Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0022, tai reiškia, kad variklio kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje 2 krante yra kritinė laiko nustatymo problema. Dėl šios pernelyg vėluojančios skirstymo veleno padėties atsiranda kaskadinių veikimo problemų, kurios gali peraugti nuo nedidelių nepatogumų iki rimtų variklio pažeidimų. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų techninės priežiūros klaidų iki sudėtingų mechaninių gedimų. Labai svarbu suprasti pagrindinę priežastį, nes dėl neteisingos diagnozės dažnai tenka atlikti nereikalingus remonto darbus ir patirti vis didesnių išlaidų, kurių būtų buvę galima išvengti tinkamai atlikus tyrimą.
P0022 A Skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko perviršis 2 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema, konkrečiai su skirstomojo veleno padėties pavara arba fazatoriumi 2 banke. Variklio valdymo modulis (ECM) stebi paskirstymo veleno laiką per alkūninio veleno ir paskirstymo veleno padėties jutiklius. Europos transporto priemonėse ECM atlieka variklio valdymo funkcijas, kurias amerikietiškais terminais valdo transmisijos valdymo modulis (angl. Powertrain Control Module, PCM). Kai įsiurbimo skirstymo veleno paskirstymo laikas yra sulėtintas labiau nei nurodyta, sumažėja variklio naudingumo koeficientas ir padidėja kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekis degimo metu.
Bendrosios P0022 A skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko per daug sulėtinto 2 banko priežastys
- Gedimas skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – kontroliuoja alyvos srautą į paskirstymo mechanizmą
- Mažas variklio alyvos lygis arba nešvari alyva – nepakankamas tepimas turi įtakos VVT veikimui
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba diržas – lemia neteisingą skirstymo veleno padėties nustatymą
- Užsikimšę VVT sistemos alyvos kanalai – riboja tinkamą alyvos tekėjimą
- Defektinis skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingus laiko nustatymo duomenis ECM
- Neveikiantis skirstymo veleno fazatorius – sugenda mechaninis komponentas, reguliuojantis laiką
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungia variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius
- Trumpa tuščiąja eiga arba netinkamas variklio užsidegimas – netaisyklingas degimo laikas
- Sumažėjusi variklio galia ir pagreitis – netinkamas vožtuvų laiko nustatymas turi įtakos našumui
- Didesnės degalų sąnaudos – neefektyviam degimui reikia daugiau degalų
- Didelis variklio stuksenimas arba džeržgiantis garsas – problemos su paskirstymo grandine arba fazarais
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės naudodamas OBD2 skaitytuvą, kad patvirtintų P0022 kodą ir patikrintų, ar nėra susijusių kodų. Bandymas apima paskirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklio signalų matavimą oscilografu, kad būtų patikrinti laiko sąryšiai. Technikas patikrins variklio alyvos lygį ir būklę, nes užteršta alyva dažniausiai sukelia VVT problemų. Naudodami multimetrą jie patikrina, ar tinkamai veikia skirstymo veleno padėties pavaros solenoidas ir ar jis tinkamai varžo. Būtina fiziškai patikrinti, ar susidėvėjusi ir tinkamai įtempta paskirstymo grandinė arba diržas. Alyvos slėgio bandymas užtikrina, kad į VVT sistemos komponentus tekėtų pakankamas alyvos srautas.
Remonto etapai ir išlaidos
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo:
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – išsprendžiamos problemos, atsiradusios dėl nešvarios alyvos; kaina: 50-80 €
- Skirstymo veleno padėties pavaros elektromagneto pakeitimas – pašalinamas sugedęs elektromagnetinis vožtuvas; kaina: 120 € – 280 €
- Skirstomojo veleno fazės keitimas – šalina mechaninio laiko nustatymo komponento gedimą; kaina: 300 € – 600 €
- Greičio paskirstymo grandinės arba diržo keitimas – taiso susidėvėjusius laiko paskirstymo komponentus; kaina: 400 € – 800 €
- VVT sistemos valymas – pašalinami alyvos kanalo užsikimšimai; kaina: 80 € – 150 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandomuosius važiavimus, kad patvirtintų tinkamą veikimą ir įsitikintų, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Audi A4 2004-2011 m.
- Ford Focus 2008-2015 m.
- Volkswagen Passat 2006-2013
- Toyota Camry 2007-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0022 kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sugadinti variklį ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį. Laiko nustatymo problema turi įtakos degimo efektyvumui ir gali sukelti katalizinio konverterio pažeidimus, jei ilgai nepašalinama.
Kiek paprastai kainuoja P0022 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 50 € už paprastą tepalų keitimą iki 800 € už paskirstymo grandinės keitimą. Dažniausiai pasitaikantys remonto darbai apima solenoido keitimą (120 € – 280 €) arba VVT sistemos valymą (80 € – 150 €). Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda 40-60 € prie visų išlaidų.
Ar dėl P0022 mano automobilis nepraeis techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvaus P0022 kodo techninė apžiūra bus nesėkminga.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0022 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų. Tinkama diagnostika apima sistemingą alyvos būklės, VVT komponentų ir laiko nustatymo mechanizmų patikrinimą. Kai kurie pataisymai, pavyzdžiui, alyvos keitimas, yra nesudėtingi, tačiau kitiems gali prireikti profesionalių žinių. Greitas šios problemos sprendimas padeda atkurti idealų variklio veikimą, išvengti brangiai kainuojančio remonto ir garantuoja patikimą automobilio veikimą. Reguliari techninė priežiūra ir kokybiškas alyvos keitimas gali padėti išvengti šios su laiko paskirstymu susijusios problemos atsiradimo ateityje.