Kai transporto priemonės variklio valdymo sistema aptinka trikties kodą P0059, tai signalizuoja apie tam tikrą gedimą 2 banko 1 jutiklio deguonies jutiklio kaitinimo grandinėje. Šis diagnostinis kodas nurodo į varžos problemas, dėl kurių jutiklis negali efektyviai pasiekti idealios darbinės temperatūros. Pasekmės yra platesnės nei paprastas jutiklio gedimas, jos turi įtakos degalų ekonomijai, išmetamųjų teršalų kontrolei ir bendram variklio veikimui. Norint išvengti brangiai kainuojančio remonto ir išlaikyti transporto priemonės atitikties standartus, labai svarbu suprasti pagrindines priežastis ir tinkamus diagnostikos metodus.
P0059 HO2S Šildytuvo varžos 2 banko 1 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas konkrečiai susijęs su šildymo deguonies jutikliu (HO2S), esančiu prieš variklio 2 banko katalizatorių. Bank 2 yra ta variklio pusė, kurioje nėra cilindro Nr. 1. Deguonies jutiklyje esantis kaitinimo elementas padeda jam greitai pasiekti maždaug 300 °C darbinę temperatūrą po variklio paleidimo. Kai šildytuvo varža yra per didelė arba per maža, ECM negali tinkamai reguliuoti šildytuvo, todėl jutiklio reakcija sulėtėja, o dėl netinkamo oro ir degalų mišinio reguliavimo gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P0059 priežastys
- Neteisingas deguonies jutiklio šildytuvo elementas – dėl nusidėvėjimo ar pažeidimo pakito vidinė varža
- Pažeisti laidai arba jungtys – surūdiję arba nutrūkę laidai šildytuvo grandinėje
- Sudegęs saugiklis – sugedo šildytuvo grandinės saugiklis, todėl nutrūko maitinimas
- ECM gedimas – variklio valdymo modulyje atsirado vidinių gedimų, turinčių įtakos šildytuvo valdymui
- Neteisingos elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, dėl kurių šildytuvas veikia su pertrūkiais
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pirminis įspėjimas apie deguonies jutiklio šildytuvo gedimą
- Padidėjusios degalų sąnaudos – prastas jutiklio veikimas turi įtakos degalų mišinio optimizavimui
- Sunkus tuščiosios eigos veikimas šalto variklio paleidimo metu – vėluojantis jutiklio suveikimas turi įtakos variklio valdymui
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – netinkamas oro ir degalų mišinys didina išmetamųjų teršalų kiekį
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada kvalifikuotas technikas skaitmeniniu multimetru išmatuos šildytuvo grandinės varžą, kuri, priklausomai nuo automobilio, paprastai turėtų būti 2-14 omų. Vizualiai patikrinama, ar laidų pynė ir jungtys nėra pažeistos, ar nėra korozijos, ar laisvų jungčių. Tiesioginė duomenų stebėsena rodo šildytuvo srovės suvartojimą ir tiekiamą įtampą varikliui veikiant. Technikas taip pat gali atlikti šildytuvo valdymo grandinės bandymą, duodamas ECM komandą įjungti šildytuvą ir matuodamas faktinį atsaką.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeisti deguonies jutiklį – dažniausias sprendimas, kai šildytuvo elementas sugenda iš vidaus; kaina: 80-200 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis šildytuvo grandinėje; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas šildytuvo grandinės saugiklio pakeitimas; kaina: 5 € – 15 €
- ECM remontas arba keitimas – reikalingas, kai sugenda valdymo modulis; kaina: 300 € – 800 €
Atlikus remonto darbus, diagnostinius kodus reikia ištrinti naudojant OBD-II skaitytuvą ir išbandyti transporto priemonę, kad būtų galima patikrinti, ar problema išspręsta ir ar negrįžta jokie kodai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014 m.
- Audi A4 2008-2016 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Toyota Avensis 2009-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0059?
Šis kodas turi įtakos deguonies jutiklio šildytuvui, dėl to gali būti prastas degalų mišinys ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Jis nėra skubus, tačiau ilgalaikis vairavimas gali sugadinti katalizatorių ir padidinti degalų sąnaudas 10-15 %.
Kiek kainuoja kodo P0059 remontas?
Deguonies jutiklio pakeitimas paprastai kainuoja nuo 80 iki 200 €, įskaitant darbą. Diagnostiniai patikrinimai gali kainuoti 30-50 €. Paprastas laidų remontas kainuoja nuo 50 € iki 120 €.
Ar dėl kodo P0059 neatliksiu techninės apžiūros?
Taip. Jei užsidega variklio patikros lemputė ir tai turi įtakos išmetamųjų teršalų kiekiui, transporto priemonė Lietuvoje neišlaikys techninės apžiūros. Deguonies jutiklio gedimas gali padidinti išmetamųjų dujų emisiją virš leistinų ribų.
Kiek laiko trunka deguonies jutiklio šildytuvo remontas?
Deguonies jutiklio keitimas paprastai trunka 1-2 valandas, priklausomai nuo prieinamumo. Jei problema sudėtinga, laidų remontas gali užtrukti 2-3 valandas.
Išvada
Į P0059 kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir išmetamųjų teršalų atitikties problemų. Sisteminga diagnostika, apimanti vizualinę apžiūrą, elektrinius bandymus ir komponentų patikrinimą, užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Nesvarbu, ar problema kyla dėl sugedusio deguonies jutiklio, pažeistų laidų, ar ECM gedimo, tinkamas remontas atkuria idealų oro ir degalų mišinio valdymą ir padeda išvengti brangiai kainuojančios ilgalaikės katalizinio konverterio sistemos žalos.