• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Didžiausias dyzelinių variklių gedimas. Kai jis prasideda, reikia nedelsiant imtis veiksmų

pagal Andžej Biaigo
2024.07.07, 15:30
Patarimai
A A
0
bmw m57 dyzelinis variklis 30d

BMW M57 dyzelinis variklis, populiarusis 30d. BMW nuotrauka.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kai jis prasideda, dauguma panikuoja. Dyzelinio variklio „užsigazavimas“ yra itin įspūdingas gedimas. Internete netrūksta filmuotos medžiagos, kurioje užfiksuota, kaip automobilis staiga pradeda spjaudytis ir garsiai ūžti, nes variklis įsijungė į maksimalų greitį. Nors yra būdų, kaip tai padaryti, procesą sustabdyti nelengva, o visa tai gali baigtis net gaisru.

Iš pradžių reikėtų pabrėžti, kad dyzelinio variklio „užsigazavimas“ yra retas reiškinys ir ne kiekvienam varikliui jis būdingas. Viskas priklauso nuo įsiurbimo sistemos konstrukcijos ir variklio gesinimo sistemos. Gedimas įvyksta variklio alyvai per įsiurbimo sistemą patekus į degimo kameras dėl turbokompresoriaus susidėvėjimo.

Dyzelinio variklio „užsigazavimas“ arba kitaip „raznosas“ – kaip vyksta procesas?

Įvykus dyzelinio variklio „užsigazavimui“, įrenginys naudoja ne tik dyzeliną, bet ir variklio alyvą. Net išjungus variklį ir nutraukus degalų tiekimą, dėl aukštos temperatūros, skatinančios mišinio užsidegimą, variklis toliau veikia naudodamas variklio alyvą.

savaime uzsigazuoja variklis raznosas automobilis

Neturėtų stebinti, kad nekontroliuojamas variklio alyvos degimas didina variklio sūkių dažnį. Dyzelinui nereikia uždegimo žvakių mišiniui uždegti, todėl jo išjungimas rakteliu yra neveiksmingas. Į variklį patenka vis daugiau alyvos, todėl jis dirba vis greičiau. Įrenginys greitai susidėvi, todėl į variklį patenka dar daugiau alyvos ir jis dirba dar didesniu sūkių dažniu, o tai galiausiai lemia variklio užsikirtimą.

„Raznosas“ – kaip atpažinti gedimą?

Stovint nesunku atpažinti tuščiąją eigą. Jei variklis be mūsų įsikišimo pradeda suktis didesniu greičiu, tai gali reikšti, kad prasideda „raznosas“. Tokiu atveju svarbu reaguoti kuo greičiau, kad visas procesas neišsiplėstų.

Kaip sustabdyti „užsigazavusį“ dyzelinį variklį?

Kai kurie varikliai išsijungia pasukus raktelį net ir važiuojant atbuline eiga, nes jų gesinimo sistema išjungia oro tiekimą. Kitais atvejais variklį reikia sustabdyti jėga.

Čia turime du metodus, iš kurių rekomenduojamas tik vienas. Pirmasis būdas – rankiniu būdu išjungti oro tiekimą į variklį. Tačiau neturint žinių apie variklį ir jo konstrukciją, tai padaryti sunku ir pavojinga. Todėl geriau naudoti antrąjį metodą.

Antrasis būdas – variklio droseliavimas naudojant transmisiją. Šiuo atveju įjungiama aukšta pavara, pavyzdžiui, ketvirta arba penkta, ir atleidžiama sankabos pedalas stipriai spaudžiant stabdį. Taip sustabdysite variklį, nors kyla pavojus sugadinti sankabą arba dvigubos masės smagratį. Tačiau galima žala yra mažiau brangi nei variklio „mirtis“. Jei pavyks sustabdyti „užsigazavimą“, reikės pakeisti ir turbokompresorių – juk jis yra pagrindinė įsibėgėjimo priežastis. Tai vis tiek kainuos pigiau nei pakeisti visą agregatą.

Skaitykite  Kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį: ekspertų patarimai

Kaip sustabdyti „užsigazavusį“ dyzelinį variklį su automatine pavarų dėže?

Automatinių pavarų dėžių atveju situacija sudėtingesnė. Dėl to, kad nėra pastovios sankabos, negalima naudoti norimo didelio perdavimo koeficiento. Įjungus D arba R režimą ir stabdant galima labiau pakenkti transmisijai nei sustabdyti variklį. Todėl geriausia išeitis bus kuo labiau sumažinti žalą, t. y. naudoti P funkciją ir laukti su gesintuvu virš atidaryto variklio dangčio, kad kilus gaisrui būtų galima greitai jį užgesinti.

Kaip išvengti dyzelinio variklio „raznoso“?

Dyzelinas bėga dėl turbokompresoriaus susidėvėjimo. Rūpindamiesi juo ir užkirsdami kelią alyvos nutekėjimui į įsiurbimo kanalus, gedimo mums nepasitaikys. Pastebėjus nuotėkius, kompresorių reikėtų restauruoti arba pakeisti.

Žymos: dyzeliniai automobiliaidyzelinis variklisraznosas
Dalintis173DalintisSiųstiDalintis30

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.