Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis nustato, kad 2 banko skirstomojo veleno paskirstymo laikas atsilieka nuo idealios padėties, diagnostinis kodas P0025 yra aiškus pagrindinių mechaninių problemų indikatorius. Šis laiko nustatymo sutrikimas turi įtakos tiksliam įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų veikimui, todėl sumažėja variklio efektyvumas ir našumas. Nors simptomai gali būti įvairūs – nuo nežymaus galios sumažėjimo iki ryškaus variklio darbo tuščiąja eiga sutrikimo, pagrindinė priežastis dažnai slypi sudėtingame kintamojo vožtuvų paskirstymo sistemos solenoidų, alyvos kanalų ir jutiklių tinkle.
P0025 B Skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko perviršis 2 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema 2 variklio banke, konkrečiai su išmetimo skirstymo veleno padėtimi. Variklio valdymo modulis (ECM) nustatė, kad skirstymo veleno laikas yra labiau sulėtintas nei pageidaujama padėtis. Europos transporto priemonėse ECM valdo variklio laiko nustatymo funkcijas, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose tai gali būti atliekama per vieną transmisijos valdymo modulį (PCM). Kai skirstymo veleno paskirstymo laikas yra pernelyg sulėtintas, tai reiškia, kad skirstymo velenas atidaro ir uždaro vožtuvus vėliau nei optimaliai, o tai neigiamai veikia variklio kvėpavimą, galią, degalų sąnaudas ir išmetamųjų dujų emisiją.
Bendrosios P0025 B skirstomojo veleno padėties nustatymo grafiko per daug sulėtinto 2 banko priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – elektrinis arba mechaninis gedimas neleidžia tinkamai sureguliuoti skirstymo laiko
- Mažas variklio alyvos lygis arba nešvari alyva – nepakankamas tepimas turi įtakos VVT sistemos veikimui
- Uždaryti VVT sistemos alyvos kanalai – ribojamas alyvos srautas, reikalingas laiko reguliavimui
- Nusidėvėjusi grandinė arba diržas – ištempti komponentai lemia laiko nustatymo poslinkius
- Defektinis skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingą grįžtamąjį ryšį ECM
- VVT grandinės laidų problemos – pažeistos jungtys arba surūdiję gnybtai
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjimas apie laiko paskirstymo sistemos gedimą
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio veikimas važiuojant nedideliu greičiu
- Padidėjusios degalų sąnaudos – netinkamas laiko nustatymas turi įtakos degimo efektyvumui
- Didelis variklio stuksenimas arba barškėjimas – dėl laiko parinkimo problemų gali atsirasti neįprastų degimo garsų
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai paprastai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Stebint ECM tiesioginį duomenų srautą, stebimi skirstymo veleno padėties jutiklio rodmenys ir VVT solenoido komandos. Multimetru patikrinama, ar VVT solenoido varža yra tinkama, paprastai 6-12 omų. Alyvos slėgio bandymu užtikrinama, kad VVT sistemą pasiektų pakankamas slėgis, kuriam, priklausomai nuo transporto priemonės, paprastai reikia 20-80 psi. Vizualiai apžiūrint laidų pynę, jungtis ir alyvos būklę, galima nustatyti akivaizdžias problemas. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti atliekamas skirstymo veleno padėties jutiklių ir pavaros reakcijos laiko osciloskopu testavimas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeisti VVT elektromagnetinį vožtuvą – dažniausiai pasitaikantis remontas, kurio metu pakeičiamas elektromagnetas; kaina: 150-300 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – sprendžiamas užterštos alyvos, turinčios įtakos VVT veikimui, klausimas; kaina: 50-100 €
- VVT sistemos kanalų valymas – pašalinamos nuosėdos ir šiukšlės iš alyvos galerijų; kaina: 200 € – 400 €
- Pakeiskite skirstymo veleno padėties jutiklį – pašalinkite jutiklio grįžtamojo ryšio sutrikimus; kaina: 120-250 €
- Greičių paskirstymo grandinės / diržo keitimas – pagrindinis ištemptų paskirstymo mechanizmo komponentų remontas; kaina: 800 € – 1500 €
- Laidų pynės remontas – taisomos pažeistos jungtys arba surūdiję gnybtai; kaina: 100 € – 300 €
Atlikę remonto darbus, technikai, naudodami OBD-II skaitytuvą, ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandomuosius važiavimus, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Toyota Camry 2007-2013
- Honda Accord 2008-2015
- Nissan Altima 2007-2012 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0025 B Camshaft Position Timing Over-Retarded Bank 2?
Nors automobilis vis dar gali važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali dar labiau sugadinti variklį ir padidinti degalų sąnaudas. Laiko paskirstymo problema turi įtakos degimo efektyvumui ir gali sugadinti vidinius variklio komponentus. Rekomenduojama remontą atlikti per kelias dienas, kad būtų išvengta brangiau kainuojančios žalos.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0025 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Technikams reikėtų sistemingai diagnozuoti VVT sistemą, pradedant alyvos būklės patikrinimu ir baigiant solenoido, jutiklio ir paskirstymo mechanizmo komponentų patikra. Tinkamai pašalinus pagrindinę priežastį, bus atkurtas idealus skirstomojo veleno paskirstymo laikas, pašalinti simptomai ir užtikrinta, kad variklis veiktų efektyviai ir atitiktų išmetamųjų teršalų normas.