Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0074, automobilių specialistai susiduria su ypač sudėtingu elektros gedimu, kuris gali sutrikdyti variklio veikimą be įspėjimo. Šis nutrūkstantis kodas signalizuoja apie nepastovų aplinkos oro temperatūros jutiklio grandinės elgesį, dėl kurio į variklio valdymo modulį perduodami nenuoseklūs duomenys. Dėl nenuspėjamo šio gedimo pobūdžio diagnostika tampa sudėtinga, nes simptomai gali laikinai išnykti, o po to netikėtai sugrįžti. Norint suprasti pagrindines priežastis, reikia ištirti kelis sistemos komponentus, kurie gali sukelti šį sunkiai suvokiamą kodą.
P0074 Aplinkos oro temperatūros jutiklio A grandinės pertrūkis/neveikimas reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia aplinkos oro temperatūros jutiklio grandinės, matuojančios į variklio skyrių patenkančio lauko oro temperatūrą, gedimą. Jutiklis teikia duomenis ECM, kad būtų galima optimizuoti degalų įpurškimą, uždegimo laiką ir kitus variklio parametrus. Europos automobiliuose šią funkciją valdo ECM, o ne PCM (Powertrain Control Module), kaip įprasta amerikietiškoje terminologijoje. Kai jutiklio signalas tampa nepastovus arba nepastovus, tai gali turėti įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kontrolės sistemoms.
Bendrosios P0074 priežastys
- Neveikiantis aplinkos oro temperatūros jutiklis – jutiklio elementas sugedęs arba užterštas
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinėje yra surūdijusių, nutrūkusių arba atsilaisvinusių jungčių
- Sugadintos elektrinės jungtys – oksiduotos arba atsilaisvinusios jungtys, turinčios įtakos signalo perdavimui
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinio valdymo modulio gedimas
- Jutiklio užterštumas – nešvarumai, šiukšlės ar drėgmė turi įtakos jutiklio tikslumui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis diagnostinio kodo indikatorius
- Neteisingas temperatūros rodmuo – prietaisų skydelyje rodomi netikslūs lauko temperatūros rodmenys
- Maža degalų ekonomija – ECM negali tinkamai optimizuoti degalų mišinio
- Trumpa tuščiąja eiga arba svyravimai – variklio veikimui įtakos turi neteisingi oro temperatūros duomenys
Diagnozė ir bandymas
Mechanikai paprastai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0074 kodą ir visus susijusius gedimų kodus. Tada jie patikrina aplinkos oro temperatūros jutiklio vietą, kuri paprastai būna sumontuota už priekinių grotelių arba bamperio srityje. Naudodami skaitmeninį multimetrą, technikai patikrina jutiklio varžą esant įvairioms temperatūroms ir patikrina, ar tinkamai tiekiama įtampa ir įžeminimo jungtys. Vizualiai apžiūrima, ar laidų pynė nėra pažeista, ar nėra korozijos arba laisvų jungčių. Tiesioginė duomenų stebėsena naudojant skaitytuvą padeda nustatyti nutrūkstamus signalo kritimus arba nepastovius rodmenis keičiantis temperatūrai.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeiskite aplinkos oro temperatūros jutiklį – išimkite senąjį jutiklį ir įdiekite naują įrenginį; kaina: 45-85 €
- Remontuoti laidų rinkinį – sutvarkyti pažeistus laidus arba jungtis jutiklio grandinėje; kaina: 60 € – 120 €
- Išvalykite jutiklio jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 25 € – 45 €
- ECM keitimas – retai reikalingas, bet gali prireikti dėl vidinių gedimų; kaina: 400 € – 800 €
Po remonto ištrinkite kodą ir dar kartą išbandykite sistemą keliais važiavimo ciklais, kad užtikrintumėte tinkamą veikimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf 2010-2016 m.
- Audi A4 2008-2015 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2012-2018 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2011-2017 m.
- Ford Focus 2009-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0074 yra aktyvus?
Taip, galite saugiai važiuoti su šiuo kodu, tačiau ECM gali netinkamai optimizuoti variklio veikimą. Daugiausia rūpesčių kelia sumažėjęs degalų naudojimo efektyvumas ir galimas ilgalaikis variklio nusidėvėjimas dėl neteisingų oro ir degalų mišinio skaičiavimų, atliekamų remiantis klaidingais temperatūros rodmenimis.
Kiek paprastai kainuoja P0074 taisymas Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai svyruoja nuo 30 iki 60 €, o jutiklio keitimas kainuoja nuo 45 iki 85 €, įskaitant darbą. Jei reikia atlikti laidų remontą, priklausomai nuo pažeidimų masto ir darbo laiko sąnaudų, tikėkitės sumokėti nuo 60 € iki 120 €.
Ar dėl P0074 mano automobilis suges techninė apžiūra?
Jeigu dėl šio kodo kontrolinė variklio lemputė lieka įjungta, jūsų transporto priemonė neišlaikys techninės apžiūros Lietuvoje. Prieš praeinant techninę apžiūrą kodas turi būti pašalintas ir lemputė išjungta, nors jis ir neturi tiesioginės įtakos išmetamųjų teršalų kiekiui.
Kodėl prietaisų skydelis rodo neteisingą lauko temperatūrą su P0074 kodu?
Aplinkos oro temperatūros jutiklis teikia duomenis ir ECM variklio valdymui, ir prietaisų skydelio rodmenų sistemai. Kai jutiklis ima veikti su pertrūkiais arba nepastoviai, jis siunčia nenuoseklius temperatūros rodmenis, todėl prietaisų skydelio ekrane rodomos netikslios lauko temperatūros vertės.
Išvada
Norint nustatyti, ar aplinkos oro temperatūros jutiklis, laidų pynė arba elektrinės jungtys sukelia nutrūkstamus signalus, reikia sistemingai diagnozuoti kodą P0074. Prieš keisdami jutiklį technikai turėtų patikrinti jo veikimą stebėdami tiesioginius duomenis ir išbandydami grandinę. Nedelsiant išsprendus šią problemą, išvengiama galimo variklio veikimo pablogėjimo, mažesnio degalų naudojimo efektyvumo ir išmetamųjų teršalų sistemos komplikacijų. Tinkamas remontas garantuoja, kad ECM gaus tikslius aplinkos temperatūros duomenis, kad būtų užtikrintas idealus variklio valdymas ir atitiktis teisės aktų reikalavimams.