Kai pasirodo diagnostikos sutrikimo kodas P003D, tai reiškia, kad variklio kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje įvyko mechaninis gedimas, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. 1 banko skirstomojo veleno profilio pavara užstrigo ir negali reguliuoti vožtuvų laiko pasikeitus variklio sąlygoms. Dėl šio gedimo atsiranda daugybė veikimo problemų, kurios toli gražu neapsiriboja vien tik netolygiu laisvosios eigos režimu. Šio įspėjimo nepaisantys transporto priemonių savininkai dažnai sužino tikrąją pavėluotų veiksmų kainą, kai pradeda gesti brangesni komponentai.
P003D A skirstymo veleno profilio valdiklio A kontrolė užstrigo 1 banke reikšmė ir apibrėžimas
Šis kodas reiškia kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistemos skirstymo veleno profilio pavaros, kuri reguliuoja vožtuvų laiką ir pakilimą, kad optimizuotų variklio veikimą skirtinguose sūkių dažnių diapazonuose. Pavaros pavaros, naudodamos alyvos slėgį, perjungia skirtingus kumštelio profilius, todėl variklis gali efektyviai veikti ir esant mažiems, ir dideliems sūkių dažniams. Užstrigusi sistema negali perjungti profilių, todėl sumažėja našumas, padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėja degalų sąnaudos. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM (variklio valdymo modulis), o amerikietiškose transporto priemonėse paprastai naudojamas PCM (transmisijos valdymo modulis), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymo funkcijas.
Dažniausios priežastys, dėl kurių paskirstymo veleno profilio pavarų dėžės A valdiklis užstrigo 1 banke
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – nepakankamas hidraulinis slėgis neleidžia veikti pavaros mechanizmui
- Neplauta arba užteršta variklio alyva – blokuojami VVT sistemos alyvos kanalai
- Neveikiantis skirstomojo veleno profilio pavaros elektromagnetas – elektrinis komponentas nesugeba valdyti alyvos srauto
- Susidėvėjęs alyvos valdymo vožtuvas – neleidžia tinkamai cirkuliuoti alyvai į pavaros mechanizmą
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba kreipiančiosios – daro įtaką skirstymo veleno padėčiai ir laiko nustatymui
- ECM programinės įrangos problemos – į pavaros sistemą siunčiami neteisingi valdymo signalai
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo sumažėjimas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio veikimas esant mažam sūkių dažniui
- Padidėjusios degalų sąnaudos – variklis veikia ne taip efektyviai be tinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Didelis variklio stuksenimas arba barškėjimas – dėl laiko nustatymo problemų atsiranda neįprasti degimo garsai
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas pradės diagnostiką prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Jie patikrins variklio alyvos lygį ir būklę, nes dažna priežastis yra užteršta arba mažai alyvos. Naudodamasis multimetru, technikas patikrins, ar paskirstymo veleno profilio pavaros solenoido varža ir tiekiama įtampa yra tinkama. Oscilografu gali būti stebimas pavaros atsakas į ECM komandas. Mechanikas taip pat patikrins alyvos slėgį VVT sistemoje, naudodamasis specialiais manometrais, ir, naudodamasis nuskaitymo įrankiu, gali atlikti rankinio paleidimo bandymą, kad patikrintų, ar pavara gali judėti, kai jai duodama komanda.
Remonto etapai ir kaina
Remonto darbai priklauso nuo pagrindinės priežasties, nustatytos diagnozės metu, ir paprastai apima šiuos veiksmus:
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – pašalinami teršalai, turintys įtakos VVT sistemai; kaina: 45-80 €
- Skirstomojo veleno profilio pavaros elektromagneto pakeitimas – pakeičiamas sugedęs elektrinis valdymo komponentas; kaina: 120 € – 250 €
- Alyvos valdymo vožtuvo valymas arba keitimas – atkuriamas tinkamas alyvos srautas į pavarą; kaina: 80 € – 180 €
- Komplektinis paskirstymo veleno profilio pavaros pakeitimas – pašalinamas mechaninis pavaros bloko gedimas; kaina: 300 € – 600 €
- ECM perprogramavimas arba atnaujinimas – sprendžia su programine įranga susijusias valdymo problemas; kaina: 100 € – 200 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins diagnostinį kodą ir atliks važiavimo bandymą, kad įsitikintų, jog sistema veikia tinkamai ir kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Honda Civic 2006-2015 m.
- Honda Accord 2008-2017 m.
- Acura TSX 2004-2014
- Honda CR-V 2007-2016
- Honda Pilot 2009-2015 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti užstrigus skirstomojo veleno profilio pavaros mechanizmui?
Nors automobilis vis dar gali važiuoti, toliau važiuojant gali padidėti degalų sąnaudos, sumažėti našumas ir gali būti pažeistas variklis. Laiko paskirstymo sistemos gedimas gali sukelti pernelyg didelį variklio komponentų nusidėvėjimą, todėl, norint išvengti brangiai kainuojančio remonto, reikėtų nedelsiant imtis priemonių.
Kiek paprastai kainuoja išspręsti šią paskirstymo veleno pavaros problemą Lietuvoje?
Remonto kaina Lietuvoje svyruoja nuo 45 € už paprastą alyvos keitimą iki 600 € už pilną pavaros pakeitimą. Dažniausiai solenoido keitimo atvejai kainuoja nuo 120 € iki 250 €, o diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 40-70 €.
Ar dėl šio kodo mano transporto priemonė nepraeis techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės techninė apžiūra Lietuvoje automatiškai sugenda.
Išvada
Į diagnostinį kodą P003D reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Prieš keisdami sudedamąsias dalis, technikai turėtų sistemingai patikrinti alyvos lygį, pavaros veikimą ir elektros jungtis. Tinkama diagnostika taupo laiką ir padeda išvengti nereikalingo dalių keitimo. Reguliari VVT sistemos techninė priežiūra, įskaitant savalaikį tepalų keitimą gamintojo nurodytais tepalais, padeda išvengti šios problemos. Nedelsiant pašalinus P003D, atkuriamas idealus variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir atitiktis išmetamųjų teršalų reikalavimams, išvengiant brangiai kainuojančio remonto.