Jei esate „Honda“ vairuotojas galbūt pastebėjote porą mažų juodų trikampėlių viršutiniame priekinio stiklo trečdalyje. Jie yra vos pastebimi, vos aukščiau jūsų įprastos matomumo linijos, tačiau tai nėra atsitiktinė dizaino keistenybė. Šie subtilūs ženklai turi psichologinį tikslą – padėti jums tapti geresniu ir saugesniu vairuotoju.
Trikampių paskirtis
„Honda“ šiuos trikampius pristatė maždaug 2010 m., atlikusi vidinius vairuotojų elgsenos ir vizualinio nuskaitymo tyrimus. Tikslas? Sumažinti išsiblaškymą ir pagerinti horizontalų akių judėjimą vairuojant. Pasak „Honda“, patyrę vairuotojai linkę laikyti žvilgsnį horizontaliai ir skenuoti kelią iš vienos pusės į kitą, o mažiau patyrę vairuotojai dažnai žiūri aukštyn, žemyn arba į visas puses, taip padidindami išsiblaškymo tikimybę.
Trikampiai padeda subtiliai nukreipdami jūsų žvilgsnį į stabilesnį, horizontalesnį kelią. Tai gali būti ypač naudinga sukant, važiuojant siaurais keliais arba teisingai išlyginant transporto priemonę eismo juostoje ar stovėjimo vietoje.
Sukurta veikti subtiliai
Kiekvienas trikampis yra vos kelių milimetrų dydžio – pakankamai mažas, kad neatkreiptų tiesioginio dėmesio. Tai yra esminis jų veikimo principas: jie veikia pasąmoningai. Jei trikampiai būtų didesni ar labiau matomi, jie galėtų blaškyti vairuotojo dėmesį arba trukdyti matyti į priekį.
Tuo tarpu jų maža, nepastebima forma leidžia jiems paveikti žvilgsnį be sąmoningo suvokimo, sumažinant tai, ką psichologai vadina „kognityvine perkrova“.
Kas yra kognityvinė perkrova?
Vairuotojai nuolat apdoroja sudėtingą informaciją – šviesoforus, pėsčiuosius, ženklus, veidrodėlius. Kognityvinė perkrova atsiranda, kai smegenys vienu metu gauna per daug neorganizuotos informacijos, todėl tampa sunkiau susikaupti. Tokiomis funkcijomis, kaip „Honda“ trikampiai, siekiama sumažinti šią apkrovą, padedant smegenims sutelkti dėmesį į svarbias kelio zonas, taip pagerinant reakcijos laiką ir sprendimų priėmimą.
Įkvėpta kognityvinės psichologijos
Šios išmaniosios funkcijos pagrindą sudaro dėmesio psichologija, kurioje mokslininkai tyrinėja, kaip žmonės nukreipia dėmesį. „Honda“ komanda nustatė, kad subtilios vizualinės nuorodos gali iš naujo suderinti akių judesius ir pagerinti bandomųjų vairuotojų regėjimo drausmę. Vadovaudamiesi vairuotojo akių lygiu, trikampiai skatina geresnius nuskaitymo įpročius ir potencialiai saugesnį vairavimą.
Kiti automobilių gamintojai tyrinėjo panašius vizualinius metodus, tačiau „Honda“ trikampių sistema išlieka paprastas, nebrangus ir pasyvus sprendimas, kuris tyliai didina saugumą, nereikalaudamas jokios naudotojo sąveikos.
Kur juos rasite
Trikampiai paprastai būna prie priekinio stiklo viršutinių kampų – vienas kairėje, kitas dešinėje – tiesiai virš įprastos vairuotojo matomumo linijos. Priklausomai nuo „Honda“ modelio ir metų, tiksli jų vieta gali šiek tiek skirtis.
- Kairės ir dešinės pusės priekinio stiklo viršutinis trečdalis
- Įprastai šalia juodai punktyrinės zonos šalia galinio vaizdo veidrodėlio
- Viduje matomi, bet neblaškantys dėmesio
Ar turėtumėte jais pasikliauti?
Nors šie trikampiai yra naudingi, jie nepakeičia tinkamo vairavimo mokymo ar atidumo. Jie tėra tik viena iš daugelio pasyvių priemonių, padedančių pagerinti sąmoningumą kelyje. Visada laikykitės saugaus vairavimo praktikos ir visiškai kontroliuokite aplinką.
Vis dėlto įdomu, kaip tokia maža dizaino detalė gali paveikti jūsų vairavimo įpročius – ypač jei net nežinojote, kad ji ten yra.
Kokia jūsų nuomonė? Ar kada nors pastebėjote šiuos trikampius savo automobilyje?