• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip patikrinti ar padangos nėra „plikos“? Suraskite paslaptingąjį „iškilimą“

pagal Andžej Biaigo
2024.04.02, 9:35
Patarimai
A A
0
automobilio padanga

Ant padangos esantys nusidėvėjimo indikatoriai: kai kurie gamintojai pateikia įvairių tipų indikatorius.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ant daugumos automobilių padangų gamintojai deda specialius žymeklius, pagal kuriuos galima nustatyti padangų nusidėvėjimo laipsnį. Tačiau šie indikatoriai yra skirtingi – jie ne visada turi tą pačią reikšmę. Taip pat yra padangų, kuriose yra dviejų tipų rodikliai – vienas jų turi tik formalią reikšmę, o į kitą verta žiūrėti rimtai. Paaiškiname.

  • „Oficialūs“ padangų nusidėvėjimo indikatoriai paprastai rodo, kad padangos protektorius nusidėvi iki 1,6 mm.
  • Tačiau dauguma gamintojų rekomenduoja padangas keisti jau prieš tai, ypač tai pasakytina apie žiemines padangas, kurių protektorius turi būti didesnis, kad jos būtų saugios.
  • Todėl kai kurie gamintojai į padangas montuoja papildomus alternatyvius indikatorius.

Kai padangos protektorius tampa žemesnis, sumažėja jos gebėjimas išleisti vandenį, o žieminių padangų atveju – sniego dulksną. Kuo mažesnis protektorius, tuo didesnis padangos jautrumas akvaplanavimui, dėl kurio važiuojant per lietų galima prarasti automobilio kontrolę. Pavyzdžiui, nuo kelio dangos atsiskyrusi padanga, važiuojant per vandens sluoksnį, nesisuka.

Ką reglamentuoja automobilio padangų protektoriaus gylis?

Tiesa (nors ir ne visai), kad mažiausias lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Na, o Lietuvoje (ir daugelyje Europos šalių) galiojančiuose įstatymuose nustatyta, kad automobilis negali būti montuojamas su padangomis, kurių nusidėvėjimo indikatorius rodo ribinį nusidėvėjimą. Jei nusidėvėjimo indikatoriaus nėra, taikoma mažiausia 1,6 mm vertė.

Tačiau protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriai (TWI) naudojami daugumoje lengvųjų automobilių padangų. Paprastai tai yra nedideli „kalneliai“, esantys padangos grioveliuose. Šie kalneliai išdėstyti keliose padangos vietose (paprastai šešiose), kad rodytų nusidėvėjimą skirtingose protektoriaus vietose. Kad būtų lengviau rasti šį gūbrį ir būtų aišku, kad „tai tas“, gamintojai protektoriaus krašto šone deda TWI arba kitą simbolį. Pavyzdžiui, „Michelin“ šioje vietoje deda savo „žmogeliuko“ miniatiūrą, kad parodytų, kur yra indikatorius.

michelin padanga
„Michelin“ padanga – žmogaus ženklas nurodo, kur padangos perimetre ieškoti protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriaus.

Padangų nusidėvėjimo indikatoriai paprastai „nustatomi“ ties 1,6 mm riba – jei padangos griovelio iškilimas susilygina su protektoriumi, padanga tampa „nelegali“.

Tačiau dauguma gamintojų pripažįsta, kad iki 1,6 mm nusidėvėjimas yra absurdiškas. Dauguma jų teigia, kad žieminės padangos protektorius neturėtų būti mažesnis nei 4 mm, o vasarinės – 3 mm.

Skaitykite  Netyčia įpylėte ne tą kurą? Ką daryti nedelsiant

Dėvėjimosi indikatoriai gali būti skirtingi ir rodyti skirtingus dalykus

Kadangi dauguma gamintojų rekomenduoja keisti vasarines padangas, kai protektorius pasiekia 3 mm gylį, o žiemines padangas – kai nusidėvi iki 4 mm, gali atrodyti keista, kad nusidėvėjimo rodikliai yra „nustatyti“ ties 1,6 mm. Tačiau tokios yra taisyklės.

Tačiau kol kas gamintojai ant savo padangų montuoja „konkuruojančius“ nusidėvėjimo indikatorius. Pavyzdžiui, „Continental“ ant savo padangų montuoja du indikatorius: vieną, kuris nurodo „legalų“ protektoriaus aukštį, ir šalia jo kitą, kuris atitinka gamintojo rekomendacijas: vasarinį (3 mm), montuojamą ant vasarinių padangų, ir žieminį (4 mm), montuojamą ant žieminių padangų.

padangos nusidevejimo indikatoriai
Du „Continental“ padangos nusidėvėjimo indikatoriai: vienas skirtas formalumams, o kitas rodo, kaip yra iš tikrųjų: dešinėje – kur ieškoti, kairėje – padangos nusidėvėjimą rodantys „nelygumai“.

„Nokian“, be kita ko, taip pat naudoja alternatyvų TWI rodiklį ir vadina jį DSI (Driving Safety Indicator), kurį sudaro protektoriaus briaunose įspausti skaitmenys: Kai padanga nauja, matomas aštuonetas, laikui bėgant aštuonetas išnyksta ir matomas skaičius šeši, laikui bėgant lieka skaičius keturi. Kai išnyksta „keturi“, aišku, kad protektoriaus storis yra mažesnis nei 4 mm.

O kaip dėl universalių padangų? Pavyzdžiui, „Continental“ savo naujose visasezonėse padangose „All Season Contact 2“ nurodo įprastą TWI klasę (1,6 mm), o šalia jos – „žieminę“ klasę (4 mm). „Žiemos sąlygomis rekomenduojame keisti visureiges padangas tik su tokiu protektoriaus gyliu. Kai vasaros sezono metu baigiamos naudoti visasezonės padangos, jas galima sėkmingai naudoti iki 3 mm protektoriaus gylio.“

Žinoma, padangos gylį galima išmatuoti specialiu matuokliu ar net liniuote, tačiau jei padanga turi „tikrą“ nusidėvėjimo indikatorių, liniuotė ir matuoklis bus nereikalingi.

padangos protektoriaus gylio matavimas padangos protektorius padangos protektoriaus gylis
Protektoriaus gylio matavimas
Žymos: padangosuniversalios padangosvasarinės padangosžieminės padangos
Dalintis457DalintisSiųstiDalintis80

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.