Diagnostikos trikties kodas P0050 signalizuoja apie 2 banko 1 jutiklio deguonies jutiklio šildymo valdymo grandinės gedimą – svarbų komponentą, užtikrinantį tinkamą variklio veikimą ir išmetamųjų teršalų kontrolę. Šis gedimas gali pasireikšti įvairiais simptomais, pradedant prasta degalų ekonomija ir baigiant nesėkmingais išmetamųjų teršalų bandymais, tačiau pagrindinės priežastys daugeliui transporto priemonių savininkų dažnai lieka neaiškios. Kai diagnostiniuose skaitytuvuose pasirodo šis kodas, labai svarbu suprasti sudėtingą ryšį tarp jutiklio temperatūros, grandinės vientisumo ir variklio valdymo sistemų.
P0050 HO2S šildytuvo valdymo grandinės 2 banko 1 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su šildymo deguonies jutikliu (HO2S), esančiu prieš katalizinį konverterį 2 banko (priešingoje variklio pusėje nei 1 cilindras). Deguonies jutiklyje yra vidinis kaitinimo elementas, kuris leidžia jam greitai pasiekti darbinę temperatūrą įjungus variklį. Sugedus kaitinimo grandinei, jutiklis negali pateikti tikslių rodmenų ECM, todėl neteisingai apskaičiuojamas oro ir degalų mišinys ir padidėja išmetamųjų teršalų kiekis. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne kombinuotas PCM, kaip įprasta amerikietiškose transporto priemonėse.
Bendrosios P0050 priežastys
- Neveikiantis deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinė kaitinimo ritė perdegė arba sugedo
- Sugadinti laidai arba jungtys – Sužalotos, nutrūkusios arba atsilaisvinusios elektros jungtys prie jutiklio
- Sudegęs saugiklis arba relė – Sugedo elektrinis komponentas, saugantis šildytuvo grandinę
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulis negali tinkamai valdyti šildytuvo grandinės
- Įžeminimo grandinės problemos – Bloga elektros įžeminimo jungtis turi įtakos jutiklio veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Maža degalų ekonomija – Neefektyvus oro ir degalų mišinys dėl vėluojančių jutiklių rodmenų
- Sunkus laisvosios eigos režimas šalto variklio paleidimo metu – variklis sunkiai dirba, kol pasiekia darbinę temperatūrą
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Didesnis nei įprastai išmetamųjų teršalų kiekis
- Juodi dūmai iš išmetamųjų dujų – Gausus degalų mišinys įšilimo laikotarpiu
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės naudodamas OBD-II skaitytuvą, kad patvirtintų P0050 kodą ir patikrintų, ar nėra papildomų susijusių kodų. Diagnostikos proceso metu skaitmeniniu multimetru išbandoma deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo grandinė, siekiant išmatuoti varžos vertes, kurios šaltuoju metu paprastai būna nuo 2 iki 14 omų. Technikas patikrina, ar nepažeistos, nesugadintos, nesukietėjusios ar nesusilpnėjusios jungtys, ir patikrina, ar jutiklio šildytuvui tiekiama tinkama įtampa. Testuojant tikrinamas šildytuvo grandinės saugiklis, relės veikimas ir įžeminimo jungtys. Tiesioginis duomenų stebėjimas įšilus varikliui padeda nustatyti, ar jutiklis tinkamai reaguoja į besikeičiančias išmetamųjų dujų sąlygas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo konkretaus šildytuvo grandinės gedimą sukėlusio komponento.
- Deguonies jutiklio keitimas – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, kai pašalinamas senas jutiklis ir sumontuojamas naujas įrenginys; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų rinkinį – Sutvarkyti pažeistus laidus, išvalyti surūdijusias jungtis arba pakeisti jungčių mazgą; kaina: 45 € – 120 €
- Pakeisti saugiklį arba relę – paprastas elektros komponentų pakeitimas saugiklių dėžutėje; kaina: 15 € – 35 €
- ECM remontas arba keitimas – išsprendžiami valdymo modulio sutrikimai, turintys įtakos šildytuvo grandinės veikimui; kaina: 300 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai iš ECM atminties ištrins diagnostinį kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patikrintų, ar tinkamai veikia deguonies jutiklis, ir įsitikintų, kad kodas nepasikartos.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2001-2006 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2000-2007 m.
- Audi A4 1999-2005 m.
- Volkswagen Passat 2001-2008
- Ford Focus 2004-2011
- Toyota Camry 2002-2009
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0050?
Jūs galite važiuoti trumpais atstumais, tačiau dėl deguonies jutiklio šildytuvo gedimo sumažės degalų sąnaudos ir padidės išmetamųjų teršalų kiekis. Ilgesnis važiavimas gali sugadinti katalizatorių dėl netinkamo oro ir degalų mišinio, todėl remontas gali kainuoti brangiau – nuo 400 iki 1200 eurų.
Kiek kainuoja kodo P0050 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja nuo 80 € iki 180 €, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai svyruoja nuo 30 € iki 50 €. Jei reikia remontuoti laidus, priklausomai nuo pažeidimų masto, tikėkitės papildomų išlaidų nuo 45 € iki 120 €.
Ar dėl kodo P0050 man nepavyks atlikti techninės apžiūros?
Taip, transporto priemonės su aktyviais P0050 kodais neišlaikys techninės apžiūros Lietuvoje. Patikrinimo variklio lemputė rodo su išmetamosiomis dujomis susijusį gedimą, o sugedęs deguonies jutiklio šildytuvas turi įtakos patikrinimo metu išmatuotam išmetamųjų teršalų kiekiui.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0050 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir išmetamųjų teršalų atitikties problemų. Technikams reikėtų sistemingai diagnozuoti 2 banko 1 jutiklio deguonies jutiklio šildymo grandinę, pradedant nuo vizualinės laidų ir jungčių apžiūros ir tik po to išbandyti elektrinius komponentus. Tinkamas remontas užtikrina palankų oro ir degalų mišinio valdymą, atkuria degalų ekonomiją ir išlaiko transporto priemonės išmetamųjų teršalų standartus, kartu užkirsdamas kelią galimiems katalizinio konverterio pažeidimams dėl ilgo veikimo.