Automobiliai su rezervu paprastai nuvažiuoja daugiau nei 100 km. Tačiau kartais kelionės metu degalai gali visiškai baigtis. Siūlome, ką daryti, jei automobilyje baigėsi degalai.
Nors šiuolaikiniuose automobiliuose atsarginė lemputė užsidega, kai kompiuteris rodo, kad degalų atsargos rida yra kelios dešimtys kilometrų, iš tikrųjų automobilis gali nuvažiuoti iki 150 kilometrų, kol degalai visiškai sudega. Žinoma, tai nėra taisyklė, taikoma visiems Lietuvos keliais važinėjantiems automobiliams.
Daug kas priklauso nuo važiavimo greičio, kelio tipo ir vairuotojo vairavimo stiliaus. Blogiausias atvejis, kai važiuojant greitkeliu ilgai dega atsargų lemputė. Greitkeliuose, ypač neseniai atidarytuose, atstumai tarp artimiausių degalinių siekia net keliasdešimt kilometrų. Praleidę patogią progą įsipilti degalų, galime nespėti nuvažiuoti iki kitos degalinės. Todėl pravartu manyti, kad be streso ir saugiai į atsargą važiuojančio automobilio rida yra apie 50 km. Jei nuvažiuojate daugiau, nedelsdami ieškokite degalinės, kad nepatektumėte į bėdą.
Ką daryti, kai automobilyje baigiasi degalai?
Daugumoje senesnių automobilių nėra įmontuotų kompiuterių, kurie nuolat apskaičiuoja ridos vertę pagal likusį degalų kiekį. Tačiau tai nėra blogai, nes prieš galutinį automobilio užgesimą dėl degalų trūkumo pasireiškia akivaizdūs simptomai: automobilis paprastai pradeda trūkčioti ir svirduliuoti, tačiau dar leidžia nuvažiuoti kelis kilometrus, kol suranda patogią vietą sustoti. Šiuolaikiniuose automobiliuose taip nebėra – dažnai sudega paskutiniai degalų lašai ir variklis staiga užgęsta. Gerai, kad tokią situaciją galima numatyti stebint borto kompiuterio parodymus. Tačiau kai kurių modelių atveju neverta juo pasitikėti 100 proc.
Jei automobilis tikrai miršta dėl degalų trūkumo, leiskite jam „pasiekti“, jei įmanoma, saugią vietą sustoti. Degalų galima įsipilti keliais būdais:
- susisiekti su šeimos nariais ir (arba) draugais, kurie atveš degalų kanistruose;
- naudojantis pagalbos kelyje paslauga, kai degalai pristatomi avariniu būdu. Tokia paslauga kainuoja apie 15-50 eurų + pačių degalų kaina;
- prieš kreipdamiesi pagalbos kelyje, susisiekite su draudimo agentu ir patikrinkite, ar neturite teisės į degalų pristatymą pagal draudimo pagalbos kelyje polisą;
- degalų pristatymas kartais užtrunka, todėl jei artimiausia degalinė yra už kelių kilometrų, greičiausias sprendimas gali būti… nueiti pėsčiomis arba pasisamdyti žmogų, kuris jus nuveš iki degalinės.
Kiek degalų reikia įpilti į baką?
Prieš pilant degalus į kanistrą, verta žinoti, kiek litrų pakaks, kad automobilis vėl pradėtų važiuoti. Paprastai degalų kiekio iš mažiausio kanistro (5 litrų) jau pakanka degalų sistemai pripildyti ir automobiliui užvesti. Tačiau visada pravartu įsipilti daugiau, nes dozavimas gali skirtis priklausomai nuo automobilio, o optimaliausias būdas – užpildyti automobilį iki kraštų.
Ką daryti, jei, įpylus degalų, automobilis neužsiveda?
Automobilio bake yra siurblys, kuris „įsiurbia“ degalus ir tiekia juos į sistemą, todėl, jei viskas veikia, automobilis turėtų iš karto užsivesti. Kai kuriais atvejais tam reikia kelis kartus pasukti starterį, kad degalai patektų į sistemą (vamzdynus ir pan.), arba net prieš užvedimo procedūrą reikia kelis kartus pasukti uždegimo raktelį į įjungimo padėtį: tada siurblys įsijungs ir paduos degalus dar prieš užvedant variklį.
Jei, nepaisant to, transporto priemonė neužsiveda, galite padėti pasiruošti avariniam užvedimui purkšdami į plastikinį vamzdį, kuriuo į variklį tiekiamas oras. Tada variklis turėtų užsivesti. Kai kuriuose senesniuose dyzeliniuose varikliuose įrengtas specialus siurblys degalams iš bako išsiurbti, kuriuo taip pat verta pasinaudoti.
Patikrinkite, ar galite įstatyti piltuvėlį. Tai ne visada įmanoma!
Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos įvairios apsaugos priemonės, skirtos išvengti netinkamos rūšies degalų pylimo. Esant avarinei situacijai, tai gali sutrukdyti, nes tradicinis piltuvas nepraleidžia užrakto, todėl negalima pilti degalų iš kanistro.
Kai kuriuose automobiliuose įrengtas tam tikras „adapteris“ (mažas piltuvėlis) spynai atrakinti. Tik juo pasinaudojus galima įdėti įprastą piltuvėlį. Jei automobilyje šio „adapterio“ nėra, instrukcijose rekomenduojama degalus pilti labai lėtai tiesiai per angą. Avarinis sprendimas taip pat yra atsukti anteną ir ja pakelti užrakto sklendę. Kaip laikiną piltuvėlį galima naudoti perpjautą plastikinį butelį.
Ar pasibaigę degalai kenkia varikliui?
Ilgai važiuojant esant mažam degalų kiekiui ir galiausiai visiškai sudegus degalams, į baką gali patekti teršalų, kurie nusėda bake, ir taip užsikemša degalų filtras arba net sugadinami purkštukai. Be to, kyla pavojus, kad degalų sistema gali užsikimšti oru, o tai pasireiškia sunkumais užvedant automobilį. Laimei, aprašyti gedimai pasitaiko gana retai.