Diagnostikos sutrikimo kodas P007E signalizuoja apie galimai brangiai kainuojančią transporto priemonės priverstinio įsiurbimo sistemos problemą. Kai 1 banko įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklis pradeda siųsti nepastovius signalus, atsiranda domino efektas, dėl kurio nukenčia variklio efektyvumas ir našumas. Šis nepastovus gedimas dažnai prisidengia kitomis problemomis, todėl tinkamai nustatyti diagnozę sudėtinga net patyrusiems technikams. Nuo pagrindinių priežasčių supratimo ir sistemingo požiūrio į sprendimą priklauso, ar savininkų laukia paprastas jutiklio keitimas, ar didelės apimties elektros sistemos remontas.
P007E Įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės pertrūkis / gedimas 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Kodas P007E reiškia įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklio grandinės gedimą, konkrečiai 1 variklio banke. Šis jutiklis stebi suslėgto oro temperatūrą po to, kai jis pereina per tarpinį aušintuvą arba pripildomo oro aušintuvą varikliuose su turbokompresoriumi ir pripūtimu. ECM (variklio valdymo modulis) naudoja šiuos duomenis degalų įpurškimo laikui, uždegimo laikui ir slėgio padidinimui optimizuoti. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne PCM (Powertrain Control Module), kaip įprasta amerikietiškoje terminologijoje. Kai jutiklio signalas tampa nepastovus arba nepastovus, tai gali neigiamai paveikti variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P007E priežastys
- Neteisingas pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklis – jutiklio elementas sugedęs arba pažeistas iš vidaus
- Pažeista laidų grandinė – jutiklio grandinės laiduose yra korozijos, trūkimų arba trumpiklių
- Nekokybiškos elektrinės jungtys – atsilaisvinę, surūdiję arba pažeisti jungčių gnybtai
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinis variklio valdymo modulio gedimas
- Nepastovi įžeminimo jungtis – prastas važiuoklės įžeminimas, turintis įtakos jutiklio signalo vientisumui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir skubiausias įspėjamasis ženklas
- Sumažėjusi variklio galia – pastebimai sumažėjęs pagreitis ir bendras našumas
- Mažesnė degalų ekonomija – variklis dirba ne taip efektyviai dėl neteisingų oro temperatūros rodmenų
- Variklio svyravimai arba užklimpimas – ypač pastebimi greitėjant arba veikiant apkrovai
- Trumpa tuščia eiga – nestabilus variklio veikimas, kai variklis dirba tuščiąja eiga
Diagnozė ir bandymas
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų gautas P007E kodas ir visi susiję gedimų kodai. Tuomet mechanikas apžiūrės pripildomo oro aušintuvo temperatūros jutiklį ir jo laidų pynę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, mechanikas patikrins jutiklio varžos vertes ir išėjimo įtampą įvairiuose temperatūros diapazonuose. Tiesioginė duomenų stebėsena naudojant nuskaitymo įrankį padeda nustatyti nutrūkstamus signalo nutrūkimus arba netaisyklingus rodmenis. Reikėtų patikrinti laidų tarp jutiklio ir ECM vientisumą ir tinkamas įžeminimo jungtis. Kai kuriais atvejais, norint įsitikinti tinkamu jutiklio veikimu, jį galima kaitinti šiluminiu pistoletu ir stebėti jo atsaką.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties, o išlaidos skiriasi priklausomai nuo konkretaus komponento, į kurį reikia atkreipti dėmesį.
- Pakeiskite įkrovos oro aušintuvo temperatūros jutiklį – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, apimantis jutiklio nuėmimą ir montavimą; kaina: 45-85 €
- Remontuoti pažeistą laidų pynę – sujungti ir sulituoti pažeistus laidus arba pakeisti visą pynės dalį; kaina: 60-120 €
- Išvalykite ir sutvirtinkite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir patepkite jungtis dielektriniu tepalu; kaina: 25 € – 40 €
- ECM keitimas arba perprogramavimas – retai reikalingas, bet būtinas, jei patvirtinamas vidinio modulio gedimas; kaina: 400 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi ištrinti diagnostinius kodus ir atlikti bandomąjį važiavimą, kad patvirtintų, jog gedimas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Volkswagen Golf GTI 2010-2018 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- BMW 3 serijos automobiliai 2012-2019 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2011-2017
- Ford Focus ST 2013-2018 m.
- Volvo S60 T5 2011-2018
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti su aktyviu P007E kodu?
Nors automobilis vis dar gali būti tinkamas važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali lemti prastesnes eksploatacines savybes, mažesnes degalų sąnaudas ir galimą variklio pažeidimą. ECM negali tinkamai reguliuoti padidinto slėgio ir degalų tiekimo, neturėdama tikslių duomenų apie oro užpildymo temperatūrą, o tai gali sukelti stuksenimą arba išankstinį užsidegimą.
Kiek paprastai kainuoja sutvarkyti P007E Lietuvoje?
Remonto kaina paprastai svyruoja nuo 45 € iki 120 € už jutiklio pakeitimą arba laidų remontą, plius 30-50 € diagnostikos mokestis. Jei reikia pakeisti ECM, išlaidos gali siekti nuo 400 € iki 800 €. Daugeliu atvejų keičiamas paprastas jutiklis, todėl išlaidos yra palyginti nedidelės.
Ar dėl P007E mano automobilis neapraeis techninė apžiūra?
Taip, dėl aktyvaus P007E kodo techninė apžiūra bus nesėkminga.
Išvada
Į diagnostinį kodą P007E reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Technikos specialistai turi sistemingai tikrinti 1 banko įpylimo oro aušintuvo temperatūros jutiklį, susijusias laidų grandines ir elektrines jungtis. Skubiai išsprendus problemą, pakeitus jutiklį arba sutaisius grandinę, bus atkurta tinkama oro temperatūros stebėsena ir užtikrintas idealus degimo efektyvumas, atitiktis išmetamųjų teršalų reikalavimams bei bendras variklio patikimumas naudojant turbokompresorinius arba pripūstus variklius.