Diagnostikos sutrikimo kodas P006D rodo, kad šiuolaikiniuose varikliuose su turbokompresoriumi ir pripūtimu nutrūko dviejų svarbiausių slėgio jutiklių ryšys. Kai barometrinio slėgio jutiklis ir turbokompresoriaus įsiurbimo slėgio jutiklis 1 krante tinkamai nesusieja savo rodmenų, variklio valdymo modulis praranda gebėjimą tiksliai apskaičiuoti slėgio padidinimo lygį ir atmosferos sąlygas. Šis iš pažiūros techninis gedimas gali virsti rimtomis eksploatacinėmis problemomis, dėl kurių vairuotojai lieka įstrigę, o mechanikai suka galvas dėl nutrūkstamų simptomų.
P0237 reikšmė ir apibrėžimas
Šis kodas reiškia slėgio koreliacijos sistemos tarp barometrinio slėgio jutiklio ir turbokompresoriaus arba kompresoriaus įleidimo slėgio jutiklio 1 krante gedimą. ECM nuolat stebi šiuos slėgio rodmenis, kad optimizuotų degalų tiekimą, uždegimo laiko nustatymą ir slėgio padidinimo valdymą. Kai šių jutiklių koreliacija neatitinka priimtinų parametrų, tai gali turėti didelės įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui. Sistema pasikliauja tiksliais slėgio rodmenimis, kad išlaikytų tinkamą oro ir degalų santykį ir užkirstų kelią variklio pažeidimams dėl per didelio padidinto slėgio.
Bendrosios P0237 priežastys
- Sugedęs barometrinio slėgio jutiklis – jutiklis pateikia neteisingus atmosferos slėgio rodmenis
- Gedžiantis kolektoriaus absoliutaus slėgio (MAP) jutiklis – tiksliai nematuoja slėgio įsiurbimo kolektoriuje
- Vakuumo nuotėkis įsiurbimo sistemoje – į variklį patenka neišmatuotas oras
- Pažeisti laidai arba jungtys – sukelia signalo trukdžius arba visišką jutiklio gedimą
- Susidėvėjęs oro filtras – riboja oro srautą ir daro įtaką slėgio rodmenims
- Turbokompresoriaus arba pripūtimo kompresoriaus gedimas – mechaninės problemos, turinčios įtakos slėgio padidinimui
- ECM programinės įrangos problemos – pasenęs kalibravimas arba vidinio apdorojimo klaidos
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos įprastai važiuojant
- Variklio svyravimas arba užklimpimas – nereguliarus variklio veikimas greitėjimo metu
- Nenormalus slėgio padidėjimas – per didelis arba nepakankamas turbokompresoriaus / perpūtimo sistemos veikimas
- Nepastovi tuščia eiga – nestabilus variklio veikimas, kai variklis dirba tuščiąja eiga
Diagnozė ir bandymas
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Tada jie atlieka tiesioginį duomenų stebėjimą, kad realiuoju laiku stebėtų barometrinio slėgio ir slėgio kolektoriuje rodmenis. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai pagal gamintojo specifikacijas patikrina jutiklio įtampos ir varžos vertes. Siekiant nustatyti vakuumo nuotėkį įsiurbimo sistemoje, gali būti atliekamas dūmų testas. Vizuali laidų pluošto, jungčių ir jutiklių apžiūra padeda nustatyti fizinius pažeidimus ar koroziją. Galiausiai, stebėdami jutiklių duomenis, mechanikai gali atlikti bandymą kelyje, kad pakartotų gedimo būklę ir patikrintų remonto veiksmingumą.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo.
- Pakeisti barometrinio slėgio jutiklį – apima jutiklio nuėmimą, montavimą ir kalibravimą; kaina: 85-180 €
- Pakeisti MAP jutiklį – apima jutiklio pakeitimą ir sistemos pakartotinį mokymą; kaina: 75 € – 150 €
- Vakuumo nuotėkio remontas – apima įsiurbimo sistemos nuotėkio vietos nustatymą ir užsandarinimą; kaina: 45 € – 120 €
- Pakeisti pažeistą laidų pynę – apima laidų remontą arba visišką pynės pakeitimą; kaina: 90 € – 250 €
- Išvalyti arba pakeisti oro filtrą – paprastas techninės priežiūros elementas, turintis įtakos jutiklių rodmenims; kaina: 15 € – 45 €
- ECM perprogramavimas arba pakeitimas – programinės įrangos atnaujinimas arba modulio pakeitimas; kaina: 200 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai, naudodami OBD-II skaitytuvą, ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandymus kelyje, kad įsitikintų tinkamu sistemos veikimu ir patikrintų, ar gedimas pašalintas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 ir A6 2.0 TFSI 2008-2015 m.
- BMW 3 ir 5 serijos su N54/N55 varikliais 2007-2016 m.
- Mercedes-Benz C ir E klasės su turbokompresoriniais varikliais 2009-2017 m.
- Volkswagen Golf GTI ir Passat 2.0 TSI 2008-2014 m.
- Volvo S60 ir XC90 su turbokompresoriniais varikliais 2010-2018 m.
- MINI Cooper S su turbokompresoriniais varikliais 2007-2015 m.
Dažniausiai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0237 kodui?
Nors automobilis gali išlikti važiuojantis, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sugadinti variklį dėl netinkamo oro ir degalų santykio arba padidinto slėgio netolygumų. Rekomenduojama problemą diagnozuoti per kelias dienas, kad išvengtumėte brangaus variklio remonto, kuris gali viršyti 1 500-3 000 eurų.
Kiek paprastai kainuoja P0237 diagnostika ir remontas Lietuvoje?
Diagnostikos mokesčiai ir P0237 kodo remonto išlaidos Lietuvoje gali skirtis priklausomai nuo transporto priemonės, pagrindinės priežasties ir remonto dirbtuvių. Tačiau įprastas diagnostikos ir remonto išlaidų intervalas yra maždaug nuo 200 iki 800 eurų.
Išvada
Diagnostinis kodas P006D reiškia kritinį slėgio koreliacijos gedimą, į kurį reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkama diagnostika apima sistemingą jutiklių, laidų ir vakuuminių sistemų testavimą, siekiant nustatyti pagrindinę priežastį. Laiku atliktas remontas užtikrina efektyvų variklio veikimą, išlaiko degalų naudojimo efektyvumą ir apsaugo nuo brangiai kainuojančios žalos dėl neteisingo oro ir degalų mišinio ar per didelio slėgio padidėjimo sąlygų.