Diagnostikos trikties kodas P0039 signalizuoja apie kritinį turbokompresoriaus arba kompresoriaus apylankos vožtuvo valdymo grandinės gedimą, todėl vairuotojams sumažėja variklio našumas ir atsiranda mįslingų simptomų. Šis gedimas atsiranda, kai variklio valdymo modulis nustato, kad apylankos vožtuvas veikia ne pagal iš anksto nustatytus parametrus – dėl netinkamos padėties arba lėto reagavimo laiko. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų vakuuminės linijos gedimų iki sudėtingų pavaros veikimo sutrikimų, todėl labai svarbu tinkamai diagnozuoti, kol brangiai kainuojantis remontas neiššvaistė laiko ir išteklių.
P0039 Turbokompresoriaus/siurblio apėjimo vožtuvo A valdymo grandinės diapazono/veikimo reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su išmetamųjų dujų vožtuvo arba apylankos vožtuvo sistema, kuri kontroliuoja padidinimo slėgį varikliuose su turbokompresoriumi arba pripūtimu. Aplenkimo vožtuvas reguliuoja išmetamųjų dujų kiekį, kuris patenka per turbokompresoriaus turbiną, arba kontroliuoja pripūtimo lygį pripūtimo kompresoriuje. Kai ECM (variklio valdymo modulis), kuris Europos automobiliuose atlieka variklio valdymo funkcijas, o amerikietiškuose automobiliuose sujungtas į vieną PCM (Powertrain Control Module), nustato, kad vožtuvo padėtis arba reakcijos laikas neatitinka leistinų ribų, nustatomas kodas P0039. Šis gedimas gali smarkiai paveikti variklio veikimą ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį dėl netinkamo oro ir degalų mišinio valdymo.
Bendrosios P0039 priežastys
- Neveikianti apylankos vožtuvo pavara – mechaninis gedimas, neleidžiantis tinkamai judėti vožtuvui
- Pažeisti laidai arba jungtys – elektrinių jungčių korozija arba nutrūkimai
- Susidėvėjusios vakuumo linijos – užsikimšimai, trukdantys tinkamai perduoti vakuumo signalą
- Keistas ECM – retas, bet galimas valdymo modulio gedimas
- Akmens anglies sankaupos ant vožtuvo – nuosėdos, neleidžiančios sklandžiai veikti vožtuvui
- Nepavykęs padėties jutiklis – neteisingi grįžtamojo ryšio signalai į ECM
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo sumažėjimas
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl neefektyvaus padidėjimo kontrolės
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – ypač esant apkrovai arba greitėjant
- Neįprasti turbokompresoriaus ūžesiai – neįprasti turbokompresoriaus veikimo garsai
- Juodi dūmai iš išmetimo sistemos – gausus degalų mišinys dėl padidinto slėgio netolygumų
Diagnozė ir bandymai
Sertifikuotas technikas pradės diagnostiką prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada mechanikas vizualiai apžiūrės apylankos vožtuvą, pavaros mechanizmą ir susijusius laidus, ar nėra akivaizdžių pažeidimų arba korozijos. Naudodamasis multimetru jis patikrins pavaros elektrinę varžą ir patikrins, ar ECM tiekia tinkamą įtampą. Vakuuminis bandymas apima linijos vientisumo ir pavaros reakcijos patikrinimą naudojant rankinį vakuuminį siurblį. Technikas taip pat gali atlikti slėgio padidinimo bandymą naudodamasis specialiais matuokliais, kad patikrintų faktinį padidinimo lygį, palyginti su nustatytuoju varikliui veikiant.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo konkretaus komponento gedimo ir automobilio sudėtingumo.
- Pakeisti apylankos vožtuvo pavaros mechanizmą – dažniausiai pasitaikantis remontas, kai keičiama pavaros mechanizmo pavara; kaina: 150-350 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistas jungtis arba pakeisti surūdijusius laidus; kaina: 80 € – 180 €
- Akmens nuosėdų valymas – nuosėdų nuo vožtuvo ir aplinkinių komponentų pašalinimas; kaina: 120 € – 220 €
- Vakuuminių linijų pakeitimas – naujų vakuuminių žarnų ir jungiamųjų detalių montavimas; kaina: 50 € – 120 €
- ECM keitimas – retas, bet būtinas, jei sugenda valdymo modulis; kaina: 800 € – 1500 €
Po remonto technikas ištrins diagnostinius kodus, atliks važiavimo bandymą ir patikrins, ar sistema veikia tinkamai, ir tik tada grąžins automobilį.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2007-2013 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2018
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014
- Volvo S60 2011-2016
- Saab 9-3 2003-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0039 kodui?
Nors automobilis gali likti važiuojantis, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sukelti rimtų variklio pažeidimų dėl netinkamo slėgio padidinimo valdymo. Per didelio padidinto slėgio sąlygomis gali būti pažeisti stūmokliai, o per mažas padidintas slėgis sumažina našumą ir padidina išmetamųjų teršalų kiekį. Rekomenduojama apriboti važiavimą ir nedelsiant kreiptis dėl remonto.
Kiek paprastai kainuoja P0039 remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 50 € už paprastą vakuuminės linijos pakeitimą iki 1500 € už ECM pakeitimą. Dažniausiai atliekamas remontas susijęs su pavaros keitimu, kuris kainuoja nuo 150 € iki 350 €. Diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 40-60 €.
Ar dėl P0039 mano automobilis nepraeis techninė apžiūros?
Dėl P0039 kodo gali būti neatlikta techninė apžiūra, jei nebus sprendžiamos susijusios problemos. Per techninę apžiūrą paprastai tikrinamas tinkamas variklio veikimas, išmetamųjų teršalų kiekis ir su sauga susijusios sistemos, kurioms visoms gali turėti įtakos netinkamai veikianti apylankinio vožtuvo valdymo grandinė.
Išvada
P0039 diagnostiniam kodui reikia sistemingai šalinti gedimus, kad būtų galima nustatyti pagrindinę priežastį aplinkkelio vožtuvo valdymo grandinėje. Prieš keičiant komponentus, reikia patikrinti elektros jungtis, vakuumines linijas ir pavaros veikimą. Nedelsiant išsprendus šią problemą, išvengiama tolesnių variklio pažeidimų ir atkuriamas idealus turbokompresoriaus veikimas. Transporto priemonių savininkai, susidūrę su šiuo kodu, turėtų kreiptis į profesionalias diagnostikos paslaugas, nes netinkamas remontas gali lemti brangiai kainuojančius turbokompresoriaus gedimus ir mažesnį variklio efektyvumą.