Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka diagnostikos sutrikimo kodą P002D, jis signalizuoja apie kritinį 2 banko skirstomojo veleno profilio pavaros valdymo grandinės sutrikimą. Šis kodas rodo atviros grandinės būklę, dėl kurios ECM ir kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos ryšys yra netinkamas. Dėl to sutrinka variklio laiko paskirstymo tikslumas, todėl gali atsirasti pastebimų veikimo problemų ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Suprasti pagrindines šio elektrinio gedimo priežastis tampa labai svarbu nustatant, ar sprendimui reikalingas paprastas remontas, ar kapitalinis sistemos remontas.
P002D B skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinė/atviras bankas 2 reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su skirstymo veleno profilio pavaros sistema, kuri yra kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) mechanizmo, optimizuojančio variklio veikimą ir išmetamųjų teršalų kiekį, dalis. Žyma „B” nurodo 2 banką (cilindrų banką, kuriame nėra cilindro Nr. 1), o „A” – įsiurbimo veleno profilio pavarą. Kai ši grandinė yra atvira arba veikia netinkamai, ECM negali tinkamai reguliuoti vožtuvų laiko, todėl sumažėja variklio našumas, padidėja degalų sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P002D B skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdiklio valdymo grandinės/atviros 2 banko valdymo grandinės priežastys
- Neveikiantis skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas – elektrinio komponento gedimas, dėl kurio atsidaro grandinė
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – korozija, įtrūkimai arba laisvos jungtys pavaros grandinėje
- Mažas variklio alyvos lygis arba prasta alyvos kokybė – nepakankamas tepimas, turintis įtakos pavaros veikimui
- Užsikimšę VVT pavaros alyvos kanalai – susikaupusios nuosėdos riboja alyvos srautą
- Elektroninio valdymo sistemos defektas – retais atvejais sutrinka paties variklio valdymo modulio veikimas
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio darbas, ypač esant mažam sūkių dažniui
- Sumažėjusi degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Skurdus greitėjimas – pastebimas galios sumažėjimas greitėjant
- Didelis variklio barškėjimas – įjungiant variklį girdimas paskirstymo grandinės arba pavaros triukšmas
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P002D kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Diagnostikos proceso metu multimetru patikrinama skirstymo veleno pavaros elektromagneto varža, paprastai tikimasi 6-12 omų, priklausomai nuo gamintojo. Labai svarbu vizualiai patikrinti, ar laidų pynės ir jungtys nepažeistos, ar nėra korozijos, korozijos ar laisvų jungčių. Mechanikas taip pat patikrins tinkamą variklio alyvos lygį ir būklę, nes VVT sistemos veikimas priklauso nuo alyvos slėgio. Naudodami oscilografą, jie gali stebėti pavaros valdymo signalą iš ECM ir nustatyti, ar elektros grandinė veikia tinkamai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo:
- Pakeiskite skirstymo veleno profilio pavaros solenoidą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, susijęs su solenoido pakeitimu; kaina: 150-300 €
- Remontuoti laidų ar jungčių pluoštą – sutvarkyti pažeistus laidus ar surūdijusias jungtis; kaina: 80 € – 200 €
- Variklio alyvos keitimas ir sistemos praplovimas – su alyva susijusių problemų, turinčių įtakos pavaros veikimui, sprendimas; kaina: 60 € – 120 €
- Alyvos kanalų ir VVT komponentų valymas – pavaros sistemoje susikaupusių nuosėdų šalinimas; kaina: 200 € – 400 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – reti atvejai, kai reikia atlikti valdymo modulio aptarnavimą; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remonto darbus mechanikas ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patvirtintų tinkamą sistemos veikimą ir užtikrintų, jog kodas negrįš.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 ir 5 serijos 2010-2018 m.
- Mercedes-Benz C ir E klasės 2011-2019 m.
- Audi A4 ir A6 2009-2017 m.
- Volkswagen Passat ir Golf 2012-2020 m.
- „Ford Focus” ir „Mondeo” 2011-2018 m.
- Toyota Camry ir RAV4 2010-2016 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P002D yra aktyvus?
Nors variklis paprastai veikia su šiuo kodu, toliau važiuoti nerekomenduojama, nes dėl to gali padidėti degalų sąnaudos, sumažėti našumas ir galimi ilgalaikiai variklio pažeidimai. Kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema turi įtakos variklio efektyvumui ir išmetamųjų teršalų kiekiui, todėl patartina nedelsiant atlikti remontą.
Kiek paprastai kainuoja sutaisyti P002D Lietuvoje?
Remonto kaina Lietuvoje paprastai svyruoja nuo 150 € iki 400 € už dažniausiai pasitaikančius remonto darbus, pavyzdžiui, pavaros solenoido keitimą arba laidų remontą. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja 40-60 €. Sudėtingesni remonto darbai, susiję su ECM problemomis, gali kainuoti iki 1500
Išvada
P002D diagnostikos gedimo kodas reikalauja skubaus dėmesio, kad būtų atkurtas tinkamas kintamojo vožtuvų laiko nustatymo veikimas. Technikai turėtų sistemingai apžiūrėti skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetą, patikrinti tinkamą alyvos lygį, patikrinti elektrines jungtis ir grandinės tęstinumą. Išsprendus šią problemą išvengiama tolesnio variklio veikimo pablogėjimo, pagerėja degalų ekonomija ir sumažėja kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekis. Tinkama diagnozė ir laiku atliktas remontas užtikrina idealų variklio veikimą ir užkerta kelią galimai ilgalaikei kintamojo vožtuvų paskirstymo sistemos komponentų žalai.