Kai užsidega transporto priemonės variklio patikros lemputė ir diagnostinio skenavimo metu nustatomas kodas P0051, vairuotojai susiduria su galimai brangiai kainuojančiu deguonies jutiklio šildytuvo gedimu 2 banko 1 jutiklyje. Ši grandinė valdo kaitinimo elementą, kuris užtikrina idealią jutiklio darbinę temperatūrą, užtikrinančią tikslius degalų mišinio rodmenis. Žemos įtampos būklė sutrikdo šį svarbų procesą, o tai turi įtakos variklio veikimui ir išmetamųjų teršalų atitikties reikalavimams užtikrinimui. Norint nustatyti, ar laukia paprastas remontas, ar kapitalinis sistemos remontas, labai svarbu suprasti pagrindines šio elektrinio gedimo priežastis.
P0051 HO2S šildytuvo valdymo grandinės žemo 2 banko 1 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Diagnostikos trikties kodas P0051 rodo deguonies jutiklio šildymo grandinės gedimą 2 banko 1 jutiklio deguonies jutiklyje. Tai reiškia deguonies jutiklį, esantį prieš katalizinį konverterį toje variklio pusėje, kurioje nėra pirmojo cilindro. Deguonies jutiklio kaitinimo elementas padeda jam greitai pasiekti efektyvią darbinę temperatūrą, paprastai apie 300-400 °C. Kai ši grandinė rodo žemą įtampą arba varžą, ECM (variklio valdymo modulis) negali tinkamai valdyti jutiklio kaitinimo funkcijos, o tai turi įtakos degalų mišinio skaičiavimams ir išmetamųjų teršalų kontrolės veikimui.
Bendrosios P0051 HO2S šildytuvo valdymo grandinės žemo 2 banko 1 jutiklio lygio priežastys
- Neteisingas deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinė kaitinimo ritė sugedo arba atsirado didelė varža
- Pažeista laidų grandinė – Šildytuvo grandinėje pažeisti, nutrūkę arba trumpi laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios deguonies jutiklio jungtys
- Sudegęs saugiklis – Sugedo šildytuvo grandinės saugiklis, todėl nutrūko maitinimas
- ECM gedimas – variklio valdymo modulio išėjimo grandinės gedimas, turintis įtakos šildytuvo valdymui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Padidėjusios degalų sąnaudos – variklis gali šiek tiek papilnėti įšilimo metu
- Trumpa tuščiąja eiga, kai variklis šaltas – prasta degalų mišinio kontrolė pirminio užvedimo metu
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Didesni nei įprastai išmetamųjų teršalų rodmenys
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0051 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Naudodami skaitmeninį multimetrą, jie patikrins, ar deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo grandinė tinkamai tiekia įtampą (paprastai 12 V) ir ar yra įžeminimo jungtis. Atlikus šildytuvo elemento varžos bandymą, priklausomai nuo transporto priemonės specifikacijos, turėtų būti nustatyta maždaug 2-14 omų varža. Vizualiai apžiūrėjus laidų pynę ir jungtis, bus nustatyti akivaizdūs pažeidimai, korozija ar atsilaisvinusios jungtys. Mechanikas taip pat gali naudoti oscilografą, kad stebėtų šildytuvo grandinės veikimą ir patikrintų ECM valdymo signalus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite deguonies jutiklį – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, kai šildytuvo elementas sugenda iš vidaus; kaina: 80-180 €
- Suremontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis šildytuvo grandinėje; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas saugiklio pakeitimas, jei sugedo grandinės apsauga; kaina: 5 € – 15 €
- ECM remontas arba keitimas – Reikalingas, jei sugedo valdymo modulio išėjimo grandinė; kaina: 300 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, ištrinkite diagnostinį kodą naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikite bandomąjį važiavimą, kad patikrintumėte pataisymą. Stebėkite deguonies jutiklio šildytuvo veikimą, kad įsitikintumėte, jog jis veikia tinkamai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2000-2010 m.
- Mercedes-Benz C klasė 1998-2007 m.
- Audi A4 1999-2008 m.
- Volkswagen Passat 2001-2009
- Toyota Camry 2002-2011
- Honda Accord 2003-2012
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0051 kodui?
Taip, galite važiuoti nedideliais atstumais, tačiau ilgesnis vairavimas nerekomenduojamas. Sugedęs deguonies jutiklio šildytuvas turi įtakos degalų mišinio valdymui ir išmetamųjų dujų emisijos rodikliams. Ilgesnis važiavimas gali sugadinti katalizatorių ir padidinti degalų sąnaudas 10-15 %.
Kiek paprastai kainuoja P0051 remontas Lietuvoje?
Diagnostikos mokestis daugumoje servisų svyruoja nuo 30 iki 50 €. Dažniausiai pasitaikantis remontas – deguonies jutiklio keitimas – kainuoja nuo 80 € iki 180 €, įskaitant darbą. Elektros instaliacijos remontas, priklausomai nuo pažeidimų masto, gali kainuoti nuo 50 € iki 120 €.
Ar dėl P0051 mano automobilis suges techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvaus P0051 kodo techninė apžiūra bus nesėkminga. Užsidegusi kontrolinė variklio lemputė rodo su išmetamųjų teršalų išmetimu susijusį gedimą, ir transporto priemonė nepraeis techninės apžiūros, kol kodas nebus pašalintas ir lemputė neužges.
Kiek laiko paprastai veikia deguonies jutiklio šildytuvas?
Deguonies jutiklio šildytuvai įprastomis važiavimo sąlygomis paprastai tarnauja nuo 100 000 iki 150 000 kilometrų. Tačiau dažnos trumpos kelionės, prasta degalų kokybė arba variklio gedimai gali gerokai sutrumpinti jų tarnavimo laiką. Reguliari techninė priežiūra padeda prailginti jutiklio tarnavimo laiką.
Išvada
Į P0051 kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio veikimo pablogėjimo ir atitikties išmetamųjų teršalų reikalavimams problemų. Nors išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties, ankstyvas deguonies jutiklio šildytuvo gedimo šalinimas užkerta kelią brangesniam remontui. Tinkama diagnostika atskiria paprastą jutiklio pakeitimą nuo sudėtingų laidų ar ECM problemų. Šio kodo ignoravimas lemia prastą degalų ekonomiją, netvarkingą variklio darbą ir galimus išmetamųjų teršalų bandymų nesėkmes, dėl kurių gali būti apribota transporto priemonės registracija.