Žieminės padangos ne ką labiau pritaikytos važiuoti vasarą nei vasarinės padangos – važiuoti žiemą. Lietuvoje žiemą žiemines padangas naudoti privaloma, o vasarą neprivaloma naudoti vasarinių padangų. Vis dėlto manau, kad vasarą važiuoti žieminėmis padangomis yra taip pat rizikinga, kaip ir žiemą važiuoti vasarinėmis padangomis. Kad tai suprastumėte, pakaks kelių argumentų.
Pirma, žiemą vasarinėmis padangomis važiuojantys vairuotojai žino apie didesnę riziką, todėl yra linkę važiuoti atsargiau ir supranta, kad tokiomis sąlygomis slydimo ir stabdymo kelias yra pavojingesnis.
Antra, statistiškai žiemą įvyksta mažiau eismo įvykių nei vasarą. Be to, vasarą dažnai važiuojame greičiau. Trečia, žiemą kelio sąlygos panašios į rudens ar pavasario, todėl esant aukštesnei temperatūrai (pvz., 10 laipsnių Celsijaus) vasarinės padangos gali būti tokios pat geros arba geresnės nei žieminės, ypač esant šlapiai kelio dangai.
O koks jis vasarą? Vasarą įvyksta daugiausia nelaimingų atsitikimų. Žieminės padangos prasčiau veikia esant aukštai temperatūrai ir važiuojant sausais bei šlapiais keliais. Padangos šoninė sienelė yra lankstesnė, todėl staiga keičiant važiavimo kryptį automobilis elgiasi taip, tarsi važiuotų šlapia danga. Be to, vairuotojai dažnai nusprendžia „davažinėti“ žiemines padangas vasarą, todėl jos jau būna gana susidėvėjusios ir neefektyvios.
Nepriklausomi bandymai rodo, kad vasarą važiuojant žieminėmis padangomis avarijos rizika yra didelė. Stabdymo kelias ant sausos dangos pailgėja keliais, o ant šlapios dangos – iki keliolikos metrų. Žieminės padangos taip pat prasčiau susidoroja su akvaplanavimu.