Kai pasirodo diagnostikos trikties kodas P007B, tai signalizuoja, kad 1 banko įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklis rodo reikšmes, kurios nepatenka į numatytą intervalą, arba veikia netolygiai. Šis iš pažiūros nereikšmingas jutiklis atlieka svarbų vaidmenį varikliuose su turbokompresoriumi ir pripūtimu, nes stebi suslėgto oro temperatūrą po tarpinio aušinimo. ECM remiasi šiais duomenimis, kad galėtų atlikti tikslius degalų ir laiko reguliavimus. Tačiau norint nustatyti, ar sugedo pats jutiklis, ar pagrindinės sistemos problemos lemia klaidingus rodmenis, reikia atlikti kruopštų tyrimą.
P007B Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės diapazonas/veikimas 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutikliu, dar vadinamu tarpinio aušintuvo temperatūros jutikliu, kuris stebi suslėgto oro temperatūrą po to, kai jis pereina per tarpinio aušintuvo sistemą. ECM (variklio valdymo modulis) naudoja šiuos duomenis degalų įpurškimo ir uždegimo laikui optimizuoti. Europos automobiliuose šią funkciją atlieka ECM, o ne amerikietiško tipo PCM (Powertrain Control Module). Kai jutiklio rodmenys neatitinka numatytų parametrų arba rodo nenuoseklų veikimą, ECM įjungia šį kodą, kuris gali turėti įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui.
Bendrosios P007B priežastys
- Neveikiantis pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklis – jutiklio elemento gedimas arba vidinis gedimas
- Pažeista laidų grandinė – surūdiję, nutrūkę arba trumpi laidai jutiklio grandinėje
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinę arba oksiduoti jungčių gnybtai
- ECM gedimas – retai pasitaikantys, bet galimi valdymo modulio programavimo arba techninės įrangos sutrikimai
- Vidinio aušintuvo sistemos problemos – fiziniai pažeidimai, turintys įtakos jutiklio montavimui arba veikimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis signalas prietaisų skydelyje
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios sąnaudos dėl netinkamo oro ir degalų mišinio
- Variklio svyravimai – ypač greitėjant arba veikiant apkrovai
- Trumpa tuščia eiga – nestabilus variklio veikimas tuščiąja eiga
Diagnostika ir bandymas
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD2 skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Tada jie apžiūri pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklį ir jo laidų rinkinį, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodami multimetrą, technikai patikrina jutiklio varžos vertes ir įtampos signalus, palygindami rodmenis su gamintojo specifikacijomis. Jutiklio reakcija į temperatūros pokyčius tikrinama stebint tiesioginius duomenis varikliui įšilus. Be to, mechanikai gali atlikti laidų grandinės tęstinumo bandymus ir patikrinti, ar tinkamai sujungtos įžeminimo jungtys, kad izoliuotų elektros gedimus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo konkretaus gedimą sukėlusio komponento, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo automobilio markės ir darbo jėgos poreikio.
- Pakeiskite įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis pataisymas, apimantis jutiklio nuėmimą ir montavimą; kaina: 80-150 €
- Remontuoti laidų pynę – sujungti pažeistus laidus arba pakeisti visą pynės dalį; kaina: 120 € – 250 €
- Išvalykite arba pakeiskite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir užtikrinkite tinkamą kontaktą; kaina: 30 € – 70 €
- ECM perprogramavimas arba keitimas – retai, bet gali prireikti; kaina: 300 € – 800 €
Po remonto mechanikai ištrina diagnostinį kodą ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą jutiklio veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 3 serijos 2010-2018 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2015 m.
- Volkswagen Golf GTI 2010-2017
- Ford Focus ST 2012-2018
- Volvo S60 T5 2011-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai P007B kodas yra aktyvus?
Nors vairavimas su šiuo kodu nėra iš karto pavojingas, dėl jo gali sumažėti variklio našumas ir padidėti degalų sąnaudos. ECM gali veikti „ribotu režimu”, ribojančiu išleidžiamą galią. Patartina problemą diagnozuoti per kelias dienas, kad būtų išvengta galimų variklio pažeidimų dėl netinkamo oro ir degalų mišinio.
Kiek paprastai kainuoja sutvarkyti P007B Lietuvoje?
Remonto kaina, priklausomai nuo pagrindinės priežasties, svyruoja nuo 80 € iki 250 €. Jutiklio keitimas paprastai kainuoja 80-150 €, o laidų remontas gali siekti 250 €. Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda 40-60 € prie bendros kainos. Darbo įkainiai Lietuvoje paprastai yra mažesni už Vakarų Europos vidurkius.
Ar dėl P007B mano automobiliui gali sutrikti techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvios variklio patikros lemputės Lietuvoje sugenda techninė apžiūra. Atliekant išmetamųjų teršalų patikrą taip pat gali būti nustatyti pažeidimai dėl neteisingų oro temperatūros rodmenų, dėl kurių techninės apžiūros rezultatai gali būti nepatenkinami. Prieš praeinant techninę apžiūrą kodas turi būti pašalintas.
Kaip galiu užkirsti kelią pakartotiniam P007B atsiradimui?
Reguliari turbokompresoriaus ir tarpinio aušintuvo techninė priežiūra.
Išvada
Norint išlaikyti idealų variklio veikimą ir degalų naudojimo efektyvumą, reikia nedelsiant atkreipti dėmesį į diagnostinį kodą P007B. Tinkamai diagnozei atlikti reikia sistemingai patikrinti pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklį, elektrines jungtis ir susijusią laidų grandinę. Laiku išsprendus šią problemą išvengiama galimų variklio pažeidimų ir užtikrinamas tinkamas tarpinio aušintuvo sistemos veikimas. Norint tiksliai pašalinti ir suremontuoti šią temperatūros jutiklio grandinės problemą, būtina profesionali diagnostikos įranga ir techninė patirtis.