Pasirodžius diagnostiniam kodui P001E, tai reiškia, kad 2 banko skirstomojo veleno profilio pavaros sistemoje yra elektros gedimas. Dėl šios žemos įtampos būklės sutrinka variklio gebėjimas optimizuoti vožtuvų laiko paskirstymą, todėl atsiranda ne tik paprastas galios praradimas, bet ir kaskadinis našumo sutrikimas. Gedimas rodo kelis galimus kaltininkus – nuo surūdijusių jungčių iki sugedusių pavaros mechanizmų, kurių kiekvienam reikia specialių diagnostikos metodų. Labai svarbu suprasti pagrindinę priežastį, nes ignoruojant šį kodą variklio pažeidimai gali laipsniškai didėti.
P001E Skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės žemo 2 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P001E reiškia kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistemos gedimą, konkrečiai paveikusį skirstymo veleno profilio pavaros A valdymo grandinę 2 banke (variklio pusėje, priešingoje 1 cilindrui). Ši sistema reguliuoja vožtuvų laiką, kad optimizuotų variklio veikimą įvairiuose sūkių dažnių diapazonuose. Kai ECM šioje grandinėje aptinka įtampą, mažesnę už numatytą ribą, įjungiamas P2654 kodas. Dėl šio gedimo gali sumažėti variklio efektyvumas, padidėti degalų sąnaudos ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo.
Bendrosios P001E skirstomojo veleno profilio paleidiklio A valdymo grandinės žemo 2 banko lygio priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas – vidinis elektrinis gedimas, dėl kurio maža varža arba trumpasis jungimas
- Pažeista laidų grandinė – Sužaloti, nutrūkę arba trumpi laidai pavaros valdymo grandinėje
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios, surūdijusios arba pažeistos jungtys, turinčios įtakos maitinimo įtampai
- ECM gedimas – reti atvejai, kai sugedo pats variklio valdymo modulis
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – Nepakankamas alyvos kiekis, turintis įtakos hidraulinės VVT sistemos veikimui
- Uždaryti alyvos kanalai – užteršta alyva blokuoja srautą į VVT pavaros mechanizmą
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjęs variklio našumas – pastebimas galios sumažėjimas, ypač greitėjant
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Trumpa tuščia eiga – Variklis gali veikti netolygiai, kai dirba tuščiąja eiga
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – neįprasti garsai greitėjant arba veikiant apkrovai
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P2654 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Diagnostikos proceso metu multimetru patikrinama skirstymo veleno profilio pavaros solenoido varža, kuri paprastai turėtų būti 6-12 omų. Vizualiai patikrinama, ar laidų pynė ir jungtys nėra pažeistos, ar nėra korozijos, ar laisvų jungčių. Technikas taip pat patikrina, ar į pavarą tiekiama tinkama įtampa (paprastai 12 V), ir patikrina variklio alyvos lygį bei būklę. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti naudojamas oscilografas pavaros elektriniams signalams stebėti ir tikrinamas alyvos slėgis VVT sistemoje.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo. Dažniausiai atliekami šie remonto darbai:
- Pakeisti skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetinį vožtuvą – Dažniausiai pasitaikantis pataisymas, kai keičiamas sugedęs elektromagnetinis vožtuvas; kaina: 150-350 €
- Remontuoti laidų rinkinį – Pažeistų valdymo grandinės laidų ar jungčių taisymas; kaina: 80 € – 180 €
- Variklio alyvos keitimas – tinkamo klampumo alyvos naudojimas, kad būtų palengvintas VVT sistemos veikimas; kaina: 40 € – 80 €
- Alyvos kanalų valymas – dumblo ar šiukšlių pašalinimas iš VVT alyvos galerijų; kaina: 120 € – 250 €
- ECM keitimas – Reti atvejai, kai reikia keisti variklio valdymo modulį; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patvirtintų tinkamą sistemos veikimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2013
- Honda Accord 2008-2012 m.
- Toyota Camry 2007-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P2654 yra aktyvus?
Važiuoti ribotai galima, tačiau nerekomenduojama vairuoti ilgesnį laiką. Sugedusi VVT sistema mažina variklio efektyvumą ir gali sukelti ilgalaikę variklio komponentų žalą. Planuokite remontą per kelias dienas, kad išvengtumėte papildomų problemų.
Kiek paprastai kainuoja P2654 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 80 € už paprastą laidų taisymą iki 350 € už pavaros pakeitimą. Diagnostikos mokesčiai paprastai siekia 40-60 €. Bendros remonto išlaidos, įskaitant darbą, priklausomai nuo konkrečios priežasties paprastai svyruoja nuo 150 € iki 400 €.
Išvada
P001E diagnostikos trikties kodą reikia nedelsiant pašalinti, kad būtų išvengta tolesnio variklio pažeidimo ir veikimo pablogėjimo. Tinkamai diagnozei nustatyti reikia sistemingai patikrinti skirstymo veleno profilio pavarą, elektrines jungtis ir susijusius komponentus 2 krante. Skubiai išsprendus šią problemą, atlikus profesionalų patikrinimą ir remontą, bus atkurtas idealus variklio laiko nustatymas, pagerės degalų naudojimo efektyvumas ir sumažės kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekis, kartu bus išvengta galimų brangiai kainuojančių variklio pažeidimų dėl ilgo veikimo.