Šiuolaikiniai varikliai su turbokompresoriumi ir pripūtimu priklauso nuo tikslių elektroninių valdymo sistemų, kad būtų galima veiksmingai valdyti padidintą slėgį. Pasirodžius diagnostiniam kodui P005F, jis signalizuoja, kad padidinto slėgio valdymo B maitinimo įtampos grandinėje yra neįprastai aukšta įtampa, galinti kelti pavojų visai priverstinio įsiurbimo sistemai. Ši elektrinė anomalija gali paversti didelio našumo variklį į prastai veikiantį įsipareigojimą, turintį įtakos viskam – nuo kasdienių važiavimo galimybių iki ilgalaikės variklio būklės. Pagrindinės priežastys atskleidžia sudėtingą tarpusavyje susijusių komponentų tinklą, kurį reikia atidžiai ištirti.
P005F Turbokompresoriaus ir (arba) pripūtimo sistemos stiprintuvo stiprintuvo B maitinimo įtampos grandinės aukštas reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P005F reiškia gedimą elektros grandinėje, kuri tiekia energiją turbokompresoriaus arba pripūtimo pripūtimo valdymo solenoidui B. ECM stebi įtampos lygį šioje grandinėje, kad palaikytų tinkamą pripūtimo valdymo sistemos veikimą. Kai įtampa viršija iš anksto nustatytą ribą, ECM nustato šį kodą ir gali įjungti „limp” režimą, kad apsaugotų variklį. Ši problema gali pastebimai paveikti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį, nes padidinto slėgio negalima tinkamai reguliuoti.
Bendrosios P005F turbokompresoriaus / pripūtimo pripūtimo reguliatoriaus Boost Control B maitinimo įtampos grandinės aukštas priežastys
- Neveikiantis padidinto slėgio kontrolės B solenoidas – vidinis trumpasis jungimas, sukeliantis aukštus įtampos rodmenis
- Pažeista laidų grandinė – Pažeisti arba trumpi laidai padidinto slėgio kontrolės grandinėje
- Keistas ECM – variklio valdymo modulio gedimas, turintis įtakos įtampos reguliavimui
- Neteisingos elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, sukeliančios įtampos šuolius
- Sprogęs saugiklis arba relė – Sugedę elektros komponentai stiprintuvo valdymo sistemoje
- Turbokompresoriaus išmetamųjų dujų vožtuvo pavaros gedimas – Mechaninis gedimas, turintis įtakos elektros grandinei
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Kontrolės variklio lemputės įsižiebimas – prietaisų skydelyje pasirodo įspėjamoji lemputė
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimas pagreičio ir našumo sumažėjimas
- Variklis pereina į „limp” režimą – Apsaugos tikslais ribojamos apsukos ir galia
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl neefektyvaus padidėjimo kontrolės
- Neįprasti turbokompresoriaus garsai – Priverstinio įsiurbimo sistemos skleidžiami švilpimo arba šlifavimo garsai
- Juodi dūmai iš išmetamųjų dujų – Gausus degalų mišinys dėl netinkamo slėgio padidinimo reguliavimo
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P005F kodą ir visus susijusius trikčių kodus. Tuomet technikas apžiūrės padidinto slėgio reguliavimo solenoidą B ir jo laidų pynę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Skaitmeniniu multimetru išmatuos solenoido maitinimo įtampą ir patikrins, ar rodmenys neviršija gamintojo specifikacijų. Mechanikas taip pat patikrins solenoido varžą ir atliks laidų vientisumo testus. Be to, jis gali naudoti osciloskopą, kad stebėtų solenoido veikimą varikliui veikiant ir patikrintų tinkamus signalų iš ECM modelius.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo. Dažniausiai atliekami šie remonto darbai:
- Pakeiskite padidinto slėgio kontrolės solenoidą B – sugedęs solenoidas pakeičiamas nauja originalios įrangos dalimi; kaina: 150-350
- Remontuoti laidų jungtį – Sutvarkykite pažeistus laidus ir pakeiskite surūdijusias jungtis; kaina: 80 € – 200 €
- ECM pakeitimas arba perprogramavimas – Pakeiskite sugedusį variklio valdymo modulį; kaina: 800 € – 1500 €
- Elektros jungčių valymas ir tvirtinimas – Pašalinkite koroziją ir užtikrinkite tinkamą kontaktą; kaina: 50 € – 120 €
- Pakeiskite saugiklius ir reles – Sumontuokite naujus elektros komponentus; kaina: 20 € – 60 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrins diagnostinius kodus, iš naujo nustatys ECM ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 ir A6 2009-2016 m.
- BMW 335i ir 535i 2007-2013 m.
- Mercedes-Benz C250 ir E250 2012-2017 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2018 m.
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
- Volvo S60 T5 2011-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P005F yra aktyvus?
Nors transporto priemonė gali toliau važiuoti, važiuoti su aktyviu šiuo kodu nerekomenduojama. Turbokompresoriaus slėgio didinimo kontrolės sistema negali tinkamai veikti, todėl sumažėja našumas ir gali būti sugadintas variklis. Jei ECM įjungia „limp” režimą, nedelsdami atlikite transporto priemonės diagnostiką, kad išvengtumėte tolesnių komplikacijų.
Kiek paprastai kainuoja P005F diagnostika ir remontas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai daugumoje Lietuvos servisų svyruoja nuo 40 € iki 80 €. Remonto kaina labai skiriasi priklausomai nuo konkrečios problemos ir reikalingų dalių.
Išvada
Diagnostikos kodas P005F reiškia rimtą elektros gedimą transporto priemonėse su turbokompresoriumi arba pripūtimu, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Nors remonto išlaidos gali labai skirtis priklausomai nuo pagrindinės priežasties, ignoruojant šią problemą gali sumažėti variklio našumas, padidėti degalų sąnaudos ir gali būti sugadinti brangūs priverstinio įsiurbimo komponentai. Profesionali diagnostika yra būtina, kad būtų galima nustatyti, ar problema kyla dėl sugedusių solenoidų, pažeistų laidų ar ECM veikimo sutrikimų, kol neprireikė brangiai kainuojančio remonto.