Diagnostikos kodas P0076 signalizuoja apie kritinį gedimą įsiurbimo vožtuvo valdymo solenoido grandinėje, esančioje 1 krante, todėl transporto priemonių savininkai turi nedelsiant susirūpinti. Ši konkreti klaida sutrikdo variklio kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemą, todėl gali sumažėti variklio našumas ir degalų naudojimo efektyvumas. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti lengvai įveikiami – nedidelis nesklandumas dirbant tuščiąja eiga arba nedidelis lėtėjimas greitėjant – į pagrindinį elektrinį arba mechaninį gedimą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Pagrindinė priežastis gali būti įvairi – nuo paprastų laidų problemų iki sudėtingesnio elektromagneto pakeitimo, todėl būtina tinkamai diagnozuoti, kol brangiai kainuojantis remontas nepadidėjo.
- Neveikiantis įsiurbimo vožtuvo laiko kontrolės elektromagnetas – vidinio komponento gedimas, sukeliantis elektrinės varžos problemų
- Pažeista laidų sistema arba jungtys – korozija, įtrūkimai arba laisvos jungtys grandinėje
- Mažas variklio alyvos lygis arba prasta alyvos kokybė – nepakankamas tepimas turi įtakos solenoido veikimui
- Uždaryti VVT sistemos alyvos kanalai – šiukšlės blokuoja alyvos srautą į paskirstymo mechanizmo komponentus
- ECM gedimas – reti atvejai, kai sugenda pats variklio valdymo modulis
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Kontrolės variklio lemputės užsidegimas – akivaizdžiausias įspėjamasis gedimo požymis
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – netaisyklingas variklio darbas, ypač esant mažam sūkių dažniui
- Sumažėjusios degalų sąnaudos – variklis dirba ne taip efektyviai dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Skurdus greitėjimas – pastebimas galios trūkumas greitėjant
- Variklio džeržgiantis garsas – neįprastus garsus skleidžia paskirstymo grandinės arba VVT komponentai
Diagnozė ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, jis patikrins solenoido varžą (paprastai 6-12 omų) ir patikrins, ar tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 12 V) jungtyje. Vizualiai bus apžiūrėta, ar laidų pluoštas nėra pažeistas, ar nėra korozijos arba laisvų jungčių. Turi būti patikrintas alyvos lygis ir būklė, nes dėl užterštos ar mažai alyvos gali sutrikti solenoido veikimas. Atliekant išplėstinę diagnostiką gali būti naudojamas oscilografas elektromagneto veikimo modeliams stebėti ir tikrinamas alyvos slėgis VVT sistemoje.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties, tačiau dauguma taisymų, tinkamai diagnozavus gedimą, yra nesudėtingi.
- Pakeiskite įsiurbimo vožtuvo laiko kontrolės elektromagnetą – montuojama nauja originali arba kokybiška antrinės rinkos dalis; kaina: 120-250 €
- Suremontuoti pažeistus laidus arba jungtis – sujungti pažeistus laidus arba pakeisti surūdijusias jungtis; kaina: 80 € – 150 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – šviežios alyvos keitimas, kad VVT sistema veiktų tinkamai; kaina: 40 € – 80 €
- VVT alyvos kanalų valymas – pašalinkite alyvos valdymo vožtuvo ir kanalų užsikimšimus; kaina: 150 € – 300 €
Atlikus remonto darbus, iš ECM atminties reikia ištrinti diagnostinius kodus ir išbandyti transporto priemonę, kad būtų užtikrinta, jog gedimas neatsinaujins.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Honda Civic 2006-2011 m.
- Toyota Camry 2007-2012 m.
- Nissan Altima 2007-2013
- Subaru Impreza 2008-2014
- Mazda 6 2009-2013
- Hyundai Sonata 2011-2015 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P0076 yra aktyvus?
Nors iš karto nėra pavojinga, tačiau toliau važiuojant gali sumažėti degalų sąnaudos ir variklio našumas. Kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema tinkamai neveiks, todėl ilgainiui gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir padidėti variklio nusidėvėjimas.
Kiek paprastai kainuoja P0076 remontas Lietuvoje?
Dažniausiai P0076 remontas kainuoja nuo 120 € iki 300 €, įskaitant dalis ir darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda dar 50-80 €. Paprastas solenoido pakeitimas yra žemesnėje kainų pusėje, o plačios apimties laidų remontas kainuoja brangiau.
Ar dėl P0076 mano automobilis nepraeis techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvios variklio patikros lemputės Lietuvoje techninės apžiūros nepraeisite.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0076 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Nors remonto išlaidos yra palyginti nedidelės – 120-300 eurų, šios problemos ignoravimas gali sukelti didesnių ir brangiau kainuojančių problemų. Tinkama diagnostika sistemingai tikrinant solenoidą, laidus ir alyvos sistemą užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Laiku išsprendus problemą, atkuriamas idealus variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir užkertamas kelias galimiems kintamojo vožtuvų laiko nustatymo komponentų pažeidimams.