• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

Seno antifrizo pasekmės: ko nežino daugelis vairuotojų?

pagal Andžej Biaigo
2025.07.14, 11:24
Eksploatacija
A A
0
tamsi mase po variklio ausinimo skyscio bakelio dangteliu

Tamsi masė po variklio aušinimo skysčio bakelio dangteliu

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų Lietuvoje ir toliau naudoja pasenusį aušinimo skystį, nesuvokdami paslėptų pavojų. Laiku nepakeistas antifrizas gali sukelti rimtus variklio gedimus ir brangų remontą. Štai kodėl labai svarbu laiku pakeisti antifrizą.

Korozija aušinimo sistemos viduje

Senesnio tipo antifrizai, ypač IAT pagrindu pagaminti žali arba mėlyni, turi priedų, tokių kaip silikatai, kurie laikui bėgant suyra. Kai šie priedai praranda efektyvumą, vidiniai variklio komponentai pradeda koroduoti.

  • Koroduojantys radiatoriai, vandens siurbliai ir termostatų korpusai
  • Vidiniai nuotėkiai ir metalo nuovargis
  • Padidėjusi tarpiklių gedimo rizika

Užsikimšimas dėl likučių ir nuosėdų

ausinimo-skyscio-nutekejimo-problemos-sprendimas

Antifrizui senstant, jame kaupiasi rūdžių dalelės, kalkės ir kiti teršalai. Šios medžiagos nusėda siauruose aušinimo skysčio kanaluose ir šildymo šerdyse, sumažindamos cirkuliaciją ir efektyvumą.

Kaip susidaro kamščiai ir ką jie veikia

Susikaupusios nuosėdos gali trukdyti srautui radiatoriuose ar salono šildytuvuose, todėl vasaros eisme šiluma gali būti išsklaidyta neefektyviai arba net perkaisti.

  • Šildytuvas žiemą nešildo salono
  • Aušinimo ventiliatorius per daug veikia, kad kompensuotų
  • Perkaitimas ilgesnėse kelionėse ar įkalnėse

Sumažėjęs šilumos laidumas

Per ilgai naudojamas aušinimo skystis praranda gebėjimą perduoti šilumą. Dėl to padidėja variklio temperatūra, ypač esant apkrovai, o tai neigiamai veikia degalų naudojimo efektyvumą ir bendrą variklio našumą.

Pasak ekspertų, karščio paveikti varikliai sunaudoja daugiau degalų ir greičiau dyla, sumažindami ilgalaikį patikimumą.

Nesubalansuotas pH lygis

Senas antifrizas gali tapti per rūgštus arba per šarminis. Šis cheminis disbalansas pagreitina aliuminio ir kitų lengvųjų metalų koroziją šiuolaikiniuose varikliuose.

  • pH disbalansas ėda metalinius paviršius
  • Tarpikliai ir tarpinės gali suirti ir pradėti leisti vandenį
  • Vidinė elektrolizė pažeidžia vandens siurblio komponentus

Vandens siurblio gedimo rizika

Aušinimo skystis taip pat sutepa vandens siurblį. Kai antifrizas praranda šį tepumą, siurblio guoliai susidėvi, o tai galiausiai sukelia nuotėkį arba visišką siurblio gedimą.

Lietuvoje vandens siurblio keitimas gali kainuoti nuo 100 iki 250 eurų, neįskaitant šalutinės žalos remonto.

Požymiai, kad jūsų antifrizas nebeveikia

ausinimo skyscio rezervuaro pildymas

Net jei spalva atrodo priimtina, antifrizas vis tiek gali būti pažeistas. Patikrinkite šiuos įspėjamuosius ženklus:

  • Spalvos pakitimas – tampa rudas, oranžinis arba drumstas
  • Drumzlės arba plaukiojančios dalelės
  • Rūdų pėdsakai ant išsiplėtimo bako arba dangtelio
  • Perkaitimas arba gurguliavimas iš radiatoriaus
Skaitykite  Kada keisti padangas anksčiau nei reikalauja įstatymai?

Kaip dažnai jį reikia keisti?

Rekomenduojami keitimo intervalai priklauso nuo antifrizo tipo:

  • IAT (žalia, mėlyna): kas 2 metus arba 40 000 km
  • OAT (raudona, oranžinė): kas 5 metus arba 150 000 km
  • HOAT (geltona, violetinė): 5–7 metai, priklausomai nuo gamintojo

Visada žr. savo automobilio vadovą ir laikykitės gamintojo nurodymų. Niekada nemaišykite skirtingų tipų antifrizų – gali susidaryti kenksmingų gelio pavidalo nuosėdų.

Tinkamas antifrizo keitimas: trumpas vadovas

Norėdami užtikrinti maksimalią variklio apsaugą, laikykitės šios antifrizo keitimo tvarkos:

  • Leiskite varikliui visiškai atvėsti
  • Išleiskite seną antifrizą per radiatorių arba blokavimo kamštį
  • Praplaukite sistemą švariu vandeniu arba aušinimo skysčio praplovimo tirpalu
  • Papildykite šviežiu tinkamo tipo antifrizu, praskiestu demineralizuotu vandeniu
  • Išleiskite oro kišenes iš sistemos naudodami išleidimo varžtus arba aukšto taško metodus
  • Patikrinkite lygius ir nuotėkius po 2–3 dienų

Dažniausios antifrizo klaidos, kurių reikia vengti

Net patyrę vairuotojai daro šias klaidas:

  • Kokybės vertinimas tik pagal spalvą – vizualinis aiškumas negarantuoja cheminio stabilumo
  • Nesuderinamų tipų maišymas – susidaro nuosėdos, sumažėja aušinimas gebėjimas
  • Antifrizo keitimas be praplovimo – viduje lieka senų nuosėdų
  • Vandens iš čiaupo naudojimas vietoj distiliuoto – sukelia kalkių nuosėdas ir koroziją

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: Antifrizasaušinimo skystis
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz