• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 8 rugpjūčio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Kodėl automobilio aušinimo skystis gali būti pavojingas varikliui?

pagal Andžej Biaigo
2025.07.21, 8:30
Eksploatacija
A A
0
automobilio variklio skyrius dingsta antifrizas dingsta ausinimo skystis

Aušinimo skystis

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Variklio aušinimo skystis, dar žinomas kaip antifrizas, yra labai svarbus skystis kiekvienoje transporto priemonėje. Jis palaiko optimalią variklio temperatūrą ir apsaugo nuo užšalimo šaltame klimate. Tačiau netinkamo aušinimo skysčio naudojimas arba jo būklės nepaisymas gali smarkiai pažeisti variklį. Štai kodėl aušinimo skystis, jei jis netinkamai prižiūrimas, gali būti labiau žalingas nei naudingas.

Neteisingas aušinimo skysčio tipas: korozijos receptas

Yra keletas aušinimo skysčio tipų, tokių kaip G11 (mėlynas/žalias), G12 (raudonas/rožinis) ir G13 (violetinis), kurių kiekvienas pasižymi skirtingomis cheminėmis savybėmis. Nesuderinamų aušinimo skysčių maišymas gali sukelti:

  • Nuosėdų susidarymą, dėl kurio užsikemša radiatorius ir susiaurėja aušinimo skysčio kanalai
  • Antikorozinės apsaugos praradimą, dėl kurio gali būti pažeisti aliuminio blokai ir galvutės
  • Greitas guminių tarpiklių ir tarpiklių susidėvėjimas

Patarimas: Visada naudokite automobilio gamintojo rekomenduojamą aušinimo skystį.

Senas arba susidėvėjęs aušinimo skystis: paslėptas variklio žudikas

tamsi mase po variklio ausinimo skyscio bakelio dangteliu
Tamsi masė po variklio aušinimo skysčio bakelio dangteliu

Laikui bėgant, aušinimo skysčio priedai suyra:

  • Sumažina apsaugą nuo užšalimo ir virimo temperatūros
  • Leidžia korozijai vidaus komponentuose, tokiuose kaip vandens siurblys ir šildytuvo šerdis
  • Gali tapti rūgštus, pažeisdamas metalines ir gumines dalis

Patarimas: Keiskite aušinimo skystį kas 2–5 metus, priklausomai nuo tipo (G11 kas 2 metus, G12/G13 iki 5 metų).

Žemas aušinimo skysčio lygis: pirmasis pavojaus ženklas

Per mažas aušinimo skysčio kiekis sukelia:

  • Perkaitimą, dėl kurio gali deformuoti cilindro galvutę arba sprogti galvutės tarpinė
  • Prastas šildymas salone, ypač žiemą

Patarimas: Reguliariai tikrinkite aušinimo skysčio lygį, kai variklis šaltas.

Nuotėkiai ir oro kišenės: tylios grėsmės

Aušinimo skysčio nuotėkis per žarnas, radiatorius ar tarpines leidžia orui patekti į sistemą:

  • Oro kišenės sutrikdo aušinimo skysčio srautą ir neleidžia tinkamai keistis šilumai
  • Lokalinis perkaitimas variklio karštosiose vietose

Patarimas: Po techninės priežiūros visada tinkamai išleiskite orą iš aušinimo sistemos.

Perkaitimas ir slėgis šuoliai

uzkaites automobilio variklis radiatorius ausinimo sistema

Jei aušinimo skystis nesugeria ir neperduoda šilumos efektyviai:

  • Per didelis slėgis gali pažeisti radiatoriaus dangtelius arba žarnas
  • Verdantis aušinimo skystis gali sudaryti garų kamštį, sutrikdydamas cirkuliaciją

„Aušinimo skysčio ignoravimas yra vienas greičiausių būdų sunaikinti šiuolaikinį variklį.“
– J. Mickevičius, automobilių remonto specialistas Vilniuje

Galvos tarpinės gedimas: didžiausia pasekmė

Jei variklis perkaista dėl aušinimo skysčio gedimo:

  • Galvutės tarpinė gali perdegti, dėl to išsiskiria balti dūmai ir prarandamas aušinimo skystis
  • Aušinimo skystis gali susimaišyti su alyva, susidaro pieniškos nuosėdos ir prastas tepimas
  • Remontas gali kainuoti nuo 500 iki 2000 eurų ar daugiau
Skaitykite  Kaip atpažinti perdegusį automobilio saugiklį ir ar galima dar važiuoti?

