Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P001C, jis signalizuoja apie kritinį gedimą 1 banko skirstomojo veleno profilio pavaros valdymo grandinėje. Variklio valdymo modulis aptiko neįprastai aukštos įtampos būseną, kuri sutrikdo tikslų laiko reguliavimą, būtiną idealiam variklio darbui. Ši iš pirmo žvilgsnio techninė problema gali virsti pastebimomis eksploatacinėmis problemomis – nuo netvarkingos tuščiosios eigos iki sumažėjusio degalų naudojimo efektyvumo. Tačiau pagrindinės priežastys toli gražu neapsiriboja paprastais elektros gedimais ir atskleidžia sudėtingą galimų mechaninių gedimų tinklą.
P0011 Skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės High Bank 1 reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema, konkrečiai su 1 banko skirstomojo veleno padėties pavara. Sistema, naudodama alyvos slėgį, paankstina arba sulėtina skirstomojo veleno paskirstymo laiką, kad optimizuotų variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį. Kai ECM nustato, kad įsiurbimo skirstymo veleno paskirstymo laikas yra per daug pasistūmėjęs į priekį arba įstrigęs pasistūmimo padėtyje, suveikia P0011. Tokia būklė gali neigiamai paveikti variklio veikimą, padidinti degalų sąnaudas ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį, todėl automobilis gali neatlikti išmetamųjų teršalų bandymų.
Bendrosios P0011 skirstomojo veleno profilio paleidiklio A valdymo grandinės aukšto 1 banko valdymo grandinės priežastys
- Neplauta arba užteršta variklio alyva – ribojamas tinkamas alyvos tekėjimas į VVT komponentus
- Keistas skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – tinkamai nereguliuoja alyvos slėgio
- Nusidėvėjusi grandinė arba paskirstymo diržas – dėl to neteisingai nustatoma skirstymo veleno padėtis
- Susidarę alyvos kanalai – neleidžia užtikrinti tinkamo alyvos slėgio VVT sistemoje
- Defektinis skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingus laiko nustatymo duomenis ECM
- Mažas variklio alyvos lygis – nepakankamas alyvos slėgis VVT veikimui
- Gedimas ECM – reta, bet galima neteisingų paskirstymo komandų priežastis
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis gedimo indikatorius
- Triukšminga variklio tuščiąja eiga – netaisyklingas variklio veikimas tuščiąja eiga
- Sumažėjęs variklio našumas – pastebimas galios sumažėjimas greitėjant
- Skurdžios degalų sąnaudos – padidėjusios degalų sąnaudos dėl netinkamo laiko nustatymo
- Variklio stuksenimas arba barškėjimas – ypač įsibėgėjant arba greitėjant
- Sunkus variklio užvedimas – ypač kai jis šaltas
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Diagnostikos proceso metu tikrinamas variklio alyvos lygis ir būklė, nes dažna priežastis – nešvari alyva. Naudodamasis multimetru, technikas patikrins, ar tinkamai veikia skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas ir ar jis tinkamai varžo. Bus patikrinta, ar kumštelinio veleno padėties jutiklis tiksliai išveda signalą. Faktiniam skirstymo veleno padėties nustatymui pagal specifikacijas patikrinti gali būti naudojama paskirstymo lemputė arba oscilografas. Alyvos slėgio bandymas užtikrina, kad VVT sistemą pasiektų pakankamas slėgis. Kai kuriais atvejais gali prireikti patikrinti, ar nesusidėvėjo arba neišsitempė paskirstymo grandinė arba diržas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos priklauso nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo.
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – būtinas pirmas žingsnis, jei alyva nešvari; kaina: 40-80 €
- Skirstymo veleno padėties pavaros elektromagneto pakeitimas – dažniausiai pasitaikantis remontas; kaina: 120 € – 300 €
- Skirstymo veleno padėties jutiklio keitimas – jei jutiklis sugedęs; kaina: 80 € – 200 €
- VVT pavaros keitimas – jei pažeisti vidiniai komponentai; kaina: 250 € – 600 €
- Gretinimo grandinės arba diržo keitimas – esant rimtoms laiko paskirstymo problemoms; kaina: 400 € – 1200 €
- Variklio alyvos kanalo valymas – profesionali valymo paslauga; kaina: 150 € – 300 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad užtikrintų tinkamą veikimą ir patikrintų, ar kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Audi A4 2008-2015 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Volkswagen Golf 2006-2013
- Toyota Avensis 2009-2018 m.
- Honda Accord 2008-2015 m.
- Nissan Qashqai 2007-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0011 kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sukelti papildomų variklio pažeidimų. Dėl netinkamo skirstomojo veleno laiko nustatymo gali padidėti skirstymo mechanizmo komponentų nusidėvėjimas ir potencialiai sugadinti variklį. Rekomenduojama nedelsiant spręsti šią problemą, kad išvengtumėte brangesnio remonto.
Kiek paprastai kainuoja P0011 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 120 iki 600 eurų, priklausomai nuo konkrečios priežasties.
Išvada
Į P001C diagnostikos trikties kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Techninis darbuotojas turėtų sistemingai patikrinti laidų pluoštus, jungtis ir pačią skirstymo veleno profilio pavarą, kad nustatytų aukštos įtampos būklės šaltinį. Tinkama diagnozė naudojant tinkamus nuskaitymo įrankius ir įtampos matavimus užtikrins tikslų remontą. Skubiai išsprendus šią problemą, atkuriamas puikus variklio laiko nustatymas, pagerėja degalų naudojimo efektyvumas ir išlaikoma atitiktis išmetamųjų teršalų normoms.