Gerai vairuojant galima ne tik sutaupyti degalų, bet ir sumažinti automobilio nusidevėjimą. Tačiau net ir patyrę vairuotojai dėl blogų įpročių gali daryti klaidų. Vienas iš jų – prieš pradedant greitėti neperjungti pavarų perjungimo žemyn.
Tuščias kelias, tinkamas automobilis ir poreikis aplenkti lėčiau važiuojančią transporto priemonę. Tokiose situacijose vairuotojai ne visada nusprendžia sumažinti pavarą prieš pradėdami greitėti, manydami, kad turi pakankamai laiko ir erdvės manevrui atlikti ir kad automobilis pakankamai greitėja, kai akceleratoriaus pedalas nuspaudžiamas iki galo. Tačiau tai yra klaida, kuri neigiamai veikia variklį.
Taip pat netrūksta vairuotojų, kurie klaidingai mano, kad greitėti mažesnėmis apsukomis yra naudingiau, nes išmetimo sistema skleidžia mažiau triukšmo. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad didelės apkrovos esant mažoms apsukoms nėra palankios pavaros agregatui. Tokiame darbo diapazone variklis dirba ne taip efektyviai, o tai reiškia, kad daugiau degalų energijos sunaudojama šilumai gaminti, o ne greitėjimui. Dėl to didėja degalų sąnaudos ir variklis, ypač vidinės cilindrų dalys, perkaista.
Dėl jų perkaitimo nevienodai sudega degalų ir oro mišinys ir kyla uždegimo problemų. Dėl to jėgos cilindre pasiskirsto netolygiai, todėl pagreitėja variklio dėvėjimasis. Tai ypač kenkia varikliams su turbokompresoriumi, kurie yra standartinė šiuolaikinių automobilių įranga. Taip pat padidėja priešlaikinio mišinio užsidegimo rizika.
Problemas, kylančias dėl greitėjimo nesumažinus pavarų perjungimo, tyrė dvi Japonijos bendrovės, „Toyota“ ir uždegimo žvakių gamintoja „Denso“. Tyrimai parodė, kad tokiais atvejais variklyje gali likti įkaitusių degalų ir alyvos likučių, kurie, esant mažam sūkių dažniui, dažniau sukelia priešlaikinį užsidegimą. Tai savo ruožtu lemia greitesnį stūmoklių ir uždegimo žvakių susidėvėjimą.
Vairavimo kursuose taip pat pabrėžiama, kad prieš pradedant greitėti reikia sumažinti pavarą. Apvažiavimas yra pavojingas manevras, kurį reikia atlikti dinamiškai ir greitai. Todėl norint maksimaliai padidinti automobilio pagreitį ir saugiai bei greitai aplenkti lėčiau važiuojančią transporto priemonę, labai svarbu sumažinti pavarą.