Kai transporto priemonės skaitytuve pasirodo diagnostikos trikties kodas P0035, jis signalizuoja apie kritinį turbokompresoriaus arba kompresoriaus apylankos vožtuvo valdymo grandinės gedimą. Ši klaida atsiranda, kai variklio valdymo modulis aptinka neįprastai aukštus įtampos rodmenis ir sutrikdo subtilią oro srauto valdymo pusiausvyrą. Pasekmės neapsiriboja paprasta įspėjamąja lemputė, o gali turėti įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir ilgalaikiam patikimumui. Norint išvengti brangiai kainuojančios žalos, labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir nedelsiant imtis veiksmų.
P0035 Turbokompresoriaus/siurblio apėjimo vožtuvo A valdymo grandinės didelė reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su turbokompresorinių arba pripūstųjų variklių apylankos vožtuvo valdymo grandine, kuri reguliuoja slėgio didinimą, leisdama suslėgto oro pertekliui apeiti įsiurbimo sistemą. Kai variklio valdymo modulis (ECM) aptinka didesnę nei nustatyto diapazono įtampą aplinkkelio vožtuvo valdymo grandinėje, suveikia P0035. Europos automobiliuose šią funkciją valdo ECM, o ne amerikietiško tipo PCM (Powertrain Control Module). Neišsprendus šio gedimo, gali būti per daug padidintas oro srautas, sumažėti degalų naudojimo efektyvumas ir gali būti pažeistas variklis.
Bendrosios P0035 priežastys
- Neveikiantis apylankos vožtuvo elektromagnetas – elektros gedimas, dėl kurio neteisingai rodoma įtampa
- Sugadinta laidų sistema – valdymo grandinėje esantys laidai surūdiję arba nutrūkę
- Trumpas maitinimo grandinės sujungimas – laidas liečia teigiamos įtampos šaltinį
- Keistas ECM – netinkamai veikiantis variklio valdymo modulis siunčia neteisingus signalus
- Neteisingos elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos signalų perdavimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo sumažėjimas
- Neįprasti turbinos švilpimo garsai – neįprasti garsai, sklindantys iš slėgio didinimo sistemos
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl neefektyvaus slėgio didinimo valdymo
- Variklio svyravimai – nereguliarus galios perdavimas greitėjimo metu
Diagnozė ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada skaitmeniniu multimetru išmatuoja įtampą apylankinio vožtuvo jungtyje, tikrindami, ar jos vertės neviršija gamintojo specifikacijų (paprastai viršija 5 voltus). Vizualiai apžiūrėjus laidų pluoštą, galima nustatyti akivaizdžius pažeidimus, koroziją ar atsilaisvinusias jungtis. Bandant apylankos vožtuvo elektromagnetą tikrinama jo varža ir veikimas naudojant skenavimo įrankio dvikrypčius valdiklius. Išplėstinė diagnostika gali apimti oscilografo bandymus, kuriais analizuojami signalų modeliai, ir dūmų bandymus, kuriais siekiama nustatyti vakuumo nuotėkius, turinčius įtakos sistemai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite aplinkkelio vožtuvo elektromagnetą – sumontuokite naują elektromagneto mazgą; kaina: 150-300 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus ir jungtis; kaina: 80 € – 200 €
- Išvalyti elektros jungtis – pašalinti koroziją ir patepti dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 80 €
- ECM keitimas – naujo variklio valdymo modulio (retai pasitaikantis) įrengimas; kaina: 800 € – 1500 €
Po remonto technikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandymą kelyje, kad patikrintų, ar sistema veikia tinkamai, ir garantuotų, kad kodai negrįš.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2005-2012 m.
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Volkswagen Golf GTI 2004-2014
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Volvo S60 2010-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0035 yra aktyvus?
Vairuoti galima, tačiau nerekomenduojama vairuoti ilgesnį laiką. Dėl aplinkkelio vožtuvo gedimo gali atsirasti perteklinis pripūtimas, galintis sugadinti variklį. Taip pat sumažės našumas ir sumažės degalų sąnaudos, kol bus atliktas remontas.
Kiek paprastai kainuoja P0035 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina, priklausomai nuo priežasties, svyruoja nuo 80 € iki 300 €. Paprastas laidų remontas kainuoja 80-150 €, o aplinkkelio vožtuvo keitimas – 200-300 €. Diagnostikos mokesčiai prie bendros sumos paprastai prideda 50-80 €.
Ar dėl P0035 mano automobilis neatliks techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios variklio patikrinimo lemputės Lietuvoje sugenda techninė apžiūra. Su šiuo kodu susijęs išmetamųjų teršalų sistemos gedimas taip pat turi įtakos išmetamųjų dujų sudėčiai, kuri tikrinama techninės apžiūros metu.
Kas atsitiks, jei ignoruosiu P0035 kodą?
Neignoruojant šio kodo gali būti pažeistas turbokompresorius dėl per didelio padidinto slėgio, sutrumpėti variklio tarnavimo laikas ir gerokai padidėti remonto išlaidos. Aplenkimo vožtuvas apsaugo variklį nuo pavojingo slėgio lygio.
Kaip išvengti P0035 pasikartojimo?
Reguliari techninė priežiūra, įskaitant oro filtro keitimą ir kokybiškos variklio alyvos naudojimą.
Išvada
P0035 diagnostikos sutrikimo kodą reikia nedelsiant pašalinti, kad būtų išvengta brangiai kainuojančių variklio pažeidimų ir išlaikytas idealus transporto priemonės veikimas. Vairuotojai, kuriems pasireiškia simptomai, turėtų kreiptis į profesionalus diagnostikos specialistus, kad būtų nustatyta, ar problema kyla dėl sugedusio apylankos vožtuvo solenoido, pažeistų laidų ar ECM gedimo. Laiku atliktas remontas užtikrina tinkamą turbokompresoriaus veikimą, atkuria degalų naudojimo efektyvumą ir užkerta kelią galimam katastrofiškam variklio gedimui. Šio kodo ignoravimas gali lemti brangų remontą ir sumažinti automobilio saugumą.