Jei vairuojate dyzelinį automobilį, pagamintą po 2007 m., tikėtina, kad jame įrengtas kietųjų dalelių filtras (DPF). Šis labai svarbus komponentas sumažina kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį, sulaikydamas suodžius prieš jiems patenkant į atmosferą. Tačiau, nors jis padeda aplinkai, jį taip pat reikia tinkamai prižiūrėti, o užsikimšimas yra viena dažniausių ir brangiausiai kainuojančių problemų.
Kas yra DPF filtras ir kodėl jis užsikemša
DPF sulaiko smulkias suodžių daleles, kurios susidaro degant dyzelinui. Laikui bėgant šios dalelės susikaupia ir turi būti sudeginamos regeneravimo proceso metu. Jei regeneracija nevyksta, filtras užsikemša – sumažėja jo našumas, užsidega įspėjamosios lemputės ir jį gali tekti pakeisti, o tai gali kainuoti iki 9 000 eurų.
Didžiausią pavojų kelia trumpos kelionės
Dažnos trumpos kelionės, ypač miesto eisme, neleidžia išmetimo sistemai pasiekti aukštos temperatūros, reikalingos suodžiams natūraliai sudegti. Tai sutrikdo pasyviąją regeneraciją ir lemia ankstyvą užsikimšimą.
- Krumpos kelionės = žema išmetamųjų dujų temperatūra
- Nevisiškas sudegimas = greitesnis DPF užsiteršimas
- Padidėjęs priešslėgis gali sugadinti variklį
Kaip veikia pasyvusis regeneravimas
Pasyvusis regeneravimas vyksta automatiškai ilgų, tolygių važiavimų metu (paprastai greitkeliuose), kai išmetamųjų dujų temperatūra viršija 600 °C. Tokioje temperatūroje susikaupę suodžiai oksiduojasi ir sudega, filtras išvalomas be vairuotojo įsikišimo.
Idealios regeneracijos sąlygos
Pasyviajam regeneravimui palaikyti:
- Važiuokite bent 20-30 minučių pastoviu greičiu
- Kai įmanoma, naudokitės greitkelių maršrutais
- Venkite pernelyg ilgos tuščiosios eigos arba dažno eismo su sustojimais
Kiti patarimai, kaip prailginti DPF tarnavimo laiką
Be tinkamų vairavimo įpročių, DPF ilgaamžiškumas priklauso nuo reguliarios techninės priežiūros ir degalų kokybės. RAC įspėja, kad prasta techninė priežiūra ir netinkami tepalai gali pagreitinti DPF gedimą. Žinoma, kad tam tikri alyvos priedai blokuoja filtrus, o pigūs degalai gamina daugiau suodžių.
- Visada naudokite DPF filtrams rekomenduojamas mažai pelenų turinčias variklines alyvas
- Papildykite degalus, kol bakas dar neišsipildė – kai kuriuose automobiliuose esant mažam degalų kiekiui išjungiama regeneracija
- Venkite pigių degalų, kurie blogai dega
Kainos, kurias patiriame nepaisydami savo DPF
Universalaus technikos instituto duomenimis, naujas DPF filtras gali kainuoti nuo 2 000 iki 9 000 eurų. Kai filtras yra pernelyg užsikimšęs, kad galėtų regeneruotis, jo pakeitimas gali būti vienintelė išeitis. Sutaupius kelis eurus degalams ar alyvai, gali tekti sumokėti didžiules remonto sąskaitas.
Pagrindiniai įspėjamieji ženklai
Atkreipkite dėmesį į šiuos požymius, rodančius, kad jūsų DPF filtras užsikimšęs:
- DPF įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje
- Galios sumažėjimas, padidėjusios degalų sąnaudos
- Dažni arba nepavykę regeneravimo ciklai
Apibendrinimas – paprastas įprotis gali sutaupyti tūkstančius
Važiuojant dyzeliniu automobiliu ilgomis kelionėmis pastoviu greičiu – tai paprasčiausias ir veiksmingiausias būdas išvengti DPF problemų. Tai derinkite su tinkama technine priežiūra ir kokybiškais degalais ir prailginsite filtro – ir variklio – tarnavimo laiką.
Kokia jūsų nuomonė? Ar esate susidūrę su DPF filtro problemomis? Pasidalykite patarimais ar klausimais komentarų skiltyje!