Vidinė korozija ir mineralų nuosėdos

Kai Aušinimo skysčio apsauginiai priedai susidėvi:

  • Ant aliuminio blokų ir vandens gaubtų susidaro vidinės rūdys
  • Siaurame kanale, EGR aušintuvuose ir termostatuose kaupiasi apnašos

Tai sumažina šilumos išsiskyrimą, net jei temperatūros matuoklis rodo normalias vertes.

Vandens siurblio gedimas

Senas arba netinkamas aušinimo skystis gali pažeisti sandariklius ir guolius:

  • Nutekantys arba cypiantys siurbliai yra aušinimo skysčio sukelto gedimo požymiai
  • Siurblio užstrigimas visiškai sustabdo aušinimo skysčio srautą

Cheminės specifikacijos: kas daro aušinimo skystį saugų?

pH vertė

  • Idealus diapazonas: nuo 7,5 iki 10,5
  • Rūgštinis (<7): korozuoja metalinius komponentus
  • Šarminis (>11): pažeidžia gumines ir plastikines dalis

Virimo ir užšalimo temperatūros

  • Geras aušinimo skystis: virimo temperatūra slėginėje sistemoje apie +120–130 °C
  • Apsauga nuo užšalimo: –35 °C arba žemesnė, priklausomai nuo koncentracijos

Įspėjimas: Skiedimas vandeniu iš čiaupo sumažina šias ribas ir į sistemą patenka mineralų.

Kada keisti aušinimo skystį?

ausinimo skyscio rezervuaras ausinimo skystis
Aušinimo skysčio rezervuaras
Aušinimo skysčio tipas
Keitimo intervalas
G11 (mėlyna/žalia)
Kas 2 metus
G12/G12+
Kas 4–5 metus
G13
Kas 5 metus

Kaip aptikti su aušinimo skysčiu susijusias problemas?

  • Variklis greitai perkaista, net ir trumpų kelionių metu
  • Netolygus salono ventiliacijos angų šildymas
  • Aušinimo skystis keičia spalvą (ruda, juoda, drumsta)
  • Gurzgiantis garsas iš radiatoriaus arba žarnų
  • Šlapios dėmės po variklio skyriumi – galimas nuotėkis

Paskutiniai patarimai Lietuvos vairuotojams

  • Niekada neatidarykite radiatoriaus dangtelio, kai variklis karštas – nudegimų pavojus
  • Jei aušinimo skystis verda, prieš išjungdami variklį, leiskite jam veikti tuščiąja eiga
  • Nenaudokite paprasto vandens – jame nėra apsaugos nuo korozijos
  • Įtariate problemą? Atlikite slėgio arba CO₂ bandymą

Aušinimo skystis yra tylus žudikas, jei juo nesirūpinama

Aušinimo skystis yra daugiau nei temperatūros reguliatorius. Jis apsaugo nuo korozijos, terminio įtempio ir mechaninių gedimų. Netinkamo tipo naudojimas, keitimo intervalų nepaisymas arba nuotėkių ignoravimas gali tyliai sugadinti jūsų variklį. Būkite saugūs – reguliariai tikrinkite aušinimo skystį.

Ar kada nors susidūrėte su variklio problemomis dėl aušinimo skysčio? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose ir padėkite kitiems gauti informacijos.

Žymos: aušinimo skystis
Dalintis20DalintisSiųstiDalintis3
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai rūdija mažiausiai – puikiai tinka Lietuvos klimatui

9 naudoti automobiliai, kurie ir po 15 metų išlieka patikimi

„Juodoji mirtis“ varikliui: pavojingas įprotis, kurį daro daugelis lietuvių

Teisių atėmimas už paspirtuką? Štai kada tai įmanoma

Brangiausi automobiliai remontui Lietuvoje – 2025 metų sąrašas

Volkswagen Passat B7: dažnas svečias, bet ar patikimas draugas?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt - Daiktų nuoma
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
Salvata.lt - Buitinės technikos remontas
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz