Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P001F, jis signalizuoja apie kritinį 2 banko skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinės gedimą. Ši iš pirmo žvilgsnio nedidelė elektrinė problema gali virsti rimtomis variklio veikimo problemomis, turinčiomis įtakos kasdieniam vairavimui. Pavaros nesugebėjimas gauti tinkamą įtampą sukelia domino efektą visoje kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje. Supratus pagrindines šios aukštos grandinės būklės priežastis, paaiškėja, kodėl kai kuriose transporto priemonėse šis gedimas pasireiškia, o kitose, kurių rida yra tokia pati, šis gedimas nepasireiškia.
P001FP001F Skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės High Bank 2 reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas reiškia 2 banko (cilindrų banko, priešingo 1 cilindrui) skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinės sutrikimą. Skirstymo veleno profilio pavara yra kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistemos, kuri optimizuoja variklio veikimą, reguliuodama vožtuvų laiką pagal darbo sąlygas, dalis. Kai ECM šioje grandinėje aptinka įtampos rodmenis, viršijančius numatytą diapazoną, jis išsaugo šį kodą ir gali užsidegti variklio patikros lemputė. Europos transporto priemonėse šią funkciją atlieka ECM (variklio valdymo modulis), o amerikietiškoje terminologijoje dažnai kalbama apie PCM (galios valdymo modulį). Šis gedimas gali turėti neigiamos įtakos degalų naudojimo efektyvumui, išmetamųjų teršalų kiekiui ir bendram variklio veikimui.
Bendrosios skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės aukšto 2 banko priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas – vidinis elektrinis gedimas, dėl kurio atsiranda didelė varža arba trumpasis jungimas
- Sugadinta laidų sistema arba jungtys – korozija, nusitrynę arba nutrūkę laidai pavaros grandinėje
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulis siunčia neteisingus įtampos signalus į pavarą
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinę arba surūdiję gnybtai, turintys įtakos grandinės vientisumui
- Užteršta variklio alyva – Užteršta alyva turi įtakos hidrauliniam VVT sistemos veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Kontrolės variklio lemputės įsižiebimas – dažniausias ir iš karto matomas įspėjamasis ženklas
- Sumažėjęs variklio veikimas – pastebimai sumažėja galia ir pagreitis
- Mažesnė degalų ekonomija – dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo padidėjusios degalų sąnaudos
- Trumpa tuščioji eiga – Variklis gali netolygiai veikti tuščiąja eiga
- Didelis variklio ūžesys – Ypač pastebimas varikliui įsibėgėjant arba greitėjant
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų visus išsaugotus trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada mechanikas vizualiai apžiūrės skirstymo veleno pavaros laidų pynę, jungtis ir solenoidą, ar nėra akivaizdžių pažeidimų ar korozijos. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, jis patikrins pavaros solenoido varžą ir patikrins, ar ECM tiekia tinkamą įtampą. Technikas taip pat gali naudoti oscilografą, kad išanalizuotų pavaros valdymo signalų modelius ir patikrintų tinkamą ECM veikimą. Be to, jie patikrins variklio alyvos būklę, nes užteršta alyva gali turėti įtakos VVT sistemos veikimui, ir, naudodami specialią diagnostinę įrangą, gali atlikti skirstymo veleno laiko patikros testą.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite skirstymo veleno profilio pavaros solenoidą – išimkite senąjį įrenginį ir sumontuokite naują OEM arba kokybišką antrinės rinkos dalį; kaina: 150-300 €
- Suremontuoti laidų ar jungčių sistemą – sutvarkykite pažeistus laidus, išvalykite surūdijusius gnybtus arba pakeiskite jungčių mazgus; kaina: 80 € – 180 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – pakeiskite užterštą alyvą, kuri gali turėti įtakos VVT veikimui; kaina: 60 € – 120 €
- ECM perprogramavimas arba keitimas – atnaujinkite programinę įrangą arba pakeiskite sugedusį valdymo modulį; kaina: 400-800 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins visus diagnostinius trikčių kodus, atliks bandomąjį važiavimą ir, naudodamas diagnostinę įrangą, patikrins, ar sistema veikia tinkamai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Audi A4 2008-2015 m.
- Volkswagen Passat 2006-2013
- Honda Accord 2008-2017 m.
- Toyota Camry 2007-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai aktyvuotas skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės aukštas 2 banko kodas?
Nors transporto priemonė gali likti važiuojanti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti mažesnį degalų naudojimo efektyvumą, didesnę išmetamųjų teršalų emisiją ir galimą variklio sugadinimą. VVT sistema atlieka esminį vaidmenį užtikrinant idealų variklio veikimą, o važiuojant be tinkamo remonto ilgainiui gali sugesti papildomi komponentai.
Kiek paprastai kainuoja suremontuoti skirstomojo veleno profilio paleidiklio A valdymo grandinės High Bank 2 problemą?
Remonto kaina Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 80 € iki 800 €, priklausomai nuo pagrindinės priežasties. Paprastas laidų remontas gali kainuoti nuo 80 € iki 180 €, o pavaros elektromagneto keitimas – nuo 150 € iki 300 €. Sudėtingesnės problemos, pavyzdžiui, ECM perprogramavimas arba keitimas, gali kainuoti nuo 400 € iki 800 €.
Išvada
Diagnostinis kodas P001F reiškia, kad kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje yra svarbi problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Nesiimant jokių priemonių, šis valdymo grandinės sutrikimas gali sukelti laipsnišką variklio gedimą, sumažinti jo našumą ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį. Labai svarbu tinkamai diagnozuoti, sistemingai tikrinant pavaros solenoidą, laidų pluoštą ir ECM funkcionalumą. Laiku atliktas remontas užtikrina efektyvų variklio veikimą, išlaiko degalų naudojimo efektyvumą ir apsaugo nuo brangiai kainuojančių antrinių susijusių variklio komponentų pažeidimų.