Diagnostikos trikties kodas P0034 reiškia kritinį turbokompresoriaus arba kompresoriaus apylankos vožtuvo valdymo grandinės gedimą, ypač nurodantį neįprastai žemus įtampos rodmenis. Ši elektrinė anomalija gali atsirasti dėl įvairių priežasčių, įskaitant surūdijusias jungtis, pažeistas laidų grandines arba sugedusį variklio valdymo modulį. Transporto priemonių savininkai, kuriems nustatytas šis kodas, dažnai pastebi sumažėjusį variklio veikimą, neįprastus su padidintu varikliu susijusius garsus ir įsižiebusias prietaisų skydelio įspėjamąsias lemputes. Sprendžiant šio sudėtingo priverstinio įsiurbimo sistemos gedimo problemą labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir tinkamas diagnostikos procedūras.
P0034 Turbokompresoriaus ir (arba) pripūtimo kompresoriaus apėjimo vožtuvo A valdymo grandinės žemas lygis priežastys
- Pažeistas apylankos vožtuvo elektromagnetas – vidinės ritės gedimas arba mechaninis pažeidimas, neleidžiantis tinkamai veikti
- Sukorodavusios arba atsilaisvinusios elektrinės jungtys – Blogas kontaktas, dėl kurio valdymo grandinėje sumažėja įtampa
- Keista laidų grandinė – nutrūkę, nutrinti arba trumpai sujungti laidai tarp ECM ir apylankos vožtuvo
- Keistas ECM – Variklio valdymo modulio išėjimo grandinės gedimas, turintis įtakos vožtuvo valdymui
- Sudegęs saugiklis arba relė – Nutrūkęs elektros energijos tiekimas apylankinio vožtuvo valdymo sistemai
- Vakuuminės linijos nesandarumas – sutrikęs vakuumo tiekimas, turintis įtakos pneumatinio apylankos vožtuvo veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Kontrolės variklio lemputės užsidegimas – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo sumažėjimas
- Neįprasti turbokompresoriaus keliami garsai – Švilpimas, trypčiojimas arba šlifavimas iš variklio skyriaus
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl neefektyvaus slėgio padidinimo valdymo
- Variklio svyravimai – Užklimpimas arba trūkčiojantis greitėjimas esant apkrovai
- Apsaugos nuo viršįtampių įjungimas – Variklis pereina į „limp” režimą, kad būtų išvengta pažeidimų
Diagnozė ir bandymas
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada technikai vizualiai apžiūri apylankos vožtuvą, laidų pluoštą ir vakuumines linijas, ar nėra akivaizdžių pažeidimų ar korozijos. Naudodami skaitmeninį multimetrą, jie išmatuoja įtampą aplinkinio vožtuvo jungtyje, kai variklis veikia, ir palygina rodmenis su gamintojo specifikacijomis. Atliekant grandinės vientisumo bandymą nustatomi nutrūkę laidai arba blogos jungtys tarp ECM ir apylankos vožtuvo. Išplėstinė diagnostika gali apimti oscilografo naudojimą valdymo signalo bangos formai analizuoti ir pavaros testų atlikimą naudojant nuskaitymo įrankį, kad būtų patikrintas tinkamas vožtuvo veikimas. Padidinto slėgio bandymas manometru patvirtina, ar mechaninis apylankos vožtuvas tinkamai reaguoja į elektrines komandas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite apylankos vožtuvo elektromagnetą – pilnas įrenginio pakeitimas, kai sugenda vidiniai komponentai; kaina: 150-350 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sujungti pažeistus laidus ir tinkamai pritvirtinti jungtis; kaina: 80 € – 200 €
- Išvalykite ir pritvirtinkite elektros jungtis – Pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeiskite vakuumines linijas – Sumontuokite naujas vakuumines žarnas ir jungtis; kaina: 40 € – 100 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – Spręskite valdymo modulio problemas; kaina: 400 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus, atlieka bandomąjį važiavimą ir stebi sistemą, kad įsitikintų, jog sistema veikia tinkamai, ir patvirtintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2005-2012 m.
- BMW 335i 2007-2013
- Volkswagen Golf GTI 2006-2014
- Subaru WRX 2008-2014
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
- Mercedes-Benz C230 2003-2005
- Saab 9-3 2003-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0034 kodu?
Nors iš karto nėra pavojinga, toliau važiuoti nerekomenduojama, nes dėl aplinkkelio vožtuvo gedimo gali susidaryti pernelyg didelio slėgio sąlygos, kurios gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Taip pat gali būti pažeistas turbokompresorius, jei slėgio didinimo slėgis nėra tinkamai reguliuojamas, todėl remontas gali kainuoti daugiau nei 2000 eurų.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0034 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta galimų variklio pažeidimų ir išlaikytas idealus veikimas. Tinkama diagnostika, sistemingai tikrinant elektros komponentus, laidų vientisumą ir padidinto slėgio patikrinimą, užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Nesvarbu, ar sprendžiama paprasta elektros instaliacijos problema, ar keičiamas apylankos vožtuvo mazgas, laiku atliktas remontas atkuria turbokompresoriaus funkcionalumą ir užkerta kelią brangiai kainuojančiai antrinei priverstinio įsiurbimo sistemos žalai.