Matyt, pakanka paspausti vieną mygtuką, kad automobilis įkaistų daug greičiau nei įprastai. Iš internete pateiktų patarimų galima tikėtis, kad tai bus stovėjimo aikštelės šildytuvo mygtukas, kurį turi nedidelė dalis automobilių. Tačiau ne šį kartą. Kalbama apie mygtuką, kuris yra kiekviename automobilyje.
Pradėkime nuo paties oro kondicionieriaus, nes jo naudojimas žiemą yra labai svarbus. Jei mūsų automobilyje įrengta ši sistema, kartais ją reikėtų naudoti ir žiemą. Tam yra bent dvi priežastys.
Žiemą turi veikti oro kondicionierius
Pirmoji – taupyti pinigus. Nors oro kondicionierius papildomai apkrauna variklį ir dėl to padidėja degalų sąnaudos (0,5-1,5 litro), rečiau naudojamas oro kondicionierius gali greičiau susidėvėti.
Nenaudojami komponentai, pavyzdžiui, kompresoriaus sankaba, gali pradėti rūdyti, todėl kompresorius gali nustoti veikti. Savo ruožtu alyva, kuria kartu su šaldymo agentu tepamas kompresorius, laikui bėgant gali atsisluoksniuoti, todėl kompresoriui nebus sudarytos optimalios darbo sąlygos, o tai pagreitins jo nusidėvėjimą. Oro kondicionieriaus komponentų keitimo išlaidos yra didelės, todėl geriau kartą per savaitę kelioms minutėms jį įjungti ir sudeginti šiek tiek daugiau degalų, nei atsidurti autoservise.
Ar įjungti oro kondicionierių žiemą – priežastis Nr. 2
Rudenį ir žiemą mūsų automobilių salonuose būna drėgniau nei kitais metų laikais. Drėgmės prisinešame ant batų ir striukės, jau nekalbant apie tai, kad kartais į saloną patenka lietaus ar sniego. O salone esanti drėgmė virsta vandens garais ir nusėda ant šaltų automobilio dalių, pavyzdžiui, langų. Šiuo laikotarpiu rasojantys langai yra įprastas vaizdas, tačiau jo lengvai išvengsite, jei įjungsite oro kondicionierių.
Kondicionavimo sistemos gaminamas sausas oras užtikrina, kad drėgnas automobilio salonas greitai išdžiūtų. Todėl net ir žiemą verta įjungti sistemą dėl savo komforto ir paties kondicionieriaus saugumo. Atminkite, kad iš salono ventiliacijos angų sklindantis oras vis dėlto nebūtinai turi būti šaltas.
Oro kondicionierius įsijungia ne iš karto
Tačiau vienas „bet“ išlieka, nors ir ne visada. Kai kurie gamintojai oro kondicionavimo sistemas automobiliuose suprojektuoja taip, kad net paspaudus AC mygtuką oro kondicionierius neįsijungia. Be to, mygtukas gali užsidegti ir rodyti, kad jis iš tiesų veikia, tačiau valdymo kompiuteris neįjungs kompresorių paleidžiančios sankabos.
Šis veiksmas priklauso nuo lauko temperatūros, kurią užfiksuoja termometras. Daugelyje modelių tiesiog esant žemesnei nei tam tikra temperatūrai sistema neįsijungia. Tas pats pasakytina, jei kompiuteris užregistruoja, kad oro kondicionavimo sistemoje yra per mažai šaldymo skysčio.
Kaip greitai sušildyti automobilį po šaltos nakties?
Dabar, kai jau žinome viską apie oro kondicionieriaus naudojimą žiemą, galime pereiti prie to, kaip greitai pašildyti automobilį. Čia svarbiausia yra vidaus cirkuliacijos mygtukas.
Karštomis dienomis vidinė cirkuliacija pagreitina automobilio salono atvėsimą, o žiemą padeda greitai sušildyti saloną. Užvedę variklį, tiesiog įjunkite vidinę cirkuliaciją ir automobilio salonas greičiau įšils. Tačiau, norint efektyviai naudoti šią funkciją, reikia nepamiršti kelių taisyklių. Nepatartina važiuoti nuolat įjungus vidinę cirkuliaciją.
Per ilgai naudojant uždarą grandinę gali pradėti rasoti langai. Dėl to gali sumažėti kelionės komfortas ir susidaryti pavojingos situacijos, ypač naktinių kelionių metu, kai dėl gryno oro trūkumo padidėja mieguistumo prie vairo rizika.
Kartais net įjungus vidaus cirkuliaciją nepavyksta pašalinti nemalonių kvapų salone problemos. Tokiu atveju priežasties ieškokite transporto priemonės nuotėkiuose. Problemos šaltiniais gali būti sugedę sandarikliai, pavarų dėžėje esanti silfono skylė arba ertmės grindyse, dėl kurių į automobilį patenka kvapai.