Jei automobilio prietaisų skydelyje staiga užsidega geltona variklio lemputė, tai gali sukelti klausimų ir nerimo. Šiame straipsnyje paaiškinama, ką reiškia šis įspėjimas, kas jį sukelia ir kada reikia imtis veiksmų – nedelsiant ar ramiai.
Ką rodo geltona variklio lemputė?
Geltona arba oranžinė variklio lemputė, paprastai vadinama „Check engine“ arba „Gedimų indikatoriaus lempute“, rodo, kad variklio valdymo blokas (ECU) aptiko problemą. Nors tai nėra taip kritiška kaip raudona lemputė, jos ignoravimas gali sukelti rimtą žalą arba brangų remontą.
Dažniausios lemputės priežastys
Yra įvairių priežasčių, kodėl rodomas šis įspėjimas. Štai dažniausiai pasitaikantys:
- Neteisingas kuro ir oro mišinys – dėl sugedusių jutiklių arba oro nuotėkio (pvz., kodai P0171, P0172)
- Deguonies jutiklio gedimas – turi įtakos kuro sąnaudoms ir išmetamųjų teršalų kiekiui
- Atsilaisvinęs arba sugedęs kuro bako dangtelis – gali sukelti garavimo sistemos nuotėkį (pvz., P0442)
- Užsikimšęs arba sugedęs katalizatorius – sumažina variklio efektyvumą (pvz., P0420)
- Uždegimo sistemos problemos – blogos uždegimo žvakės, ritės arba laidai (pvz., P0300)
- EGR vožtuvo arba DPF problemos – dažnos mieste važiuojančiuose dyzeliniuose automobiliuose
Ar galima važiuoti degančia geltona variklio lempute?
Daugeliu atvejų taip, bet ne visada. Galite saugiai vairuoti, jei lemputė šviečia nuolat (nemirksi) ir transporto priemonė veikia normaliai. Tačiau turėtumėte nedelsdami sustoti, jei:
- Mirksi lemputė – rodo rimtą uždegimo sutrikimą
- Sumažėjusi variklio galia arba netolygus tuščiosios eigos veikimas
- Dūmai, keisti garsai arba degėsių kvapas
Važiavimas tokiomis sąlygomis gali sugadinti tokius komponentus kaip katalizatorius arba dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF).
Ką daryti, kai užsidega įspėjamoji lemputė?
Štai nuoseklus vadovas vairuotojams:
- Patikrinkite degalų bako dangtelį – užsukite jį ir užveskite automobilį iš naujo. Lemputė gali užgesti po kelių važiavimų.
- Naudokite OBD2 skaitytuvą – tokie įrenginiai kaip ELM327 gali nuskaityti klaidų kodus per jūsų telefoną.
- Apsilankykite remonto dirbtuvėse – jei neturite įrankių ar patirties, rekomenduojama atlikti diagnostinį testą.
Atminkite: neištrinkite gedimų kodų neišsprendę pagrindinės problemos, nes problema gali pasikartoti.
Dažni OBD2 klaidų kodai ir jų reikšmės
Kai kurie dažnai pasitaikantys kodai:
- P0171 – Liesas degalų ir oro mišinys (1 blokas)
- P0300 – Aptiktas atsitiktinis uždegimo sutrikimas
- P0420 – Katalizatoriaus sistemos efektyvumas žemiau ribos
- P0442 – Aptiktas garavimo išmetimo sistemos nuotėkis (nedidelis nuotėkis)
- P0130 – O2 jutiklio grandinė gedimas
Būtina atlikti išsamesnį tyrimą, nes viena klaida gali sukelti antrinius gedimus.
Eksperto įžvalga
Pasak mechaniko iš Kauno: „8 iš 10 atvejų geltona variklio lemputė yra susijusi su deguonies jutikliu arba degalų mišiniu. Dėl to nereikia panikuoti, tačiau remonto atidėliojimas gali pabloginti problemą.“
Ar įspėjamoji lemputė gali užgesti pati?
Taip – jei problema buvo laikina (pvz., atsilaisvinęs degalų bako dangtelis arba trumpalaikis jutiklio gedimas), ECU gali išjungti lemputę po kelių važiavimo ciklų. Tačiau rimtos problemos turi būti diagnozuojamos ir pašalinamos rankiniu būdu.
Prevenciniai patarimai, kaip išvengti įspėjimų ateityje
- Naudokite aukštos kokybės degalus, ypač dyzeliniams varikliams
- Reguliariai keiskite oro, uždegimo žvakių ir degalų filtrus
- Retkarčiais važiuokite ilgesnius atstumus greitkeliu, kad regeneruotumėte DPF
- Nedidinkite variklio apsukų per didelio greičio, kai jis šaltas
- Venkite degalų priedų, nebent juos rekomenduoja gamintojas
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.