Diagnostikos trikties kodas P0027 signalizuoja apie kritinį gedimą 1 banko išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto grandinėje, turintį įtakos variklio veikimui ir išmetamųjų teršalų kontrolei. Šis gedimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių – nuo paprastų laidų gedimų iki sudėtingų variklio vidaus problemų. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti įveikiami, pagrindinės priežastys dažnai atskleidžia gilesnes mechanines problemas, į kurias reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Norint suprasti pagrindinę priežastį, reikia sistemingai atlikti diagnostiką, nes neteisingas nustatymas gali lemti brangiai kainuojantį remontą ir ilgesnę transporto priemonės prastovą.
P0027 priežastys
- Neveikiantis išmetimo vožtuvo valdymo solenoidas – vidinio komponento gedimas, lemiantis netinkamą veikimą
- Pažeista laidų grandinė – surūdijusios, nutrūkusios arba trumpos elektrinės jungtys prie solenoido
- Mažas variklio alyvos lygis arba užteršta alyva – nepakankamas tepimas turi įtakos solenoido veikimui
- Uždaryti alyvos kanalai – užsikimšęs alyvos srautas trukdo tinkamai elektromagneto hidraulinei funkcijai
- ECM veikimo sutrikimas – variklio valdymo modulio gedimas sukelia neteisingas solenoido komandas
- Gretinimo grandinės problemos – ištempta arba pažeista grandinė turi įtakos vožtuvų laiko nustatymo sistemai
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – pastebima vibracija, kai automobilis stovi
- Sumažėjusi degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos, viršijančios įprastą lygį
- Skurdus greitėjimo veikimas – vangus reagavimas aplenkiant ar kylant į kalną
- Variklio stuksenimas arba trakštelėjimas – neįprasti garsai greitėjimo metu
- Padidėjusi išmetamųjų dujų emisija – matomi dūmai arba nepavykęs išmetamųjų dujų testas
Diagnostika ir bandymai
Profesionalus diagnozavimas prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus gedimų kodus ir „freeze frame” duomenis. Technikas apžiūri išmetimo vožtuvo valdymo solenoidą ir jo laidų rinkinį, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar laisvų jungčių. Skaitmeniniu multimetru išmatuoja solenoido varžą ir palygina ją su gamintojo specifikacijomis, paprastai 6-12 omų. Būtina patikrinti alyvos lygį ir būklę, nes užteršta arba nepakankama alyva tiesiogiai veikia solenoido veikimą. Oscilografu galima stebėti solenoido elektrinių signalų modelius varikliui veikiant. Mechanikas taip pat patikrins ECM komandų signalus, kad užtikrintų, jog į solenoido grandinę siunčiama tinkama įtampa.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite išmetimo vožtuvo valdymo solenoidą – senojo įrenginio nuėmimas ir naujo solenoido montavimas; kaina: 120-280
- Remontuoti pažeistą laidų rinkinį – sujungti naujus laidus ir tinkamai pritvirtinti jungtis; kaina: 80 € – 150 €
- Variklio alyvos keitimas ir filtro keitimas – išpilkite užterštą alyvą ir įdėkite šviežią tepalą; kaina: 40 € – 70 €
- Išvalykite alyvos kanalus ir elektromagneto ekraną – pašalinkite anglies nuosėdas ir šiukšles; kaina: 100 € – 180 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – įdiekite naują valdymo modulį arba atnaujinkite programinę įrangą; kaina: 400 € – 800 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins diagnostinių trikčių kodus ir atliks važiavimo bandymą, kad įsitikintų, jog sistema veikia tinkamai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2013
- Toyota Camry 2007-2012 m.
- Honda Accord 2008-2015 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0027 kodui?
Nors transporto priemonė gali būti eksploatuojama, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sumažinti degalų ekonomiją, pabloginti eksploatacines savybes ir galimai sugadinti katalizatorių. Rekomenduojama nedelsiant spręsti šią problemą, kad išvengtumėte brangesnio remonto ir užtikrintumėte, jog transporto priemonė praeis techninę apžiūrą.
Kiek paprastai kainuoja sutvarkyti P0027 Lietuvoje?
Remonto kaina, priklausomai nuo pagrindinės priežasties, svyruoja nuo 120 € iki 800 €. Paprastas solenoido pakeitimas kainuoja nuo 120 € iki 280 €, o ECM pakeitimas gali siekti nuo 400 € iki 800 €. Diagnostikos mokesčiai prie bendros remonto sąskaitos paprastai prideda 50-80 €.
Ar dėl P0027 mano automobilis neišlaikys techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvaus P0027 kodo užsidegs variklio patikros lemputė, todėl techninė apžiūra automatiškai neįvyks.
Išvada
P0027 diagnostiniam kodui reikia sistemingai šalinti gedimus, kad būtų galima nustatyti pagrindinę priežastį 1 banko išmetimo vožtuvų valdymo sistemoje. Norėdami nustatyti tinkamą remontą, technikai turi ištirti solenoidą, laidų jungtį, alyvos būklę ir ECM veikimą. Nedelsiant išsprendus šią problemą, išvengiama tolesnio variklio veikimo pablogėjimo ir išlaikomas optimalus degalų naudojimo efektyvumas. Tinkama diagnozė garantuoja tikslų komponentų pakeitimą, nesvarbu, ar tai būtų pats solenoidas, susiję laidai, ar valdymo modulis, galiausiai atkuriant normalų išmetimo vožtuvo veikimą.