Diagnostikos trikčių kodas P0037 – tai varginantis scenarijus, su kuriuo be įspėjimo susiduria daugelis transporto priemonių savininkų. Ši klaida signalizuoja apie deguonies jutiklio šildymo valdymo grandinės gedimą, ypač paveikusį 1 banko 2 jutiklį, esantį už katalizatoriaus. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti nereikšmingi – galbūt tik užsidegs kontrolinė variklio lemputė arba šiek tiek šiurkštesnė tuščia eiga, – tačiau pagrindinis elektros gedimas gali sukelti rimtesnių pasekmių. Tikrasis šios problemos sudėtingumas išryškėja įvertinus daugybę galimų jos priežasčių.
P0037 HO2S šildytuvo valdymo grandinės žemo 1 banko 2 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
P0037 reiškia gedimą šildomo deguonies jutiklio (HO2S) šildytuvo valdymo grandinėje 1 banko 2 jutikliui. 1 bankas reiškia variklio banką, kuriame yra 1 cilindras, o 2 jutiklis yra už katalizinio konverterio. Deguonies jutiklio kaitinimo elementui reikia elektros srovės, kad jis greitai po variklio paleidimo pasiektų maždaug 300 °C darbinę temperatūrą. Kai ECM (variklio valdymo modulis) aptinka nepakankamą įtampą arba srovės srautą šioje šildytuvo grandinėje, jis įjungia P0037 kodą. Šis gedimas tiesiogiai veikia transporto priemonės gebėjimą stebėti katalizatoriaus efektyvumą ir palaikyti tinkamą oro ir degalų santykį, todėl padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėja degalų ekonomija.
Bendrosios P0037 priežastys
- Neveikiantis deguonies jutiklio kaitinimo elementas – sugedo vidinis kaitinimo elementas arba atsirado didelė varža
- Pažeisti laidai arba jungtys – Šildytuvo grandinėje pažeistos, nutrauktos arba atsilaisvinusios jungtys
- Sudegęs saugiklis arba relė – Sugedo deguonies jutiklio šildytuvo maitinimo komponentai
- ECM gedimas – variklio valdymo modulio šildytuvo vairuotojo grandinėje atsirado gedimas
- Neteisingas įžeminimo sujungimas – Netinkamas įžeminimo kelias neleidžia šildytuvui tinkamai veikti
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Padidėjusios degalų sąnaudos – Automobilis gali sunaudoti daugiau degalų nei įprastai
- Sunkus tuščiosios eigos veikimas šaltuoju varikliu – Variklis gali veikti prastai, kol deguonies jutikliai pasieks darbinę temperatūrą
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų bandymas – Transporto priemonė neišlaikys techninės apžiūros dėl padidėjusios išmetamųjų teršalų emisijos
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame“ duomenis. Tada technikas apžiūri deguonies jutiklio laidų pynę ir jungtį, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudojant skaitmeninį multimetrą, prie jutiklio jungties reikia išmatuoti kaitinimo grandinės varžą, kuri, priklausomai nuo transporto priemonės gamintojo, paprastai svyruoja nuo 2 iki 14 omų. Techninis specialistas taip pat patikrins, ar tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 12 V) šildytuvo grandinėje, kai įjungtas uždegimas. Turi būti patikrintas įžeminimo grandinės vientisumas, o ECM gebėjimas valdyti šildytuvo grandinę turi būti patikrintas naudojant oscilografą arba skenavimo įrankį su dvikrypčiu valdymu.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Deguonies jutiklio keitimas – pilnas jutiklio keitimas, kai šildytuvo elementas sugenda iš vidaus; kaina: 80-200 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus, jungtis arba pagerinti įžeminimo jungtis; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti saugiklį arba relę – paprastas perdegusių maitinimo šaltinio komponentų pakeitimas; kaina: 10 € – 30 €
- ECM remontas arba keitimas – Spręskite valdymo modulio problemas, turinčias įtakos šildytuvo grandinei; kaina: 300 € – 800 €
Atlikus remontą, diagnostinius kodus reikia ištrinti naudojant OBD-II skaitytuvą, o transporto priemonę reikia pervažiuoti visu važiavimo ciklu, kad įsitikintumėte, jog remontas buvo sėkmingas ir jokie kodai negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- 2000-2010 m. 3 serijos BMW
- Mercedes-Benz C klasė 1999-2007 m.
- Audi A4 2002-2009 m.
- Volkswagen Passat 2001-2010
- Toyota Avensis 2003-2012 m.
- Ford Focus 2004-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0037 kodu?
Nors transporto priemonė išlieka tinkama eksploatuoti, tačiau toliau važiuojant su šiuo kodu gali sumažėti degalų sąnaudos ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Katalizinio konverterio stebėsenos sistema yra pažeista, todėl ilgainiui gali būti nepastebėtas katalizatoriaus pažeidimas. Patartina šią problemą išspręsti per kelias savaites, kad būtų išvengta brangesnio remonto.
Kiek paprastai kainuoja P0037 remontas Lietuvoje?
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties. Deguonies jutiklio keitimas kainuoja nuo 80 iki 200 eurų, įskaitant darbą, o laidų remontas – nuo 50 iki 120 eurų. Diagnostikos mokesčiai paprastai svyruoja nuo 30 € iki 60 €. Daugumą remonto darbų galima atlikti per 1-2 valandas darbo laiko.
Išvada
Diagnostikos kodą P0037 reikia sistemingai šalinti, kad būtų galima nustatyti, ar sugedo deguonies jutiklio šildytuvas, laidų pluoštas arba maitinimo šaltinio komponentai. Skubi diagnostika padeda išvengti tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir atitikties išmetamųjų teršalų reikalavimams problemų. Remonto išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties – nuo paprasto saugiklio pakeitimo iki visiško jutiklio ar ECM pakeitimo. Profesionali diagnostikos įranga užtikrina tikslų sugedusio komponento nustatymą, todėl sumažėja nereikalingų remonto darbų ir susijusių išlaidų.