Net ir nedidelė įdauža automobilyje gali greitai tapti rimtu įtrūkimu, pareikalaujančiu brangių remonto darbų. Lietuvoje tokių pažeidimų daugėja, ypač šiltuoju metų laiku. Šiame straipsnyje sužinosite, kodėl svarbu reaguoti nedelsiant – tiek dėl savo piniginės, tiek dėl aplinkos.
Smulkūs pažeidimai – didelės pasekmės
Staigūs temperatūrų pokyčiai, kelio darbų metu nuo ratų atsitrenkiantys akmenukai ar neteisingai keičiami valytuvai – visa tai gali sukelti įdaužą automobilio stikle. Šiltuoju sezonu tokių atvejų gerokai padaugėja.
Specialistai pabrėžia: net ir maža įdauža gali virsti įtrūkimu. Laiku atliktas remontas leidžia išvengti stiklo keitimo, kuris yra ne tik brangesnis, bet ir daug labiau teršiantis aplinką – stiklo keitimo metu susidaro net 10 kartų daugiau atliekų nei taisant.
Remontuoti ar keisti? Skaičiai kalba patys už save
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, vidutiniškai kiekvieną mėnesį Lietuvoje registruojami 95 stiklo pažeidimai, iš kurių net 99 proc. – akmenukų sukeltos įdaužos.
„Nors įdauža atrodo nereikšminga, ji gali greitai virsti rimtu įtrūkimu. Apie 95 proc. mūsų klientų renkasi remontą, o ne keitimą“, – sako Agnius Gučius, „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas.
Anot jo, beveik 60 proc. remonto darbų atliekama „Carglass®“ servisuose. Nedideli pažeidimai dažnai sutvarkomi per 30–40 minučių, o viso stiklo keitimas gali užtrukti kelias valandas.
„Remontas yra ne tik greitesnis – daugeliu atvejų jį galima atlikti per pietų pertrauką – bet ir pigesnis. Vidutinė remonto kaina siekia apie 472 eurus, tuo tarpu didžiausia išmoka už keitimą siekė net 3117 eurų“, – priduria Gučius.
Ekologinis pasirinkimas
„Carglass®“ pardavimų vadovas Justinas Karoblis pabrėžia, kad remontas yra ir tvaresnis sprendimas.
„Remontuojant stiklą susidaro tik nedidelis plastiko gabalėlis – maždaug „Lego“ kaladėlės dydžio. O visas keičiamas stiklas keliauja į didžiules atliekų aikšteles ir tik tada perduodamas vienintelei Baltijos šalyse veikiančiai perdirbimo įmonei. Jei stiklas nėra perdirbamas, natūraliai suirtų tik per tūkstantį metų“, – pasakoja Karoblis.
Kaip sustabdyti įdaužos plitimą
- Jei įdauža neviršija 2 eurų monetos dydžio – ją galima remontuoti.
- Rekomenduojama nedelsiant užklijuoti įdaužą lipduku – tai apsaugos nuo nešvarumų.
- Venkite plauti automobilio iki remonto – į įdaužą gali patekti chemikalų.
„Labai svarbu neplauti automobilio – net ir ekologiškos priemonės gali apsunkinti remontą“, – pabrėžia Karoblis.
Išmanieji stiklai – nauja era
Pasak Karoblio, priekiniai stiklai tampa išmaniųjų sistemų dalimi. „Netolimoje ateityje priekinis stiklas veiks kaip HUD (Head-Up Display) ekranas, rodantis navigaciją, greitį ir įspėjimus tiesiai ant stiklo.“
Be to, stikluose jau dabar montuojamos kameros, radarai ir jutikliai, atsakingi už juostos laikymąsi, automatinį stabdymą ar prisitaikančią kruizo kontrolę. Tokie elementai reikalauja tikslaus kalibravimo – todėl stiklų meistrai turi išmanyti ir programinę įrangą.
Išvada
Nedidelė įdauža gali turėti didelių pasekmių. Laiku sureagavus, galima išvengti išlaidų ir prisidėti prie aplinkos tausojimo. O augant išmaniųjų stiklų reikšmei – jų priežiūra tampa dar svarbesnė.
O kaip jūs? Ar esate susidūrę su stiklo įdauža? Papasakokite komentaruose!