P001D diagnostinis kodas yra sudėtingas uždavinys, su kuriuo vis dažniau susiduria automobilių technikos specialistai, dirbantys su šiuolaikinėmis kintamojo vožtuvų paskirstymo sistemomis. Šis konkretus gedimas susijęs su 2 banko skirstomojo veleno profilio pavaros valdymo grandine, todėl sutrinka variklio gebėjimas optimizuoti vožtuvų laiką įvairiomis darbo sąlygomis. Kai ši grandinė sutrinka arba atsidaro, pasekmės neapsiriboja paprastu eksploatacinių savybių pablogėjimu. Kadangi šiuolaikinės variklio valdymo sistemos yra tarpusavyje susietos, šis vienintelis gedimas gali sukelti daugybę antrinių problemų, kurios gali būti ne iš karto akivaizdžios.
P001D reikšmė ir apibrėžimas
P001D reiškia skirstymo veleno profilio pavaros A valdymo grandinės gedimą antrajame banke, t. y. variklio pusėje, kurioje nėra 1 cilindro. Ši sistema valdo kintamą vožtuvų paskirstymo laiką, reguliuodama skirstymo veleno padėtį, kad optimizuotų variklio veikimą įvairiuose sūkių dažnio diapazonuose. Europos transporto priemonėse šią sistemą prižiūri ECM (variklio valdymo modulis), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose vienas PCM (transmisijos valdymo modulis) valdo ir variklio, ir transmisijos funkcijas. Kai grandinė yra atvira arba kyla elektros problemų, tai turi tiesioginės įtakos variklio kvėpavimo efektyvumui, išmetamųjų teršalų kontrolei ir bendram našumui.
Bendrosios P001D priežastys
- Neveikiantis skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – susidėvėję vidiniai komponentai, sukeliantys elektrinę varžą
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – korozija, įtrūkimai arba atsilaisvinusios jungtys
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – nepakankamas hidraulinis slėgis pavaros veikimui
- Usikimšę alyvos kanalai paskirstymo sistemoje – šiukšlės blokuoja alyvos srautą į pavaros mechanizmą
- Elektroninio valdymo mechanizmo defektas arba vidinės grandinės gedimas – retas, bet galimas valdymo modulio gedimas
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjęs variklio veikimas ir pagreitis – pastebimas galios sumažėjimas važiuojant
- Skurdesnė degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos, viršijančios įprastą lygį
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – nereguliarus variklio veikimas esant mažam sūkių dažniui
- Variklio džeržgiantis garsas paleidimo metu – mechaninės problemos su paskirstymo grandine arba pavaromis
Diagnostika ir bandymai
Profesionalus diagnozavimas prasideda nuo OBD-II skaitytuvo, kuriuo patvirtinamas P2659 kodas ir patikrinama, ar nėra susijusių gedimų kodų. Mechanikas patikrins skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetą ir jo elektrines jungtis, naudodamas skaitmeninį multimetrą, kad patikrintų varžą ir tiekiamą įtampą. Turi būti patikrintas alyvos lygis ir būklė, nes kintamo paskirstymo sistema priklauso nuo tinkamo alyvos slėgio. Naudodamas oscilografą, technikas gali išanalizuoti pavaros elektrinius signalus ir palyginti juos su gamintojo specifikacijomis. Vizualiai apžiūrėjus laidų pluoštus ir jungtis, galima nustatyti fizinius pažeidimus, koroziją ar atsilaisvinusias jungtis, dėl kurių gali nutrūkti grandinė.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, apimantis elektromagneto pakeitimą; kaina: 150-300 €
- Pažeistų laidų ar jungčių remontas – nutrūkusių laidų ar surūdijusių jungčių taisymas; kaina: 80 € – 180 €
- Variklio alyvos keitimas ir sistemos praplovimas – su alyva susijusių pavaros problemų sprendimas; kaina: 60 € – 120 €
- Užsikimšusių alyvos kanalų valymas – šiukšlių išvedimas iš paskirstymo sistemos alyvos kanalų; kaina: 200 € – 400 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – reti atvejai, kai reikia atlikti valdymo modulio aptarnavimą; kaina: 500 € – 1200 €
Po remonto ištrinkite kodą ir dar kartą išbandykite sistemą keliais važiavimo ciklais, kad įsitikintumėte, jog ji veikia tinkamai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 ir 5 serijos 2008-2015 m.
- Mercedes-Benz C ir E klasės 2009-2016 m.
- Audi A4 ir A6 2010-2017 m.
- Volkswagen Passat ir Golf GTI 2011-2018 m.
- Volvo XC60 ir XC90 2012-2019 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti su aktyviu P001D kodu?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sumažinti eksploatacines savybes, padidinti degalų sąnaudas ir galimai sugadinti variklį. Kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema yra labai svarbi idealiam variklio veikimui, todėl remontą reikėtų atlikti greitai, kad būtų išvengta brangiau kainuojančių problemų.
Kiek paprastai kainuoja P001D remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 80 € už paprastus elektros instaliacijos pataisymus iki 400 € už sudėtingesnį pavaros keitimą. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja 40-70 €. Daugeliu atvejų tenka keisti elektromagnetą, o tai vidutiniškai kainuoja 200-250 €, įskaitant darbą Lietuvos serviso centruose.
Ar dėl P001D mano automobiliui gali sutrikti techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvaus P001D kodo užsidegs variklio patikros lemputė, dėl to automobilis automatiškai sugenda atliekant techninę apžiūrą Lietuvoje. Dėl poveikio išmetamųjų teršalų sistemai ir pablogėjusių eksploatacinių savybių automobilis neatitiks techninės apžiūros standartų, kol bus atliktas remontas.
Išvada
Į diagnostinį kodą P001D reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkamai diagnozei nustatyti reikia sistemingai patikrinti skirstymo veleno profilio pavaros, elektrinių jungčių ir 2 banko valdymo grandinių veikimą. Nedelsiant išsprendus šią problemą ir atlikus profesionalų patikrinimą bei remontą, bus atkurtas idealus variklio laiko režimas, pagerės degalų naudojimo efektyvumas, bus užtikrinta atitiktis išmetamųjų teršalų normoms ir išvengta brangiai kainuojančių antrinių variklio komponentų pažeidimų.