• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl naudinga keisti variklio alyvą kas 10-15 000 km?

pagal Andžej Biaigo
2024.03.26, 9:31
Patarimai
A A
0
variklio alyva keitimas autoservisas automobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis automobilių markių nurodo, kad variklio alyvą reikia keisti naudojant „Long Life“ režimą, t. y. kas 30-40 000 km. Tačiau šviežios alyvos įpylimas kas 10-15 000 km gali būti daug naudingesnis varikliui. Kodėl?

Variklio alyva atlieka daug funkcijų. Pagrindinė iš jų, žinoma, yra susiliečiančių metalinių komponentų tepimas, tačiau ne mažiau svarbus yra ir šilumos nuvedimas ar teršalų pašalinimas.

Naftą pažeidžiantys veiksniai taip pat yra įvairūs. Tepalai ardomi dėl trinties ir slėgio, kuris ardo angliavandenilių grandines, oksidacijos, aukštos temperatūros (ypač viršijančios 120-130 laipsnių pagal Celsijų) ir sąlyčio su degalais.

Priklausomai nuo variklio tipo, eksploatavimo sąlygų ir vairavimo stiliaus, alyvos irimo greitis skiriasi. Stipriai apdorotame automobilyje su turbokompresoriumi, kuris važinėja trumpus atstumus mieste, alyva išlaikys visas savo savybes daug trumpiau, o automobilių, kurie daugiausia naudojami užmiesčio keliuose ar greitkeliuose, varikliuose alyva elgsis visai kitaip, žinoma, su sąlyga, kad jie nebus per daug apkrauti bandymais važiuoti dideliu greičiu.

Dėl šios priežasties nereikėtų manyti, kad „Long Life“ procedūros, kai, pavyzdžiui, alyva keičiama kas 30 000 km, yra blogas dalykas. Pakanka pasakyti, kad sunkvežimių ar laivų varikliuose alyva keičiama retsykiais, tačiau jie gali atlaikyti didžiulę ridą ir ilgą tarnavimo laiką.

Ar verta keisti alyvą kas 30 000 km?

Dauguma lengvųjų automobilių nėra labai intensyviai naudojami. Tiems, kurie daugiausia važinėja mieste ir varikliu nuvažiuoja 10-15 km, alyvą verta keisti dažniau nei kas 30 000 km. Verta apsvarstyti galimybę šį atstumą sumažinti net daugiau nei perpus. Kodėl? Svarbu prisiminti, kad važinėjimas mieste labai kenkia alyvai. Kiekvieną kartą užvedus variklį skatinamas degalų patekimas į alyvą. Jei variklis nepasiekia darbinės temperatūros ir ilgą laiką jos nepasiekia, degalai turi ribotas galimybes išgaruoti iš alyvos. Dėl praskiedimo pablogėja tepimo savybės.

Dyzelinių variklių padėtis kartais būna dar prastesnė, nes važinėjant mieste dažnai naudojamas automatinis DPF regeneravimas, kurio metu didinama degalų dozė, kad pakiltų išmetamųjų dujų temperatūra, o dalis nesudegusio dyzelino patektų į variklio alyvą. Kartais vairuotojai netgi pastebi, kad dėl alyvos praskiedimo ir dėl to pablogėjusių tepimo savybių alyva padidėja.

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių

Kitas dyzelinių variklių alyvai kenkiantis veiksnys yra suodžių patekimas į variklį. Dėl jų dyzelinių variklių alyva greitai tampa juoda. Deja, suodžiai pasižymi abrazyvinėmis savybėmis, dėl kurių pirmiausia nukenčia subtilūs komponentai, pavyzdžiui, grandinė ir paskirstymo velenai arba turbokompresoriai.

Kai kuriuose šiuolaikiniuose varikliuose diržai veikia alyvoje – jie suka paskirstymo veleną arba alyvos siurblį. Jei diržas pradeda trūkinėti, jo drožlės pasklinda po visą pavaros agregatą ir gali užkimšti ploniausias magistrales. Ši problema jau gerai žinoma „Stellantis Group“ 1.2 „PureTech“ variklių naudotojams.

Kiekvienas vairuotojas žino, kaip ir kokiomis sąlygomis naudojama jo transporto priemonė ir kokio tipo variklis veikia jo automobilyje. Remdamasis šiais veiksniais, jis gali įvertinti, ar verta keisti alyvą kas 30 000 km, ar geriau būtų sumažinti intervalus iki 10 ar 20 000 km. Šiuolaikiniam varikliui skirto filtro ir geros klasės alyvos įsigijimas bei pats aptarnavimas yra nemažos išlaidos, tačiau palyginti nedidelės, palyginti su visomis automobilio eksploatavimo ar galimo variklio kapitalinio remonto išlaidomis.

Žymos: variklio alyvavariklis
Dalintis90DalintisSiųstiDalintis16

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.