Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0057, transporto priemonių savininkai susiduria su tam tikru deguonies jutiklio šildytuvo gedimu, kuris gali nejučia pakenkti variklio veikimui. Šis gedimas atsiranda 2 banko 2 jutiklio šildytuvo valdymo grandinėje, kurioje nepakankama įtampa neleidžia deguonies jutikliui pasroviui pasiekti kritinės darbinės temperatūros. Pasekmės neapsiriboja paprastais diagnostiniais perspėjimais, nes dėl sugedusio šildytuvo sutrinka jutiklio gebėjimas tiksliai stebėti išmetamąsias dujas, todėl kyla daugybė problemų, į kurias reikia nedelsiant atkreipti dėmesį.
P0057 HO2S šildytuvo valdymo grandinės žemo 2 banko 2 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0057 rodo, kad sutriko deguonies jutiklio (HO2S), esančio 2 banko 2 jutiklyje, kaitintuvo valdymo grandinės veikimo sutrikimas. Šis jutiklis yra už katalizinio konverterio, priešingoje variklio pusėje nei 1 cilindras. Deguonies jutiklio šildytuvas yra būtinas, kad jutiklis greitai pasiektų idealią darbinę temperatūrą ir užtikrintų tikslius variklio valdymo modulio (ECM) rodmenis. Europos transporto priemonėse ECM valdo variklio funkcijas atskirai nuo transmisijos valdymo modulio (TCM), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose naudojamas bendras transmisijos valdymo modulis (PCM). Kai šioje šildytuvo grandinėje rodoma žema įtampa arba srovė, tai turi įtakos jutiklio gebėjimui stebėti išmetamųjų dujų sudėtį, todėl gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėti degalų naudojimo efektyvumas.
Bendrosios P0057 HO2S šildytuvo valdymo grandinės žemos 2 banko 2 jutiklio vertės priežastys
- Gedžiantis deguonies jutiklis – vidinis šildytuvo elementas sugedo arba laikui bėgant sunyko
- Pažeista laidų grandinė – Šildytuvo grandinėje pažeisti, nutrūkę arba trumpai sujungti laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos srovės srautui
- Sudegęs saugiklis – Dėl elektros perkrovos sugedo šildytuvo grandinės saugiklis
- ECM gedimas – variklio valdymo modulis negali tinkamai valdyti šildytuvo grandinės
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Padidėjusios degalų sąnaudos – ECM negali optimizuoti degalų mišinio be tinkamų jutiklių duomenų
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – Didesnė išmetamųjų teršalų emisija dėl neveiksmingos katalizinio konverterio stebėsenos
- Skurdus šalto variklio užvedimas – jutikliui ilgiau reikia pasiekti darbinę temperatūrą
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas technikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad patvirtintų P0057 kodą ir patikrintų, ar nėra papildomų susijusių kodų. Kitas žingsnis – deguonies jutiklio šildytuvo kaitinimo grandinės testavimas, naudojant skaitmeninį multimetrą įtampai ir varžai matuoti. Paprastai šildytuvo grandinė turėtų rodyti 12 voltų maitinimo pusėje ir tinkamą įžeminimo tęstinumą. Patikrinus šildytuvo elemento varžą, priklausomai nuo transporto priemonės gamintojo, turėtų būti nustatytos 2-14 omų vertės. Norint nustatyti fizinius pažeidimus, koroziją ar atsilaisvinusias jungtis, būtina vizualiai apžiūrėti laidų pluoštą ir jungtis. Technikas taip pat gali atlikti srovės imtuvo bandymą, kad patikrintų, ar šildytuvas veikia tinkamai, ir patikrinti atitinkamus elektros sistemos saugiklius.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite deguonies jutiklį – visiškai pakeiskite jutiklį, įskaitant šildytuvo elementą; kaina: 80-200 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus, jungtis arba korozijos problemas; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas šildytuvo grandinės saugiklio pakeitimas; kaina: 5 € – 15 €
- ECM remontas arba keitimas – Išspręskite valdymo modulio problemas, jei aptiktas aparatūros gedimas; kaina: 300 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi ištrinti diagnostinį kodą naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikti bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog šildytuvo grandinė veikia teisingai ir negrįžta jokie kodai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Volkswagen Passat 2005-2010 m.
- Audi A4 2004-2009 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2013
- Toyota Avensis 2003-2008 m.
- Honda Accord 2008-2012 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0057?
Važiuoti trumpais atstumais galite, tačiau sugedęs deguonies jutiklio šildytuvas turi įtakos išmetamųjų teršalų kontrolei ir degalų naudojimo efektyvumui. Ilgesnis važinėjimas gali sugadinti katalizatorių dėl netinkamos degalų mišinio kontrolės, todėl gali tekti atlikti brangesnį remontą.
Kiek kainuoja kodo P0057 remontas Lietuvoje?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai kainuoja nuo 80 iki 200 €, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai svyruoja nuo 30 € iki 50 €. Jei reikalingas laidų remontas, tikėkitės papildomų išlaidų nuo 50 € iki 120 €.
Ar dėl kodo P0057 man nepavyks atlikti techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės techninė apžiūra Lietuvoje automatiškai sugenda. Be to, dėl netinkamai veikiančio deguonies jutiklio gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis, viršijantis leistinas ribas per techninės apžiūros dalį, skirtą išmetamųjų teršalų bandymams atlikti.
Kiek laiko trunka deguonies jutiklio šildytuvo remontas?
Paprastas deguonies jutiklio keitimas paprastai trunka 1-2 valandas, priklausomai nuo prieinamumo.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0057 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad nepablogėtų variklio veikimas ir nepadidėtų išmetamųjų teršalų kiekis. Transporto priemonių savininkai turėtų sistemingai patikrinti laidų jungtis, išbandyti deguonies jutiklio šildytuvo grandinę ir patikrinti, ar tinkamai tiekiama įtampa. Nors kai kurie gali bandyti atlikti pagrindinius diagnostinius patikrinimus, profesionalus remontas garantuoja tikslią diagnozę ir padeda išvengti brangiai kainuojančios klaidingos diagnozės. Ignoruojant šį gedimą, ilgainiui gali būti sugadintas katalizinis konverteris, nesėkmingai atliktas išmetamųjų teršalų bandymas ir sumažėti degalų ekonomija.