Diagnostikos kodas P004C signalizuoja apie kritinį antrinio stiprintuvo valdymo grandinės gedimą, kai įtampos lygis pavojingai nukrito žemiau gamintojo specifikacijų. Šis elektrinis gedimas paprastai pasireiškia varikliuose su turbokompresoriumi ir pripūtimu, nes sumažėja galia ir pablogėja degalų naudojimo efektyvumas. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų laidų problemų iki sudėtingų padidinto slėgio valdymo sistemos komponentų gedimų. Suprasti diagnostikos procesą tampa labai svarbu, kai vairuotojai pastebi, kad jų transporto priemonė netikėtai įjungia apsauginį riboto veikimo režimą.
P004C Turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus B grandinės žema reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P004C reiškia variklių su turbokompresoriumi arba pripūtimo sistema antrinės pripūtimo kontrolės sistemos grandinės (B grandinės) gedimą. ECM stebi įtampos signalus iš didinimo kontrolės solenoidų, išmetamųjų dujų vožtuvų pavaros arba apeinamųjų vožtuvų, kad palaikytų pageidaujamą didinimo slėgį. Kai įtampa B grandinėje nukrenta žemiau numatytos ribos, suveikia šis kodas. Europos automobiliuose šią funkciją atlieka ECM (variklio valdymo modulis), kitaip nei amerikietiškuose automobiliuose, kuriuose variklio ir transmisijos veikimą valdo vienas PCM (transmisijos valdymo modulis). Sumažėjęs stiprintuvo valdymas tiesiogiai veikia variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir gali padidinti išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P004C priežastys
- Neteisingas didinimo kontrolės elektromagnetinis vožtuvas – elektrinis gedimas, dėl kurio išėjimo įtampa yra žema
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – korozija, įtrūkimai arba laisvos jungtys, turinčios įtakos grandinės tęstinumui
- Defektinė išmetamųjų dujų vožtuvo pavara – mechaninis arba elektrinis gedimas, neleidžiantis tinkamai reguliuoti padidinto slėgio reguliavimą
- ECM gedimas – vidinis gedimas, turintis įtakos padidinto slėgio reguliavimo grandinės stebėjimui
- Sudegęs saugiklis arba relė – nutrauktas elektros energijos tiekimas padidinto slėgio kontrolės komponentams
- Vakuumo nuotėkis didinimo reguliavimo sistemoje – turi įtakos pneumatiniam pavaros veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia ir pagreitis – pastebimas turbokompresoriaus ir (arba) pripūtimo variklio veikimo sumažėjimas
- Mažesnė degalų ekonomija – variklis dirba sunkiau, kad kompensuotų padidėjimo problemas
- Variklio svyravimai arba trūkčiojimas – nereguliarus galios perdavimas greitėjant
- Neįprasti turbokompresoriaus garsai – priverstinio įsiurbimo sistemos skleidžiami švilpimo ar šlifavimo garsai
- Limp režimo įjungimas – ECM apriboja variklio veikimą, kad būtų išvengta žalos
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Vėliau vizualiai apžiūrima slėgio didinimo valdymo sistema, patikrinama, ar laidų pynės, jungtys ir vakuuminės linijos nėra akivaizdžiai pažeistos. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai tikrina įtampą ir tęstinumą B grandinėje, matuoja varžos vertes prie padidinto slėgio kontrolės solenoidų ir pavaros. Tiesioginis duomenų stebėjimas varikliui veikiant padeda nustatyti nutrūkstamas elektros problemas. Dūmų bandymas gali atskleisti vakuumo nuotėkius, turinčius įtakos pneumatiniams padidinto slėgio kontrolės komponentams. Pažangios diagnostikos priemonės gali duoti komandą didinimo kontrolės solenoidams, kad patikrintų, ar jie tinkamai veikia ir reaguoja.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos priklauso nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo.
- Pakeiskite padidinto slėgio valdymo elektromagnetinį vožtuvą – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, susijęs su elektrinio komponento pakeitimu; kaina: 150-350 €
- Remontuoti pažeistą laidų rinkinį – sutvarkyti nutrūkusius laidus, surūdijusias jungtis arba atsilaisvinusius gnybtus; kaina: 80 € – 200 €
- Pakeisti išmetamųjų dujų vožtuvo pavaros mechanizmą – mechaninis komponentas, reikalaujantis daugiau darbo; kaina: 300 € – 600 €
- Pakeisti perdegusius saugiklius arba reles – paprastas elektrinio komponento keitimas; kaina: 20 € – 50 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – sudėtingas remontas dėl vidinio modulio gedimo; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikę remonto darbus, technikai, naudodami OBD-II skaitytuvą, ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandymus kelyje, kad patikrintų, ar tinkamai veikia slėgio padidinimo kontrolė, ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4, A6, Q5 su 2.0 TFSI varikliais (2008-2016 m.)
- BMW 320i, 328i, X3 su N20 turbininiais varikliais (2012-2018 m.)
- Ford Focus ST, Fiesta ST su EcoBoost varikliais (2013-2019 m.)
- Mercedes-Benz C250, CLA250 su M274 turbininiais varikliais (2014-2020 m.)
- Volkswagen Golf GTI, Passat su EA888 varikliais (2009-2017 m.)
- Volvo S60, XC60 su T5/T6 turbininiais varikliais (2011-2018 m.)
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P004C yra aktyvus?
Nors variklis vis dar gali veikti, nerekomenduojama ilgesnį laiką važiuoti su aktyviu šiuo kodu. Turbokompresorius arba pripūtimo sistema negali tinkamai veikti, todėl sumažėja galia, sumažėja degalų sąnaudos ir gali būti pažeistas variklis. ECM, siekdamas apsaugoti variklį, gali įjungti „limp” režimą, kuris smarkiai apriboja variklio veikimą.
Išvada
Į diagnostikos kodą P004C reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio pažeidimų ir atkurtas tinkamas slėgio padidinimo kontrolės veikimas. Sistemingai diagnozavus didinimo kontrolės solenoidą, laidų rinkinį ir išmetamųjų dujų vožtuvo pavaros mechanizmą, paprastai pavyksta pašalinti pagrindinį grandinės gedimą. Profesionalus įvertinimas garantuoja tikslų sugedusių komponentų nustatymą ir teisingas remonto procedūras. Nedelsiant pašalinus šį kodą, išvengiama ilgesnio neveikimo režimo ir išlaikomas idealus turbokompresoriaus veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir bendras variklio patikimumas.