Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P0078, jis signalizuoja apie variklio 1 banko išmetimo vožtuvo valdymo solenoido grandinės gedimą. Dėl šio gedimo sutrinka transporto priemonės kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistema, todėl gali pablogėti variklio veikimas ir degalų naudojimo efektyvumas. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų elektrinių jungčių problemų iki visiško solenoido gedimo. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti nereikšmingi, dėl ilgalaikio poveikio variklio būklei ir eksploatacinėms išlaidoms transporto priemonių savininkai turi nedelsiant atkreipti į tai dėmesį.
P0078 Išmetimo vožtuvo valdymo elektromagnetinės grandinės 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0078 reiškia išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto grandinės gedimą 1 banko, t. y. variklio pusėje, kurioje yra cilindras Nr. 1, 1 banke. Šis solenoidas yra kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistemos, kuri kontroliuoja išmetimo vožtuvų laiką, kad būtų optimizuotas variklio veikimas, degalų ekonomija ir išmetamųjų teršalų kiekis, dalis. Kai ECM aptinka neįprastą įtampą, srovę arba varžą šioje grandinėje, jis įjungia P0078 kodą. Europos automobiliuose šią funkciją valdo ECM (variklio valdymo modulis), o ne amerikietiško tipo PCM (transmisijos valdymo modulis). Sugedusi išmetimo vožtuvų valdymo sistema gali labai paveikti variklio veikimą, padidinti degalų sąnaudas ir sustiprinti kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P0078 išmetimo vožtuvo valdymo elektromagnetinės grandinės 1 banko priežastys
- Neveikiantis išmetimo vožtuvo valdymo solenoidas – vidinis elektrinis gedimas arba mechaninis pažeidimas
- Pažeista laidų grandinė – Solenoido grandinėje pažeisti, nutrūkę arba trumpi laidai
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos signalo perdavimui
- ECM gedimas – Retas, bet galimas vidinio valdymo modulio gedimas
- Alyvos užterštumas – Nešvari alyva, turinti įtakos solenoido veikimui ir elektriniams komponentams
- Gretinimo grandinės problemos – Išsitempę arba pažeisti paskirstymo komponentai, turintys įtakos vožtuvų laiko nustatymui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir skubiausias įspėjamasis ženklas
- Trumpa tuščiąja eiga arba netinkamas variklio užsidegimas – Netaisyklingas variklio veikimas tuščiąja eiga
- Sumažėjęs variklio našumas – pastebimas galios sumažėjimas greitėjant
- Mažesnė degalų ekonomija – Padidėjusios degalų sąnaudos dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Variklio stuksenimas arba barškėjimas – Neįprasti garsai iš variklio skyriaus
- Sunkus užvedimas – Variklį gali būti sunkiau užvesti, ypač šaltą
Diagnozė ir bandymas
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų gautas P0078 kodas ir visi susiję gedimų kodai. Pirmiausia mechanikai apžiūri išmetimo vožtuvo valdymo solenoidą ir jo laidų rinkinį, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodami skaitmeninį multimetrą, jie patikrina solenoido varžos vertes pagal gamintojo specifikacijas, paprastai 6-12 omų. Technikas taip pat patikrina, ar tinkamai tiekiama įtampa (paprastai 12 V) elektromagneto jungtyje, kai įjungtas uždegimas. Išplėstinė diagnostika gali apimti osciloskopo bandymus, kuriais analizuojami solenoido elektriniai signalai ir reakcijos laikas. Tikrinama alyvos būklė, nes užteršta alyva gali turėti įtakos solenoido veikimui. Galiausiai, naudojant profesionalią diagnostikos įrangą, tikrinamas ECM gebėjimas valdyti solenoidą, kad būtų galima duoti komandą solenoidui įjungti ir stebėti sistemos atsaką.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio markės, tačiau dauguma taisymų yra nesudėtingi, kai tinkamai diagnozuojama.
- Išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto pakeitimas – dažniausiai pasitaikantis remontas, kurio metu pakeičiamas elektromagnetas; kaina: 120-280 €
- Remontuoti laidų rinkinį – Sutvarkyti sugadintus laidus ar jungtis solenoido grandinėje; kaina: 80 € – 180 €
- Išvalyti solenoidą ir jungtis – Pašalinti alyvos užterštumą ir koroziją nuo komponentų; kaina: 60 € – 120 €
- Pakeisti ECM – Retai, bet būtina, jei sugedęs valdymo modulis; kaina: 800 € – 1500 €
- Variklio alyvos keitimas – Šviežia alyva, jei užterštumas turi įtakos solenoido veikimui; kaina: 40 € – 80 €
Atlikę remonto darbus mechanikai iš ECM atminties ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad įsitikintų, jog kodas P0078 negrįžta ir variklio veikimas atkurtas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasės 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2014
- Toyota Camry 2007-2013
- Honda Accord 2008-2015 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0078 yra aktyvus?
Nors važiavimas su kodu P0078 nėra iš karto pavojingas, tačiau dėl jo gali sumažėti variklio našumas, pablogėti degalų sąnaudos ir galimi ilgalaikiai variklio pažeidimai. Rekomenduojama problemą diagnozuoti per kelias dienas, kad išvengtumėte brangaus remonto ir užtikrintumėte, jog automobilis praeis techninę apžiūrą.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0078 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkama diagnostika apima sistemingą išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto grandinės, įskaitant elektrines jungtis ir komponentų funkcionalumą, patikrinimą. Nors solenoido pakeitimas dažnai išsprendžia problemą, technikai turi patikrinti pagrindines priežastis, pavyzdžiui, laidų problemas arba ECM veikimo sutrikimus. Skubiai pašalinus šį kodą, atkuriamas idealus kintamo vožtuvų paskirstymo veikimo principas, užtikrinamas tinkamas variklio veikimas, degalų naudojimo efektyvumas ir atitiktis išmetamųjų teršalų reikalavimams.