veikimas. Nors vairuotojai gali pastebėti subtilius simptomus, pavyzdžiui, netaisyklingą laisvąją eigą ar sumažėjusią degalų ekonomiją, pagrindinis elektros gedimas yra sudėtingesnė problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta brangiai kainuojančios variklio žalos.
P001B reikšmė ir apibrėžtis
P001B reiškia gedimą skirstymo veleno profilio pavaros A valdymo grandinėje 1 banko, t. y. variklio pusėje, kurioje yra 1 cilindras, valdymo grandinėje. Ši sistema valdo kintamąjį vožtuvų laiką, reguliuodama skirstymo veleno padėtį per alyvos slėgį. ECM stebi šią grandinę ir nustato kodą P001B, kai nustato pernelyg žemą įtampos lygį valdymo grandinėje. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM (variklio valdymo modulis), o ne amerikietiškose transporto priemonėse dažniau naudojama PCM (transmisijos valdymo modulio) terminologija. Sugedus šiai sistemai, tai gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui.
Bendrosios P001B priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – vidinis elektros gedimas, dėl kurio netinkamai veikia
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – korozija, nutrūkimai arba laisvos jungtys grandinėje
- Mažas variklio alyvos lygis arba užteršta alyva – nepakankamas tepimas pavaros veikimui
- Uždaryti alyvos kanalai – šiukšlės blokuoja alyvos tekėjimą į paskirstymo sistemos komponentus
- Nepavykęs ECM – retas, bet galimas valdymo modulio gedimas, turintis įtakos grandinės stebėjimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis ženklas, kad aktyvuotas P001B kodas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – nereguliarus variklio darbas dėl laiko nustatymo problemų
- Sumažėjusi degalų ekonomija – neefektyvus degimas dėl neteisingo vožtuvų laiko nustatymo
- Skurdus greitėjimas – vėluojanti reakcija į akceleratoriaus sklendę ir sumažėjusi galia
- Variklio ūžesys – ypač variklio paleidimo arba greitėjimo metu
Diagnozė ir bandymas
Profesionali automobilių diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų gautas P001B kodas ir visi papildomi susiję kodai. Technikos specialistai apžiūri skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetą ir jo elektrines jungtis, naudodami skaitmeninį multimetrą išmatuoja varžos ir įtampos vertes. Vizualiai apžiūrėjus laidų pluoštus, bus nustatyti galimi pažeidimai arba korozija. Turi būti patikrintas alyvos lygis ir būklė, nes užteršta arba mažai alyvos tiesiogiai veikia pavaros veikimą. Išplėstinės diagnostikos priemonės gali apimti oscilografo bandymus, kuriais stebimi pavaros signalų modeliai, ir alyvos slėgio bandymus, siekiant patikrinti, ar pakankamas hidraulinis slėgis pasiekia laiko paskirstymo sistemos komponentus.
Remonto etapai ir išlaidos
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos priklauso nuo komponentų keitimo poreikio.
- Pakeisti skirstymo veleno padėties pavaros solenoidą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, kai keičiamas solenoidas; kaina: 150-300 €
- Pažeistų laidų ar jungčių remontas – elektrinių jungčių sutvarkymas ir pažeistų diržo dalių pakeitimas; kaina: 80 € – 200 €
- Variklio alyvos keitimas ir sistemos praplovimas – užterštos alyvos keitimas ir alyvos kanalų valymas; kaina: 60 € – 120 €
- ECM keitimas – retas, bet būtinas, kai sugenda valdymo modulis; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandymus kelyje, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad P001B kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos (E90, F30) 2005-2018 m. – dažni pavaros solenoido gedimai
- Audi A4 (B7, B8) 2004-2016 m. – alyvos užterštumo problemos, turinčios įtakos laiko paskirstymo sistemai
- Volkswagen Passat (B6, B7) 2005-2015 m. – laidų pynės problemos variklio skyriuje
- Mercedes-Benz C klasė (W204) 2007-2014 m. – pavaros elektrinės grandinės gedimai
- Volvo V70/S60 2001-2012 m. – su alyvos slėgiu susijusios laikrodžių sistemos problemos
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P001B kodui?
Nors variklis vis dar gali veikti, tolesnis važiavimas su kodu P001B gali sukelti rimtų variklio pažeidimų dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo. Kintamo laiko nustatymo sistema turi įtakos degimo efektyvumui ir vidaus komponentų sinchronizacijai. Rekomenduojama apriboti važiavimą ir per kelias dienas kreiptis dėl remonto, kad išvengtumėte brangiai kainuojančios variklio žalos.
Kiek paprastai kainuoja P001B remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 60 € už paprastą tepalų keitimą iki 1500 € už ECM pakeitimą. Dažniausiai atliekamas remontas susijęs su pavaros solenoido pakeitimu, kuris kainuoja 150-300 €, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda 40-80 € prie bendros remonto kainos.
Ar P001B sukels važiavimo problemų?
Taip, P001B kodas rodo kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos problemą, kuri gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Vairuotojai gali pastebėti netvarkingą laisvąją eigą, svyravimus, sumažėjusią galią ir galbūt kitas važiavimo problemas.
Išvada
Į P001B diagnostinį kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Technikai turėtų sistemingai diagnozuoti skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinę, pradėdami nuo pagrindinių patikrinimų, pavyzdžiui, alyvos lygio ir kokybės, ir tik tada pereidami prie elektros bandymų ir komponentų keitimo. Tinkama diagnostika užtikrina tikslų remontą ir padeda išvengti nereikalingo dalių keitimo. Skubiai pašalinus šį kodą, atkuriamas idealus variklio paskirstymo laikas, pagerėja degalų naudojimo efektyvumas ir užtikrinamas tinkamas išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos veikimas.