Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P007A, jis signalizuoja apie kritinį gedimą 1 banko oro užpildymo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje. Šis iš pažiūros nereikšmingas jutiklis atlieka svarbų vaidmenį varikliuose su turbokompresoriumi ir pripūtimu, nes stebi suslėgto oro temperatūrą po to, kai jis pereina per tarpinį aušintuvą. Dėl jutiklio gedimo atsiranda kaskadinių veikimo problemų, kurios gerai sureguliuotą variklį gali paversti nepatikima mašina, tačiau supratus pagrindinę mechaniką paaiškėja, kodėl šis nedidelis komponentas turi tokią didelę įtaką.
P007A Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P007A reiškia gedimą variklio 1 banko įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinėje, esančioje 1 variklio banke. Įkrovos oro aušintuvas, dar vadinamas tarpiniu aušintuvu, sumažina suslėgto oro iš turbokompresoriaus arba pripūtimo kompresoriaus temperatūrą prieš jam patenkant į variklį. Temperatūros jutiklis stebi šį aušinimo procesą ir siunčia duomenis į ECM. Sugedus jutiklio grandinei, ECM negali tiksliai valdyti oro ir degalų mišinio, todėl gali sumažėti našumas, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir galimas variklio stuksenimas esant padidintam slėgiui.
Bendrosios P007A priežastys
- Neteisingas pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklis – jutiklio elementas sugedo iš vidaus
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinės laiduose atsirado korozija, nutrūkimų arba trumpiklių
- Neteisingos elektrinės jungtys – atsilaisvinę, surūdiję arba pažeisti jungčių kaiščiai
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinis valdymo modulio gedimas
- Vidinio aušintuvo pažeidimas – fizinis pažeidimas, turintis įtakos jutiklio montavimui arba veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėja pagreitėjimas ir padidėjimo efektyvumas
- Mažesnė degalų ekonomija – ECM negali efektyviai optimizuoti oro ir degalų mišinio
- Didelis variklio stuksenimas arba pypsėjimas – ypač greitėjant arba esant didelei apkrovai
- Triukšminga tuščiąja eiga – netaisyklingas variklio veikimas, kai variklis dirba tuščiąja eiga
Diagnostika ir bandymai
Diagnostika pradedama prijungus OBD-II skaitytuvą, kad būtų gautas P007A kodas ir visi susiję gedimų kodai. Tuomet mechanikas apžiūrės pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklį ir jo laidų pynę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, jis patikrins jutiklio varžos vertes ir palygins jas su gamintojo specifikacijomis esant skirtingoms temperatūroms. Technikas taip pat patikrins jutiklio įtampos signalą į ECM ir patikrins tinkamas įžeminimo jungtis. Kai kuriais atvejais gali būti atliktas dūmų testas, kad būtų nustatyti bet kokie oro nuotėkiai tarpinio aušintuvo sistemoje, galintys turėti įtakos jutiklio rodmenims.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio prieinamumo:
- Pakeiskite oro užpildymo oro aušintuvo temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, kai reikia pakeisti jutiklį; kaina: 80-150 €
- Remontuoti laidų jungtį – taisyti pažeistus laidus arba jungtis jutiklio grandinėje; kaina: 60 € – 120 €
- Elektrinių jungčių valymas arba keitimas – korozijos ar prastų jungčių šalinimas; kaina: 30 € – 70 €
- ECM keitimas – retas, bet būtinas, jei sugedo valdymo modulis; kaina: 800 € – 1500 €
Po remonto ištrinkite kodą ir dar kartą išbandykite sistemą, atlikdami bandymą kelyje, kad patikrintumėte, ar sistema tinkamai veikia įvairiomis važiavimo sąlygomis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2012-2018 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2017
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2015 m.
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P007A yra aktyvus?
Nors transporto priemonė gali toliau važiuoti, nerekomenduojama važiuoti ilgesnį laiką. ECM negali tinkamai kontroliuoti padidinto slėgio ir oro bei degalų mišinio, todėl gali atsirasti variklio stuksenimas ir galimi stūmoklių ar vožtuvų pažeidimai. Apribokite važiavimą tik būtiniausiomis kelionėmis, kol bus baigtas remontas.
Kiek paprastai kainuoja diagnozuoti ir suremontuoti P007A Lietuvoje?
Diagnostikos įkainiai daugumoje techninės priežiūros centrų paprastai svyruoja nuo 40 € iki 80 €. Jutiklio keitimas kainuoja nuo 80 € iki 150 €, o laidų remontas gali kainuoti nuo 60 € iki 120 €. Bendros remonto išlaidos, priklausomai nuo konkrečios problemos, paprastai siekia nuo 120 € iki 230 €.
Ar dėl P007A mano automobilis suges techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvaus P007A kodo jūsų transporto priemonė Lietuvoje neišlaikys techninės apžiūros. Dėl užsidegusios variklio patikros lemputės ir galimo poveikio išmetamųjų teršalų kiekiui tai yra privalomas remontas prieš techninę apžiūrą. Prieš bandant atlikti techninę apžiūrą, gedimas turi būti tinkamai diagnozuotas ir pašalintas.
Ar šaltas oras gali sukelti P007A kodą?
Didelis šaltis gali išryškinti susilpnėjusias jutiklių grandines arba sukelti kondensaciją elektros jungtyse, todėl gali suveikti P007A kodas. Tačiau kodas turėtų išnykti, kai sistema įšyla ir atkuriama normali darbinė temperatūra.
Išvada
Į P007A kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Technikams reikėtų sistemingai diagnozuoti pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinę, ištirti jutiklį, laidų pynę ir tarpinio aušintuvo komponentus. Tinkamas remontas atkuria ECM oro ir degalų mišinio optimizavimo kontrolę, pašalina variklio stuksenimą ir išmetamųjų teršalų problemas. Reguliari priverstinio įsiurbimo sistemų techninė priežiūra padeda išvengti jutiklio grandinės gedimų ir garantuoja patikimą variklio veikimą padidinto slėgio sąlygomis.