Diagnostikos trikties kodas P0071 signalizuoja apie kritinį aplinkos oro temperatūros jutiklio veikimo parametrų sutrikimą, dėl kurio iš karto kyla susirūpinimas dėl transporto priemonės eksploatacinių savybių ir efektyvumo. Šis gedimas atsiranda, kai variklio valdymo modulis aptinka rodmenis, kurie nepatenka į numatytą jutiklio diapazoną arba tinkamai nereaguoja į besikeičiančias aplinkos sąlygas. Pasekmės toli gražu neapsiriboja paprasta įspėjamąja lemputės šviesa, nes gali pakenkti degalų ekonomijai, taršos reikalavimų laikymuisi ir bendram variklio optimizavimui taip, kaip dauguma vairuotojų niekada nenumato.
P0071 Aplinkos oro temperatūros jutiklio A grandinės diapazonas/veikimas Reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0071 suveikia, kai ECM nustato, kad aplinkos oro temperatūros jutiklis rodo rodmenis už numatyto diapazono ribų arba pasižymi nepastoviais veikimo modeliais. Šis jutiklis matuoja lauko oro temperatūrą ir siunčia šią informaciją į ECM, kuris ją naudoja reguliuodamas degalų įpurškimo laiką, oro ir degalų mišinį ir įvairias išmetamųjų teršalų kontrolės sistemas. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo atskiri ECM ir TCM moduliai, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose paprastai naudojamas jungtinis PCM (Powertrain Control Module). Kai šis jutiklis veikia netinkamai, tai gali neigiamai paveikti variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P0071 aplinkos oro temperatūros jutiklio A grandinės diapazono / veikimo priežastys
- Gedimas aplinkos oro temperatūros jutiklis – jutiklio elementas suprastėjo arba visiškai sugedo
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinėje surūdiję, nutrūkę arba trumpi laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys prie jutiklio arba ECM
- ECM gedimas – vidinis variklio valdymo modulio, apdorojančio jutiklio duomenis, gedimas
- Jutiklio užterštumas – nešvarumai, šiukšlės ar drėgmė, turintys įtakos jutiklio tikslumui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Mažesnės degalų sąnaudos – neteisingi oro temperatūros rodmenys turi įtakos degalų mišinio skaičiavimams
- Trumpa tuščiąja eiga arba svyravimai – variklio veikimo problemos šalto variklio paleidimo metu
- Emisijos testo gedimas – padidėjęs teršalų kiekis dėl netinkamo degalų mišinio
- Neteisingas temperatūros rodmuo – prietaisų skydelio rodmenys gali būti netikslūs
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0071 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Aplinkos oro temperatūros jutiklis paprastai būna už priekinių grotelių arba buferio srityje. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai patikrina jutiklio varžos vertes esant skirtingoms temperatūroms ir palygina jas su gamintojo specifikacijomis. Jie taip pat patikrina, ar laidų pluoštas yra vientisas, ar tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 5 V etaloninė) ir įžeminimo jungtys. Tiesioginis duomenų stebėjimas naudojant nuskaitymo įrankį padeda patvirtinti, ar jutiklio rodmenys atitinka realią aplinkos temperatūrą. Kai kuriais atvejais diagnozei patvirtinti gali būti atliekamas laikinas jutiklio pakeitimas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio prieinamumo prie jutiklio vietos.
- Aplinkos oro temperatūros jutiklio pakeitimas – išimkite senąjį jutiklį ir sumontuokite naują įrenginį; kaina: 45-120 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sujungti pažeistus laidus ir užtikrinti jungtis; kaina: 80 € – 180 €
- Išvalykite jutiklio jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 25 € – 50 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – spręskite valdymo modulio problemas; kaina: 350 € – 800 €
Po remonto ištrinkite diagnostinį kodą naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikite bandomąjį važiavimą, kad įsitikintumėte, jog gedimas negrįžta. Stebėkite tiesioginius duomenis, kad įsitikintumėte, jog jutiklis tinkamai veikia skirtingomis temperatūros sąlygomis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 2005-2015 m.
- Audi A4 2008-2016 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2006-2014 m.
- Ford Focus 2004-2012 m.
- Opel Astra 2007-2017
- Peugeot 308 2008-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0071 kodui?
Nors vairavimas su aktyviu kodu nėra iš karto pavojingas, dėl jo gali sumažėti degalų sąnaudos ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Gali kilti automobilio veikimo problemų, ypač šaltuoju metų laiku, kai tikslūs temperatūros rodmenys yra labai svarbūs tinkamam variklio veikimui.
Kiek paprastai kainuoja ištaisyti P0071 Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai svyruoja nuo 30 iki 60 €, o jutiklio keitimas kainuoja nuo 45 iki 120 €, įskaitant darbą. Jei reikalingas laidų remontas, tikėkitės sumokėti nuo 80 € iki 180 €. Bendros remonto išlaidos, priklausomai nuo konkrečios priežasties, paprastai svyruoja nuo 75 € iki 240 €.
Ar dėl P0071 mano automobilis suges techninė apžiūra?
Taip, tikėtina, kad dėl aktyvaus P0071 kodo techninė apžiūra Lietuvoje gali sugesti. Užsidegusi variklio patikros lemputė ir galimas poveikis išmetamųjų teršalų sistemai reiškia, kad transporto priemonė neatitiks techninės apžiūros reikalavimų, kol gedimas nebus tinkamai diagnozuotas ir pašalintas.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0071 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnio variklio eksploatacinių savybių blogėjimo ir galimų problemų dėl išmetamųjų teršalų atitikties reikalavimams. Tinkama diagnostika, sistemingai tikrinant aplinkos oro temperatūros jutiklį, susijusius laidus ir ECM funkcijas, užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Laiku išsprendus problemą, pakeitus jutiklį, sutaisius laidus arba atlikus ECM techninę priežiūrą, atkuriamas idealus variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir išmetamųjų teršalų kontrolė, kartu užkertant kelią brangiau kainuojančioms komplikacijoms dėl ilgesnio veikimo, kai oro temperatūros duomenys yra blogi.