Diagnostikos trikties kodas P0079 signalizuoja apie kritinę 1 banko išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto grandinės problemą, kai įtampos lygis nukrito žemiau gamintojo specifikacijų. Dėl šio gedimo sutrinka tikslus išmetamųjų dujų recirkuliacijos laikas, todėl gali kilti pavojus variklio veikimui ir išmetamųjų teršalų kiekio atitikčiai. Nors variklio patikros lemputė yra akivaizdus įspėjimas, už elektrinio gedimo dažnai slypi sudėtingesnės problemos, kurios neapsiriboja paprastu sudedamosios dalies pakeitimu, todėl kyla sunkumų, kuriems spręsti reikia sisteminių diagnostikos metodų.
P0079 Išmetimo vožtuvo valdymo elektromagneto grandinės žemo 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P0079 reiškia išmetimo vožtuvo valdymo solenoido grandinės gedimą, konkrečiai, aptikta neįprastai maža įtampa arba srovės srautas 1 banke. Išmetimo vožtuvo valdymo solenoidas reguliuoja išmetimo vožtuvo laiką arba išmetamųjų dujų recirkuliacijos srautą, kad būtų optimizuotas variklio veikimas ir sumažintas išmetamųjų teršalų kiekis. Daugumoje Europos transporto priemonių šį kodą stebi ECM (variklio valdymo modulis), o amerikietiškose transporto priemonėse paprastai naudojamas PCM (transmisijos valdymo modulis), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymo funkcijas. Sugedus šiai grandinei, gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis, sumažėti degalų naudojimo efektyvumas ir pablogėti variklio veikimas esant įvairiems sūkių dažnio diapazonams.
Bendrosios P0079 priežastys
-
- Neveikiantis išmetimo vožtuvo valdymo elektromagnetas – vidinis elektrinis gedimas arba mechaninis pažeidimas
- Pažeista laidų grandinė – korozija, nutrūkimai arba trumpieji jungimai solenoido grandinėje
.
-
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys prie solenoido
.
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinio valdymo modulio gedimas
- Sudegęs saugiklis arba relė – elektrinės apsaugos komponentai turi įtakos solenoido grandinei
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
-
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba nestabilus variklio darbas – ypač pastebimas prie šviesoforų
- Sumažėjusi degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos važiuojant mieste ir greitkeliu
- Skurdi reakcija į pagreitėjimą – svyravimas spaudžiant akceleratoriaus pedalą
- Nepavykęs išmetamųjų teršalų testas – padidėję išmetamųjų dujų rodmenys patikrinimo metu
Diagnozė ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus trikčių kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Technikai turėtų apžiūrėti išmetimo vožtuvo valdymo solenoidą ir jo laidų rinkinį, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Skaitmeniniu multimetru jie išmatuoja į solenoidą tiekiamą įtampą (paprastai 12 V) ir patikrina, ar tinkamai sujungtos įžeminimo jungtys. Solenoido ritės varžos bandymas padeda nustatyti, ar komponentas sugedo iš vidaus. Išplėstinė diagnostika gali apimti oscilografo bandymus, kuriais analizuojamas solenoido elektrinis parašas, ir funkcinius bandymus naudojant nuskaitymo įrankį, kad būtų galima nurodyti solenoido veikimą ir stebėti sistemos atsaką.
Remonto etapai ir kaina
Remontas turėtų būti atliekamas atsižvelgiant į diagnostikos metu nustatytą pagrindinę priežastį, pradedant nuo dažniausiai pasitaikančių problemų.
- Pakeiskite išmetimo vožtuvo valdymo solenoidą – sumontuokite naują originalios įrangos arba kokybišką antrinės rinkos komponentą; kaina: 120-280 €
- Suremontuokite pažeistą laidų rinkinį – sujungkite naujus laidus arba pakeiskite jungčių sekcijas; kaina: 80 € – 180 €
- Išvalykite ir sutvirtinkite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite dielektriniu tepalu; kaina: 40 € – 80 €
- Pakeiskite perdegusį saugiklį arba relę – sumontuokite naujus elektros apsaugos komponentus; kaina: 15 € – 35 €
Atlikę remonto darbus, technikai turėtų ištrinti diagnostinių trikčių kodus ir atlikti bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir užtikrintų, jog kodas negrįš.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Mercedes-Benz C klasės 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2012 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2018 m.
- Opel Insignia 2009-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai kodas P0079 yra aktyvus?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, toliau važiuojant su šiuo kodu gali padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir gali būti pažeisti kiti variklio komponentai. Rekomenduojama problemą diagnozuoti ir sutvarkyti per kelias savaites, kad išvengtumėte brangiau kainuojančių problemų.
Kiek paprastai kainuoja P0079 taisymas Lietuvoje?
Remonto kaina paprastai svyruoja nuo 40 € už paprastą elektros jungtį iki 280 € už visišką solenoido pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 35-60 €, priklausomai nuo autoserviso vietos ir reikalingų tyrimų sudėtingumo.
Ar dėl P0079 mano automobilis neatliks techninės apžiūros?
Taip, dėl aktyvios kontrolinės variklio lemputės techninė apžiūra Lietuvoje automatiškai nepraeinama. Be to, dėl išmetamųjų teršalų sistemos gedimo gali padidėti išmetamųjų dujų rodmenys, viršijantys leistinas ribas, todėl transporto priemonę reikės remontuoti ir iš naujo atlikti techninę apžiūrą.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0079 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų ir išmetamųjų teršalų kiekio pažeidimų. Nors gedimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių, įskaitant solenoido gedimą, laidų gedimus arba ECM problemas, atliekant tinkamas diagnostikos procedūras galima nustatyti pagrindinę priežastį. Laiku atliktas remontas atkuria maksimalų variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir atitiktį išmetamųjų teršalų reikalavimams. Transporto priemonių savininkai turėtų nedelsdami atkreipti dėmesį į šį kodą, kad išvengtų galimų katalizinio konverterio pažeidimų ir užtikrintų tolesnį patikimą transporto priemonės išmetamųjų teršalų kontrolės sistemų veikimą.