Varikliuose su turbokompresoriumi slėgio padidinimo valdymas priklauso nuo tikslių elektroninių valdymo sistemų, tačiau kai pasirodo diagnostinis kodas P0045, ši subtili pusiausvyra sutrinka. Dėl atviros grandinės būklės variklio valdymo modulis negali palaikyti ryšio su svarbiausiais padidinto slėgio valdymo komponentais, todėl vairuotojams pablogėja veikimas ir gali būti pažeistas variklis. Suprasti pagrindines šio elektrinio gedimo priežastis tampa labai svarbu visiems, kurie savo automobilyje patiria staigų galios sumažėjimą arba neįprastą turbokompresoriaus veikimą.
P0045 Turbokompresoriaus / pripūtimo kompresoriaus slėgio didinimo valdymo A grandinės / atviros grandinės reikšmė ir apibrėžtis
Diagnostikos trikties kodas P0045 rodo, kad turbokompresoriaus arba pripūtimo pripūtimo kontrolės sistemoje yra atvira grandinė. Šis kodas konkrečiai susijęs su elektrine grandine, kuri valdo išmetamųjų dujų vožtuvą arba didinimo kontrolės elektromagnetinį vožtuvą. Kai ši grandinė atvira, variklio valdymo modulis (ECM) negali tinkamai valdyti padidinto slėgio, o tai gali smarkiai paveikti variklio veikimą ir galimai sukelti žalą. Europos automobiliuose šią funkciją prižiūri ECM, o ne amerikietiško tipo PCM (Powertrain Control Module), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymo funkcijas.
Bendrosios P0045 priežastys
- Neteisingas didinimo kontrolės elektromagnetinis vožtuvas – dėl elektrinio gedimo tinkamai neveikia išmetamųjų dujų vožtuvas
- Pažeista laidų grandinė – nutrūkę arba surūdiję laidai didinimo valdymo grandinėje
- Nepaslankūs arba surūdiję elektriniai sujungimai – blogas kontaktas trikdo signalo perdavimą
- Sugedęs ECM – retas, bet galimas vidinio modulio gedimas, turintis įtakos padidinto slėgio valdymui
- Sudegęs saugiklis – sugedo apsauginis stiprintuvo valdymo sistemos saugiklis
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pirminis įspėjimas apie padidinto slėgio kontrolės gedimą
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo trūkumas
- Variklis pereina į „limp“ režimą – ECM apriboja galią, kad išvengtų pažeidimų
- Neįprastas turbokompresoriaus triukšmas – išmetamųjų dujų sklendė gali užsikirsti atidaryta arba uždaryta
- Mažos degalų sąnaudos – neefektyvus degimas dėl netinkamo slėgio lygio
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Vėliau vizualiai apžiūrimas stiprintuvo valdymo solenoidas, laidų pluoštas ir jungtys. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai patikrina solenoido varžą ir patikrina, ar tinkamai tiekiama įtampa iš ECM. Atliekant grandinės tęstinumo bandymą nustatomos atviros arba trumpos grandinės. Atliekant išplėstinę diagnostiką, varikliui veikiant galima stebėti slėgio didinimo slėgį manometru ir osciloskopu analizuoti solenoido veikimo modelius.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite slėgio didinimo valdymo elektromagnetinį vožtuvą – dažniausiai pasitaikantis sugedusio vožtuvo taisymas; kaina: 120-280 €
- Remontuoti pažeistus laidus – sujungti ir sulituoti nutrūkusius laidus arba pakeisti pynės dalį; kaina: 80 € – 200 €
- Išvalykite ir sutvirtinkite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 80 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastai pakeisti apsauginį saugiklį; kaina: 15 € – 30 €
- ECM keitimas – retai reikalingas, bet brangiausias variantas; kaina: 800 € – 1500 €
Po remonto ištrinkite diagnostinį kodą ir atlikite bandymą kelyje, kad patikrintumėte, ar tinkamai veikia stiprintuvo reguliavimas, ir užtikrintumėte, kad neatsiras papildomų kodų.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 1.8T 2000-2006 m.
- Audi A4 1.8T 1999-2005 m.
- Ford Focus ST 2005-2012 m.
- BMW 335i 2007-2013
- Subaru WRX 2002-2014
- Volvo S60 T5 2001-2009 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P0045 kodu?
Važiuoti galima, tačiau nerekomenduojama vairuoti ilgesnį laiką. Tikėtina, kad ECM įjungs „limp” režimą, sumažindamas išėjimo galią, kad būtų išvengta variklio pažeidimų. Tęsiant eksploataciją be tinkamos galios kontrolės gali sugesti turbokompresorius arba sugesti variklis, todėl remonto išlaidos gali būti daug didesnės ir viršyti 2000 eurų.
Kiek paprastai kainuoja P0045 diagnostika ir remontas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai daugumoje techninės priežiūros centrų svyruoja nuo 40 € iki 80 €. Remonto kainos gerokai skiriasi: paprastas laidų taisymas kainuoja nuo 80 € iki 200 €, o stiprintuvo valdymo solenoido keitimas – nuo 120 € iki 280 €. Visiškas turbokompresoriaus keitimas, jei atsirado pažeidimų, gali viršyti 1500 €.
Ar dėl P0045 mano automobilis suges techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės techninė apžiūra Lietuvoje automatiškai sugenda. Be to, dėl sumažėjusių variklio eksploatacinių savybių ir galimo poveikio išmetamųjų teršalų kiekiui dėl netinkamo slėgio padidinimo reguliavimo transporto priemonė greičiausiai neatitiks eksploatacinių savybių ir išmetamųjų teršalų bandymų reikalavimų.
Ar P0045 susijęs su turbokompresoriaus mechaniniu gedimu?
P0045 konkrečiai nurodo elektros grandinės problemą, o ne mechaninį turbokompresoriaus gedimą. Vis dėlto, jei nesugebėjimas tinkamai reguliuoti padidinto slėgio gali sukelti tikrą turbokompresoriaus gedimą, jei jis nebus suremontuotas. Ankstyvas elektrinės problemos taisymas padeda išvengti brangiai kainuojančių mechaninių gedimų, dėl kurių gali tekti visiškai pakeisti variklį
Išvada
P0045 diagnostikos trikties kodą reikia nedelsiant pastebėti, nes jis turi tiesioginės įtakos variklio veikimui ir efektyvumui. Tinkamai diagnozei atlikti reikia sistemingai išbandyti didinimo kontrolės elektromagnetą, laidų pluoštą ir elektros jungtis. Nors kai kurie remonto darbai, pavyzdžiui, surūdijusių gnybtų valymas, gali būti nesudėtingi, sudėtingoms problemoms, susijusioms su ECM, spręsti reikia profesionalių žinių. Greitai išsprendus šį kodą išvengiama galimų variklio pažeidimų ir atkuriamas idealus turbokompresoriaus veikimas, užtikrinant patikimą automobilio veikimą.