Neveikiantis automobilio oro kondicionierius vasarą gali greitai sugadinti bet kokią kelionę. Nors dažnas įtarimas yra mažas šaltnešio kiekis, tikroji priežastis gali būti kelios kitos problemos. Štai ką Lietuvos vairuotojai turėtų patikrinti prieš vykdami į techninės priežiūros centrą.
Kaip veikia automobilio oro kondicionierius?
Automobilio oro kondicionavimo sistema veikia uždaroje kilpoje cirkuliuojančio šaltnešio slėgio pokyčiais. Kompresorius atlieka pagrindinį vaidmenį suslėgdamas dujas, kurios vėliau kondensuojamos kondensatoriuje. Šio proceso metu šiluma išsiskiria už automobilio ribų. Atvėsęs skystas šaltnešis praeina per garintuvą, kur sugeria šilumą iš salono oro ir grįžta kaip šaltas oras per ventiliacijos angas.
Dažniausios priežastys, kodėl oro kondicionierius nevėsina
Nors dažnai kaltas mažas šaltnešio kiekis, yra keletas kitų mechaninių ar elektroninių priežasčių, dėl kurių sistema gali visiškai nustoti veikti.
Šaltnešio nuotėkis arba trūkumas
Natūralus šaltnešio praradimas vyksta laikui bėgant, tačiau sistemos nuotėkiai, ypač dėl susidėvėjusių žarnų ar sandariklių, gali sukelti greitą gedimą. Mikroskopiniai nuotėkiai yra dažni, tačiau dideliems nuotėkiams reikia skubiai atkreipti dėmesį.
- Žemas šaltnešio kiekis dėl natūralaus garavimo
- Nutekančios žarnos arba sandarikliai
- Matomos alyvos dėmės šalia oro kondicionieriaus komponentų
Kompresoriaus gedimas
Kompresorius, varomas variklio diržo, yra viena iš labiausiai gedimams linkusių dalių. Jei jis skleidžia keistus garsus arba visai neįsijungia, gali tekti jį sutaisyti arba pakeisti.
- Nėra šalto oro, nors šaltnešio lygis normalus
- Neįprasti garsai oro kondicionieriaus veikimo metu
- Kompresoriaus sankaba neįsijungia
Oro srauto problemos ir salono komfortas
Net ir veikiančiam kompresoriui oro srauto problemos gali apriboti aušinimą. Tai gali būti užsikimšęs garintuvas, nešvarus salono filtras arba užsikimšę ortakiai.
Salono filtro ir garintuvo problemos
Dulkių, lapų ar bakterijų kaupimasis gali sumažinti aušinimo efektyvumą arba sukelti nemalonius kvapus. Salono filtrą reikia reguliariai keisti, ypač prieš vasaros keliones po Lietuvą.
- Silpnas oro srautas iš ventiliacijos angų
- Nemalonus kvapas, kai įjungtas oro kondicionierius
- Filtras nekeistas ilgiau nei metus
Elektronikos ir valdymo blokų gedimai
Šiuolaikiniai automobiliai oro kondicionieriui valdyti naudoja jutiklius ir valdymo modulius. Perdegęs saugiklis, sugedęs jutiklis arba pažeistas valdiklis gali sustabdyti sistemos įjungimą.
Elektros problemų diagnostikos veiksmai
Technikai dažnai nuskaito klaidų kodus, kad nustatytų gedimus. Dažniausios problemos yra sugedę temperatūros jutikliai arba sugedusios relės.
- Oro kondicionieriaus valdymo skydelis nereaguoja
- Klaidų pranešimai prietaisų skydelyje
- Staigus sistemos išsijungimas be įspėjimo
Kiti mechaniniai gedimai
Kondensatoriaus ventiliatorius užtikrina tinkamą šaltnešio aušinimą. Jam sugedus, slėgis pakyla ir sistema išsijungia. Panašiai, sugedę ventiliatoriai sumažina oro srautą salone.
Džiovintuvo ir drėgmės problemos
Džiovintuvas pašalina drėgmę iš šaltnešio. Prisisotinęs jis nebegali apsaugoti sistemos, todėl gali atsirasti vidinė korozija arba ledo užsikimšimai.
- Ledo kaupimasis oro kondicionavimo linijose
- Neįprasti šnypštimo garsai iš sistemos
- Senas arba užsikimšęs džiovyklės blokas
Kaip išvengti oro kondicionavimo gedimų Lietuvoje
Ekspertai rekomenduoja reguliariai įjungti oro kondicionierių, net žiemą, kad sandarikliai būtų sutepti ir sistema nesugestų. Reguliarus techninis aptarnavimas, pavyzdžiui, filtrų keitimas ir nuotėkių patikrinimas, padeda išvengti gedimų vasarą.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.