Kai variklio deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo grandinėje užfiksuojami neįprastai aukšti įtampos rodmenys, diagnostinis trikties kodas P0044 tampa svarbiu įspėjamuoju signalu. Šis konkretus gedimas susijęs su 1 banko 3 jutiklio kaitinimo elementu, kuris turi palaikyti tikslią temperatūrą, kad būtų galima atlikti idealią išmetamųjų dujų analizę. Padidėję elektros rodmenys rodo, kad yra esminių komponentų gedimų arba laidų pažeidimų, dėl kurių jutiklis negali tinkamai veikti. Labai svarbu suprasti pagrindines priežastis, nes ši iš pirmo žvilgsnio nedidelė elektrinė problema gali sukelti kaskadinių veikimo problemų visoje degalų valdymo sistemoje.
P0044 HO2S Šildytuvo valdymo grandinės aukšto 1 banko 3 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su šildymo deguonies jutikliu (HO2S), esančiu po katalizatoriumi 1 variklio banke. Deguonies jutiklio viduje esantis kaitinimo elementas padeda jam greitai pasiekti tinkamą darbinę temperatūrą, paprastai apie 315 °C. Kai ECM aptinka per didelę įtampą arba srovę šio šildytuvo grandinėje, nustatomas kodas P0044. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose variklio ir transmisijos valdymo modulis (PCM) valdo ir variklį, ir transmisiją. Šis gedimas gali turėti didelės įtakos išmetamųjų teršalų kontrolei ir degalų mišinio reguliavimui, todėl gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėti degalų ekonomija.
Bendrosios P0044 priežastys
- Neveikiantis deguonies jutiklio kaitinimo elementas – sugedo vidinis kaitinimo elementas arba įvyko trumpasis jungimas
- Pažeista laidų grandinė – Jutiklio grandinėje esantys laidai surūdiję, nutrinti arba trumpi
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulyje atsirado vidinis gedimas, turintis įtakos jutiklio valdymui
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys jutiklyje arba ECM
- Sprogęs saugiklis arba relė – Sugedo maitinimo komponentai šildytuvo valdymo grandinėje
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – akivaizdžiausias deguonies jutiklio šildytuvo gedimo požymis
- Padidėjusios degalų sąnaudos – be tinkamo jutiklio grįžtamojo ryšio variklis veikia ne taip efektyviai
- Trumpa tuščiąja eiga arba svyravimai – Blogas degalų mišinio valdymas turi įtakos variklio sklandumui
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Didesnė išmetamųjų teršalų emisija dėl netinkamo oro ir degalų santykio
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD2 skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Naudodami skaitmeninį multimetrą, jie patikrina šildytuvo grandinės įtampos ir varžos vertes, palygindami rodmenis su gamintojo specifikacijomis. Vizualiai apžiūrėdami laidų pluoštą ir jungtis, nustato fizinius pažeidimus arba koroziją. Pažangios diagnostikos priemonės stebi tiesioginius duomenų srautus, kad realiuoju laiku galėtų stebėti deguonies jutiklio šildytuvo veikimą. Mechanikai taip pat gali atlikti dūmingumo testą, kad aptiktų vakuumo nuotėkius, galinčius turėti įtakos jutiklio rodmenims, ir oscilografu analizuoti jutiklio signalų modelius įvairiomis variklio darbo sąlygomis.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties ir paprastai apima šiuos bendrus sprendimus:
- Pakeiskite deguonies jutiklį – sumontuokite naują HO2S bloką su integruotu kaitinimo elementu; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus, jungtis arba gnybtus jutiklio grandinėje; kaina: 45 € – 120 €
- Pakeisti saugiklį arba relę – sumontuoti naujus šildytuvo grandinės maitinimo komponentus; kaina: 15 € – 40 €
- ECM pakeitimas – Pakeiskite sugedusį variklio valdymo modulį, jei sugedo vidinės grandinės; kaina: 400 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai ištrina diagnostinius kodus naudodami OBD2 skaitytuvą ir atlieka bandomuosius važiavimus, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Audi A4 2004-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2016
- Opel Astra 2009-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0044?
Važiuoti trumpais atstumais galite, tačiau šis kodas turi įtakos deguonies jutiklio įkaitimui, o tai turi įtakos degalų mišinio valdymui ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Ilgesnis važiavimas gali sugadinti katalizatorių ir labai padidinti degalų sąnaudas. Planuokite remontą per kelias dienas, kad išvengtumėte brangesnės žalos.
Kiek kainuoja kodo P0044 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja nuo 80 iki 180 €, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai svyruoja nuo 30 € iki 50 €. Jei reikalingas laidų remontas, tikėkitės papildomų išlaidų nuo 45 € iki 120 €. Bendros remonto išlaidos paprastai neviršija 250 €, nebent reikia keisti ECM.
Ar dėl kodo P0044 man nepavyks atlikti techninės apžiūros?
Taip, transporto priemonės su aktyviais P0044 kodais neišlaikys techninės apžiūros Lietuvoje. Užsidegusi kontrolinė variklio lemputė rodo problemą, kurią būtina išspręsti, kad transporto priemonė galėtų praeiti privalomąją techninę apžiūrą.
Išvada
Kodas P0044 reiškia kritinę deguonies jutiklio šildytuvo grandinės problemą, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad variklio veikimas dar labiau nepablogėtų. Diagnostikos procesas apima sistemingą elektrinių komponentų, laidų vientisumo ir jutiklio funkcionalumo tikrinimą. Tinkamas remontas paprastai atkuria idealų degalų mišinio valdymą ir sumažina kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį. Transporto priemonių savininkai turėtų greitai atkreipti dėmesį į šį kodą, nes pavėluotas remontas gali sukelti katalizinio konverterio pažeidimus ir gerokai didesnes remonto išlaidas.