Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka neįprastą deguonies jutiklio kaitinamojo elemento pasipriešinimą, jis įjungia diagnostikos trikties kodą P0055. Šis konkretus gedimas yra susijęs su 1 banko 3 jutikliu – deguonies jutikliu, esančiu už katalizatoriaus pirmajame variklio banke. Kaitinimo elementas atlieka labai svarbią funkciją jutiklio veikimui, tačiau jo veikimą gali pakenkti kelios pagrindinės problemos. Norint atlikti veiksmingą remontą, labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir atlikti tinkamas diagnostikos procedūras.
P0055 HO2S Šildytuvo varžos 1 banko 3 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su trečiuoju deguonies jutikliu, esančiu už katalizatoriaus 1 banko (variklio pusėje, kurioje yra 1 cilindras). Šildomas deguonies jutiklis (HO2S) naudoja vidinį kaitinimo elementą, kad įjungus variklį greitai pasiektų tinkamą maždaug 300 °C darbinę temperatūrą. Kai ECM nustato, kad šildytuvo varža neatitinka numatyto 2-14 omų intervalo, jis įjungia kodą P0055. Šis gedimas turi įtakos jutiklio gebėjimui tiksliai stebėti išmetamąsias dujas, todėl gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėti degalų naudojimo efektyvumas.
Bendrosios P0055 priežastys
- Neveikia deguonies jutiklio kaitinimo elementas – vidinė kaitinimo ritė sugedo arba rodo neteisingą varžą
- Pažeisti laidai arba jungtys – Šildytuvo grandinės laiduose yra korozijos, trūkimų arba trumpiklių
- Sudegęs saugiklis – Sugedo šildytuvo grandinės saugiklis, todėl nutrūko jutiklio maitinimas
- ECM gedimas – Variklio valdymo modulis neteisingai nuskaito šildytuvo varžos vertes
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys turi įtakos šildytuvo grandinės tęstinumui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Padidėjusios degalų sąnaudos – prastas jutiklio veikimas turi įtakos degalų mišinio skaičiavimams
- Sunkus laisvosios eigos režimas, kai šalta – jutikliui ilgiau užtrunka pateikti tikslius rodmenis
- Nepavykęs taršos testas – Katalizinio konverterio stebėjimas tampa ne toks tikslus
- Sumažėjusios variklio eksploatacinės savybės – ECM gali įjungti „limp“ režimą arba naudoti numatytuosius degalų žemėlapius
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Kitame etape skaitmeniniu multimetru išmatuojama deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo elemento varža, kuri paprastai turėtų būti 2-14 omų, kai variklis yra šaltas. Technikas taip pat patikrins, ar įjungus uždegimą šildytuvo grandinėje yra 12 voltų, ir apžiūrės visus laidus bei jungtis, ar jie nepažeisti, ar nėra korozijos, ar laisvų jungčių. Vizualiai apžiūrėjus patį jutiklį gali būti nustatyti fiziniai pažeidimai arba užterštumas, galintys turėti įtakos jo veikimui.
Remonto žingsniai ir kaina
Remonto metodas priklauso nuo pagrindinės priežasties, nustatytos diagnozės metu.
- Deguonies jutiklio pakeitimas – pilnas jutiklio pakeitimas, kai sugenda šildytuvo elementas; kaina: 80-180 €
- Suremontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis šildytuvo grandinėje; kaina: 40 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas saugiklio pakeitimas, jei sugedo šildytuvo grandinės saugiklis; kaina: 5 € – 15 €
- ECM perprogramavimas arba pakeitimas – Reikalingas, jei patvirtinamas valdymo modulio gedimas; kaina: 300 € – 800 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins diagnostinį kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog šildytuvo grandinė veikia tinkamai ir jokie kodai negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Volkswagen Golf 2004-2010 m.
- Audi A4 2005-2011
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Toyota Avensis 2003-2009 m.
- Ford Focus 2004-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0055?
Važiuoti trumpus atstumus galite, tačiau deguonies jutiklis šaltuoju metu gali veikti netinkamai, todėl degalų mišinys gali būti prastas, o išmetamųjų teršalų kiekis didesnis. Ilgesnis važiavimas su aktyviu kodu gali sugadinti katalizatorių ir lemti brangesnį remontą.
Kiek kainuoja kodo P0055 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja nuo 80 iki 180 €, įskaitant darbą, o diagnostikos mokestis svyruoja nuo 30 iki 50 €. Jei reikalingas laidų remontas, priklausomai nuo pažeidimų masto, tikėkitės išlaidų nuo 40 € iki 120 €.
Ar dėl kodo P0055 man nepavyks atlikti techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės techninė apžiūra Lietuvoje automatiškai sugenda. Be to, dėl netinkamai veikiančio deguonies jutiklio jūsų automobilis gali viršyti išmetamųjų teršalų ribas, todėl gali atsirasti antrinė techninės apžiūros nesėkmės priežastis.
Išvada
Į P0055 kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta ilgalaikių variklio pažeidimų ir išlaikytos tinkamos transporto priemonės eksploatacinės savybės. Atliekant diagnostikos procedūras reikėtų sistemingai patikrinti deguonies jutiklio kaitinimo elementą, susijusias laidų grandines ir ECM funkcionalumą. Nors pakeitus sugedusį jutiklį problema dažnai išsprendžiama, reikia spręsti pagrindines elektros problemas, kad jos nepasikartotų. Tinkama diagnostika užtikrina tikslų remontą, atstato išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos veiksmingumą ir užkerta kelią galimiems katalizinio konverterio pažeidimams dėl ilgo veikimo.