Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka P0021, jis signalizuoja, kad 2 banko skirstomojo veleno skirstymo laikas pasistūmėjo virš leistinų parametrų. Šis diagnostinis gedimo kodas paprastai atsiranda dėl kintamo vožtuvų paskirstymo sistemos problemų, pradedant užteršta variklio alyva ir baigiant sugedusiais solenoidais arba susidėvėjusiais paskirstymo sistemos komponentais. Simptomai dažnai pasireiškia palaipsniui, todėl daugumai vairuotojų sunku anksti juos nustatyti. Labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir atlikti tinkamas diagnostikos procedūras, kol šis laiko neatitikimas nesukėlė rimtesnių variklio komplikacijų.
P0021 A per didelis skirstymo veleno padėties nustatymo laikas arba sistemos veikimas antrajame variklio banke reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su kintamo vožtuvų padėties nustatymo sistema, konkrečiai su įsiurbimo skirstomojo veleno padėties nustatymo sistema 2 banke (cilindrų bankas, kuriame nėra 1 cilindro). ECM stebi skirstymo veleno padėtį naudodamas alkūninio ir skirstymo veleno padėties jutiklius, lygindamas faktinį laiką su pageidaujamais laiko parametrais. Kai įsiurbimo skirstymo velenas pasistūmėja už leistinų ribų, suveikia šis kodas. Tokia būklė tiesiogiai veikia degimo efektyvumą, todėl padidėja išmetamųjų teršalų kiekis, sumažėja degalų sąnaudos ir galimas variklio stuksenimas. Europos transporto priemonėse šį laiko paskirstymo valdymą valdo ECM, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose vienas transmisijos valdymo modulis (PCM) valdo ir variklio, ir transmisijos funkcijas.
Bendrosios skirstymo veleno padėties nustatymo grafiko per didelės pažangos arba sistemos veikimo 2 banko priežastys
- Keičiamo vožtuvų paskirstymo laiko (VVT) solenoido gedimas – kontroliuoja alyvos srautą į paskirstymo mechanizmą
- Užsikimšę VVT sistemos alyvos kanalai – riboja tinkamą alyvos slėgį ir srautą
- Susidėvėjusi paskirstymo grandinė arba įtempiklis – sukelia pernelyg didelį laisvumą ir laiko svyravimus
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – nepakankamas tepimas VVT veikimui
- Defektinis skirstymo veleno padėties jutiklis – Teikia neteisingą grįžtamąjį ryšį apie laiko nustatymą ECM
- ECM programinės įrangos problemos – Pasenęs kalibravimas arba vidinio apdorojimo klaidos
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – pastebima vibracija tuščiąja eiga
- Sumažėjusi variklio galia – Sumažėjęs pagreitis ir bendras našumas
- Padidėjusios degalų sąnaudos – Didesnės nei įprastai degalų sąnaudos 100 km
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – Metaliniai garsai greitėjant
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Didesnis nei leistinas išmetamųjų teršalų kiekis
Diagnostika ir bandymai
Profesionalus diagnozavimas prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Mechanikai patikrins variklio alyvos lygį ir būklę, nes užteršta arba mažai alyvos dažniausiai sukelia VVT veikimo sutrikimus. Naudodami oscilografą, technikai stebi skirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklių signalus, kad patikrintų laiko sąryšį. VVT solenoido elektrinis bandymas atliekamas naudojant multimetrą, kad būtų patikrintos varžos vertės ir valdymo grandinės vientisumas. Alyvos slėgio bandymas užtikrina, kad VVT pavarą pasiektų pakankamas slėgis. Pažangios diagnostikos priemonės gali nurodyti VVT solenoido veikimą ir kartu stebėti faktinį skirstymo veleno judėjimą tiesioginiais duomenų srautais.
Remonto etapai ir išlaidos
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeisti VVT solenoidą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, apimantis solenoido ir tarpinės keitimą; kaina: 120-280 €
- Išvalyti VVT alyvos kanalus – pašalinti nuosėdas ir šiukšles iš alyvos valdymo kanalų; kaina: 150-300 €
- Pakeisti paskirstymo grandinę ir įtempiklį – atlikti pilną susidėvėjusių komponentų paskirstymo sistemos kapitalinį remontą; kaina: 800 € – 1500 €
- Pakeiskite skirstymo veleno padėties jutiklį – sumontuokite naują jutiklį ir patikrinkite tinkamą signalą; kaina: 80 € – 200 €
- ECM perprogramavimas arba keitimas – Atnaujinkite programinę įrangą arba pakeiskite sugedusį valdymo modulį; kaina: 200 € – 800 €
Po remonto technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandymus kelyje, kad patikrintų tinkamą VVT veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2016
- Toyota Camry 2007-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu A Camshaft Position Timing Over-Advanced arba System Performance Bank 2?
Važiuoti ribotą laiką galima, tačiau ilgesnį laiką eksploatuojant kyla pavojus rimtai sugadinti variklį. Dėl laiko nustatymo problemos gali įvykti vožtuvų kontaktas su stūmokliais, todėl variklio vidaus remontas gali kainuoti daugiau nei 2000 eurų. Nedelsiant suplanuokite remontą, kad išvengtumėte katastrofiško gedimo.
Kiek paprastai kainuoja suremontuoti „Camshaft Position Timing Over-Advanced” arba „System Performance Bank 2”?
Remonto kaina svyruoja nuo 120 € už paprastą VVT solenoido pakeitimą iki 1500 € už pilną paskirstymo sistemos remontą, apimantį grandinės ir įtempiklio keitimą.
Išvada
Į diagnostikos sutrikimo kodą P0021 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta galimo variklio pažeidimo. Sėkmingas problemos sprendimas priklauso nuo sistemingos kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos diagnostikos, įskaitant alyvos kokybės, VVT elektromagneto veikimo ir skirstymo veleno padėties jutiklio veikimo patikrinimą. Tinkamas remontas padeda pašalinti pagrindinę priežastį, o ne tik ištrinti kodą. Reguliari techninė priežiūra, ypač savalaikis alyvos keitimas, padeda išvengti šios su paskirstymo laiku susijusios problemos pasikartojimo 2 banko skirstomojo veleno sistemoje.