Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0064, automobilių meistrai susiduria su sudėtinga deguonies jutiklio sistemos elektrine problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Šis konkretus gedimas paveikia 2 banko 3 jutiklio šildytuvo valdymo grandinę, kurioje per didelė įtampa sutrikdo subtilią pusiausvyrą, reikalingą idealiai išmetamųjų teršalų kontrolei. Pasekmės neapsiriboja vien tik variklio patikros lemputės įjungimu, bet gali sukelti daugybę veikimo problemų, dėl kurių vairuotojai gali įstrigti ir patirti brangiai kainuojantį remontą, jei pagrindinė priežastis liks nenustatyta.
P0064 HO2S Šildytuvo valdymo grandinės aukšto 2 banko 3 jutiklio reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su šildymo deguonies jutikliu (HO2S), esančiu po katalizatoriumi 2 banke. Deguonies jutiklio šildytuvas reikalingas tam, kad jutiklis greitai pasiektų idealią darbinę temperatūrą, paprastai apie 300-400 °C. Kai ECM aptinka aukštesnį nei numatytą įtampos lygį šildytuvo valdymo grandinėje, jis įjungia P0064 kodą. Šis gedimas gali turėti didelės įtakos išmetamųjų teršalų kontrolei ir degalų naudojimo efektyvumui, nes deguonies jutiklis teikia labai svarbų grįžtamąjį ryšį degalų įpurškimo sistemos oro ir degalų mišinio skaičiavimams.
Bendrosios P0064 priežastys
- Neteisingas deguonies jutiklio šildytuvo elementas – vidinės varžos gedimas, dėl kurio imama per didelė srovė
- Pažeista laidų grandinė – trumpas jungimas su maitinimo šaltiniu, sukeliantis aukštos įtampos būseną
- Sužalotos elektrinės jungtys – blogas kontaktas, didinantis varžą ir įtampos svyravimus
- Defektyvi ECM deguonies jutiklio kaitinimo relė – įstrigusi uždaryta relė, siunčianti pastovią galią
- ECM vidinis gedimas – netinkamai veikianti šildytuvo valdymo grandinė variklio valdymo modulyje
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Padidėjusios degalų sąnaudos – prastas deguonies jutiklio grįžtamasis ryšys turi įtakos degalų mišiniui
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas oro ir degalų santykis paleidžiant šaltą variklį
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – padidėjęs išmetamųjų teršalų kiekis
- Sumažėjęs variklio našumas – ypač pastebimas greitėjimo metu
Diagnozė ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0064 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Naudodami skaitmeninį multimetrą, jie patikrina deguonies jutiklio šildytuvo grandinės varžą, kuri šaltoje aplinkoje paprastai turėtų būti 4-6 omų. Atliekant įtampos bandymą jutiklio jungtyje patikrinama, ar tinkamai tiekiama 12 V įtampa ir įžeminimo jungtys. Vizualiai apžiūrint laidų pluoštą nustatomi akivaizdūs pažeidimai, korozija ar atsilaisvinusios jungtys. Išplėstinė diagnostika gali apimti tiesioginių duomenų srautų stebėjimą, kad būtų galima stebėti šildytuvo srovės suvartojimą ir jutiklio reakcijos laiką variklio įšilimo ciklų metu.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Deguonies jutiklio keitimas – visas jutiklis, įskaitant šildytuvo elementą; kaina: 80-150 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sujungti pažeistus laidus ir sutvirtinti jungtis; kaina: 50 € – 120 €
- Išvalykite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 25 € – 45 €
- Pakeiskite ECM relę – pakeiskite sugedusią deguonies jutiklio šildytuvo relę; kaina: 15 € – 35 €
- ECM keitimas – atliekamas retai, bet būtinas, jei pažeistos vidinės grandinės; kaina: 400 € – 800 €
Po remonto išvalykite diagnostinius kodus naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikite bandomąjį važiavimą, kad patikrintumėte pataisymą. Stebėkite sistemą kelis važiavimo ciklus, kad įsitikintumėte, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2018 m.
- Toyota Camry 2007-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu vairuoti su aktyviu kodu P0064?
Nors variklis veiks su aktyviu šiuo kodu, nerekomenduojama važiuoti ilgesnį laiką. Sugedęs deguonies jutiklio šildytuvas turi įtakos degalų mišinio valdymui, todėl padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir gali būti pažeistas katalizatorius. Trumpos kelionės į remonto įmonę yra priimtinos, tačiau venkite važiuoti didelius atstumus.
Kiek kainuoja kodo P0064 remontas?
Remonto išlaidos paprastai svyruoja nuo 80 € iki 200 € už deguonies jutiklio pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai kainuoja nuo 30 € iki 50 €. Sudėtingesni remonto darbai, susiję su ECM keitimu, gali siekti 800 €, nors tai pasitaiko retai.
Ar dėl kodo P0064 neatliksiu techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvaus P0064 kodo techninė apžiūra Lietuvoje bus nesėkminga. Užsidegusi variklio patikros lemputė ir su ja susijusios išmetamųjų teršalų problemos pažeidžia techninės apžiūros standartus. Prieš patvirtinant techninę apžiūrą kodas turi būti pašalintas, o sistema turi praeiti parengties kontrolinius patikrinimus.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0064 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių išmetamųjų teršalų sistemos pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkamai diagnozei nustatyti reikia sistemingai tikrinti deguonies jutiklio kaitinimo grandinę, įskaitant įtampos matavimus, varžos patikrinimus ir laidų patikrą. Nedelsiant pašalinus šį gedimą, pakeitus komponentą arba sutaisius laidus, bus atkurtas idealus degalų naudojimo efektyvumas, sumažintas išmetamųjų teršalų kiekis ir užtikrinta atitiktis aplinkosaugos reikalavimams, kartu užkertant kelią galimiems katalizinio konverterio pažeidimams.