Kai pasirodo diagnostinis kodas P005D B, tai reiškia, kad 2 banko kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje įvyko kritinis gedimas. Skirstomojo veleno profilio pavara užsifiksavo aktyviojoje padėtyje, todėl sutrinka variklio gebėjimas maksimaliai padidinti vožtuvų laiką įvairiomis darbo sąlygomis. Dėl šio mechaninio gedimo atsiranda ne tik paprastas galios sumažėjimas, bet ir daugybė kitų veikimo problemų. Norint suprasti pagrindines priežastis, reikia išnagrinėti kelias tarpusavyje susijusias variklio valdymo sistemas, kurios veikia kartu siekdamos palaikyti idealų degimo efektyvumą.
P005D B skirstomojo veleno profilio valdiklio A kontrolė užstrigo antrajame krante reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema, konkrečiai su skirstymo veleno profilio pavara, esančia 2 banke (variklio pusėje, priešingoje 1 cilindrui). Pavaros valdiklis valdo skirstymo veleno laiką, kad būtų optimizuotas variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir išmetamųjų teršalų kiekis. Kai sistema užstrigusi „įjungta” padėtyje, ji negali tinkamai sureguliuoti vožtuvų laiko, todėl sumažėja variklio našumas ir padidėja išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P005D B skirstymo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo įtaiso užstrigimo 2 banke priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas – elektros gedimas neleidžia tinkamai veikti
- Užteršta variklio alyva – nešvari alyva užkemša pavaros kanalus ir mechanizmus
- Laidų pynės pažeidimas – surūdiję arba nutrūkę laidai į pavaros mechanizmą
- ECM veikimo sutrikimas – valdymo modulis nesiunčia reikiamų signalų
- Mechaninis pavaros gedimas – vidiniai komponentai užsikimšę arba pažeisti
- Mažas alyvos slėgis – nepakankamas slėgis hidraulinei pavarai veikti
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Triukšminga tuščiąja eiga – variklis veikia netolygiai tuščiąja eiga
- Variklio stuksenimas – neįprasti degimo garsai greitėjant
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Tada apžiūrės, ar nepažeista ar nesugadinta laidų sistema ir jungtys. Naudodamasis multimetru, technikas patikrins, ar pavaros solenoido varža yra tinkamos varžos vertės, ir patikrins, ar yra maitinimo ir įžeminimo signalai. Bus patikrinta alyvos būklė ir lygis, nes dažna priežastis – užteršta alyva. Mechanikas taip pat gali naudoti oscilografą, kad realiuoju laiku stebėtų pavaros veikimą ir patikrintų, ar ECM komandos siunčiamos teisingai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite skirstymo veleno profilio pavaros solenoidą – naujo solenoido montavimas; kaina: 150-300 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – šviežia alyva išvaloma sistema; kaina: 50 € – 80 €
- Laidų sistemos remontas – pažeistų laidų ar jungčių taisymas; kaina: 80 € – 150 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – valdymo modulio aptarnavimas; kaina: 400 € – 800 €
- Komplektinės pavaros mazgo keitimas – viso bloko keitimas; kaina: 300 € – 600 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrins diagnostinį kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog sistema veikia tinkamai.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2010-2015
- BMW X3 2007-2013
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P005D kodu?
Nors automobilis vis dar gali važiuoti, toliau važiuoti nerekomenduojama, nes gali būti sugadintas variklis ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo variklio komponentai patiria papildomą apkrovą, o ignoruojant šią problemą gali tekti atlikti brangiai kainuojantį remontą.
Kiek paprastai kainuoja P005D remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 50 € už paprastą alyvos keitimą iki 800 € už ECM pakeitimą. Dažniausiai solenoido keitimo atvejai kainuoja nuo 150 € iki 300 €, plius 40 € – 60 € diagnostikos mokestis.
Ar dėl P005D mano automobiliui gali sutrikti techninė apžiūra?
Taip, šis kodas sukels gedimą atliekant techninę apžiūrą Lietuvoje. Užsidegusi variklio patikros lemputė ir su tuo susijęs poveikis išmetamųjų teršalų kiekiui neleis jūsų automobiliui praeiti privalomosios techninės apžiūros.
Kaip dažnai turėčiau keisti alyvą, kad išvengčiau P005D?
Vadovaukitės gamintojo rekomendacijomis, paprastai šiuolaikiniuose varikliuose – kas 10 000-15 000 km. Naudodami aukštos kokybės alyvą ir reguliariai ją keisdami išvengsite taršos, kuri gali sukelti pavaros problemų ir sukelti šį kodą.
Ar P005D susijęs su variklio laiko nustatymo problemomis?
Taip, P005D kodas rodo skirstymo veleno profilio pavaros, kuri yra kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos, atsakingos už tinkamą variklio laiko nustatymą, dalis, problemą.
Išvada
Į diagnostikos kodą P005D B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Technikams reikėtų sistemingai patikrinti skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetą, patikrinti alyvos būklę ir slėgį, patikrinti laidų jungtis ir išbandyti variklio valdymo modulį. Tinkama diagnozė užtikrina tikslų remonto nustatymą, keičiant sugedusius komponentus arba sprendžiant užterštumo problemas. Laiku išsprendus problemą, atkuriamas idealus vožtuvų laiko paskirstymo veikimas, pagerėja variklio veikimas, degalų ekonomija ir išmetamųjų teršalų atitiktis, kartu užkertant kelią brangiai kainuojančiai antrinei žalai.